Citat:
Ursprungligen postat av
Free12
Jag litar på att du har bättre koll på det där än mig. Just nu är ju inte inkomsterna lika stora som för en "riktig" storklubb och då kanske det ändå är bra att sälja någon med värde för att kunna fortsätta värva och ta ytterligare steg?
CDM behövs väl inte när Tonali får spela igen?
Man ska även komma ihåg att Newcastle INTE har samma draggningskraft som de stora klubbarna, även ifall man har en rätt stor och passionerad inhemsk support (allafall stort lokalt) så kommer inte en spelare i södra europa eller sydamerika känna samma wowfaktor hos Newcastle som hos de stora drakarna, så det gäller då att sälja in projektet och passionen i staden , en eventuell europaplats är ju även ruggit viktig föe många spelare. Och det gäller samma sak när det kommer till inkomster, ligger rätt långt efter de stora därmed. Ett problem där är ju hur förra ägarna styrde klubben, då reklamintäkterna var nära noll då stora delar gick till ägarens andra bolag (sportdirect). Samt rätt usla reklamintäkter från övriga sponsorer som faktiskt betalde då man gjorde lustiga avtal (Newcatle låg bland botten i intäkter och var nog en av väldigt få där intäkterna gick neråt istället för uppåt).
Man har med andra ord bra möjlighet att förhandla med nya sponsorer som betalar en mer vettig sponsoravgift som ligger mer i nivå med andra klubbar. Man har fått tillbaka addidas, samt två nya sponsorer och en som kommer till sommaren. Det i sig kommer ge en rejäl boost.
När det kommer till Tonali var även min tro (har rätt usel koll på Italiensk fotboll) att han var en sexa. Men tydligt är att han är mer en åtta likt Bruno.