2024-01-25, 16:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är också ett sjukligt kontrollbehov att ha ett låsbart kontorsrum?

SE är i sanningen ett bisarrt kontrollfreak!
Jag tror aldrig OCD har fastslagits på vagare grunder.

Att titta bakåt några gånger medan man är på flykt från en mordplats är ju ett helt abnormalt beteende..

Det är antingen OCD eller en vilja att se om någon är efter en. Men det senare kan ju en gm aldrig tänkas ha intresse av, då måste det vara ett sjukligt kontrollbehov.
Citera
2024-01-25, 16:52
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tiden kontrollerades av en expert, RB, redan dagen efter, och fastställdes till kl. 23:19.

Tiden rapporterades därefter in till en som jobbat som polis i 17 år?

Finns det någon annan uppgift i utredningen som har samma nivå av kontroll och trovärdighet?

Tittar inte GM bakåt ungefär lika flitigt som SE tittar på sin klocka?

Något slags lättare OCD-mönster eller kontrollbehov ...

Lite udda att koppla SE till GM genom att hänvisa till kontrollbehov hos båda dessa, när SE:s sådana bevisas av något GM-SE hittat på (att han studerade klockan hela sträckan fram till mordplatsen) och GM:s sådana av att han kollar bakåt ett par gånger när han flyr från ett just utfört statsministermord?

Men du skrev att efter artiklarna i april 1986

Citat:
går den nitiske klocktittaren upp i rök, och ersätts av den nitiske bakåttittaren.

Han fortsätter ju dock att lika ivrigt titta på sin klocka även efter detta? Och hur han ersätts med bakåttittaren förstår jag inte.

Vidare,

Citat:
Inte ens Holmér trodde på 23:20 ...

Vad har Holmér sagt om detta och vad var i sig så oerhört osannolikt med tidsuppgiften att inte ens Holmér kunde tro på den?
Citera
2024-01-25, 17:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Lite udda att koppla SE till GM genom att hänvisa till kontrollbehov hos båda dessa, när SE:s sådana bevisas av något GM-SE hittat på (att han studerade klockan hela sträckan fram till mordplatsen) och GM:s sådana av att han kollar bakåt ett par gånger när han flyr från ett just utfört statsministermord?

Men du skrev att efter artiklarna i april 1986

Han fortsätter ju dock att lika ivrigt titta på sin klocka även efter detta? Och hur han ersätts med bakåttittaren förstår jag inte.

Vidare,

Vad har Holmér sagt om detta och vad var i sig så oerhört osannolikt med tidsuppgiften att inte ens Holmér kunde tro på den?

I ett ljudklipp från Palmerummet rättar Holmér Linder när den senare säger 23:20. Detta trots att Linder var den som trodde på SE-spåret.

För egen del tycker jag GM verkar överdrivet bakåttittandw, på basis av YN:s beskrivning.
Citera
2024-01-25, 17:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag tror aldrig OCD har fastslagits på vagare grunder.

Att titta bakåt några gånger medan man är på flykt från en mordplats är ju ett helt abnormalt beteende..

Det är antingen OCD eller en vilja att se om någon är efter en. Men det senare kan ju en gm aldrig tänkas ha intresse av, då måste det vara ett sjukligt kontrollbehov.

Det tar inte slut där. GM öppnar sin väska för att kolla att allt är med uppe på DBG också!
"Pass, Pesetas, P-piller, Pillett och Pickadoll."

GM i MOP uppvisar ett extremt överdrivet kontrollbehov. Varför skulle en mördare vilja se om någon följde efter honom om han inte led av svår OCD?

SE nöjer sig inte heller innan han naglat fast färgen på kulturhuset till exakt "persikofärgad". Det tyder på att SE hade ett sjukt kontrollbehov och därför måste vara mördaren!

"Logikluckan i Cluedofabriken är vidöppen som vanligt."
Citera
2024-01-25, 17:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
I ett ljudklipp från Palmerummet rättar Holmér Linder när den senare säger 23:20. Detta trots att Linder var den som trodde på SE-spåret.

För egen del tycker jag GM verkar överdrivet bakåttittandw, på basis av YN:s beskrivning.

Vi får inte glömma att SE tittade på sin klocka också! Det binder fast honom som mannen som kastade några blickar över axeln på DBG.

Det sjuka kontrollbehovet gör alla andra GM helt osannolika. Det är bara SE som hade ett så osannolikt kontrollbehov.

"Case closed?"
Citera
2024-01-25, 17:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Vi får inte glömma att SE tittade på sin klocka också! Det binder fast honom som mannen som kastade några blickar över axeln på DBG.

Det sjuka kontrollbehovet gör alla andra GM helt osannolika. Det är bara SE som hade ett så osannolikt kontrollbehov.

"Case closed?"

Vet du någon annan med samma kontrollbeteende i närområdet just då, som dessutom har väska och keps?
Citera
2024-01-25, 17:15
Medlem
Felpost
Senast redigerad av whiskeyroy 2024-01-25 kl. 17:17.
Citera
2024-01-25, 17:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiskeyroy
Felpost

Det är inte jag som vill göra gällande att taxin var på platsen snabbt, det är vittnena på platsen.
Citera
2024-01-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Packad och kliver ur bilen senare än SG är rimligare än att försöka flytta på vittnesmål i den grad att det blir löjligt.

Det är bara trams att lyssna på mytomaner.
GI satt till höger i baksätet. SG satt i mitten och Ersson satt till vänster om SG i baksätet. Så att GI kliver ur bilen senare än SG är omöjligt.
Citera
2024-01-25, 17:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vet du någon annan med samma kontrollbeteende i närområdet just då, som dessutom har väska och keps?

En het kandidat är den verkliga mördaren som inte är SE.

Vad är det enligt dig som gör att sambandet väska-keps-kontrollbehov blir så viktigt?

Jag vågar sticka ut min bleka rakade hakspets här lite i tråden och påstå att det nog bara är du som ser någon relevans i att GM tittade om någon följde efter.

För övrigt håller jag med Faderlig att din påhittade OCD-diagnos på mördaren är rent trams.
Citera
2024-01-25, 17:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
En het kandidat är den verkliga mördaren som inte är SE.

Vad är det enligt dig som gör att sambandet väska-keps-kontrollbehov blir så viktigt?

Jag vågar sticka ut min bleka rakade hakspets här lite i tråden och påstå att det nog bara är du som ser någon relevans i att GM tittade om någon följde efter.

För övrigt håller jag med Faderlig att din påhittade OCD-diagnos på mördaren är rent trams.

Låter lovande! Med tanke på era klena läsögon och stolleprovsaktiga slutledningar så är det ett gott betyg. Jag kanske rent av är något på spåren!

Att titta bakåt en gång är rimligt, men 2-3 gånger på en kort sträcka. Att titta på klockan en gång är rimligt, men ...
Citera
2024-01-25, 17:39
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Någon med samma kontrollbehov som du helt har uppfunnit själv?

Pusselbitar passar ofta om man sågar till dom själv för just det syftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in