2024-01-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
För att vara någon som påstår sig har erfarenhet av personer med BPD så verkar du ha väldigt lite erfarenhet hur folk som blir kontrollerade i en relation fungerar? Julia vill ha tillbaka Chrippa av samma anledning som ett misshandels offer vill stanna med sin förövare och skydda sin förövare.
Julia har ju visat väldigt tydliga tecken på att hon blivit psykiskt misshandlad och kontrollerad av Chrippa. Och Chrippa har ju t.o.m sagt att han bara behöver knäppa med fingrarna så kommer Julia springande tillbaka till honom.

Och Julias "förklaring" till att hon sa sådär om Chrippa i förhöret stämmer dock inte när man läser förhöret + att Julias familj och vänner också vittnat om hur Chrippa betedde sig emot Julia.

De har väl i så fall en dynamik och ett samspel som både Chrippa och Julia gillar eftersom de vill tillbaka till varandra. Men jag ska direkt säga att jag inte har så bra insyn i Chrippas och Julias förhållande så jag avstår att ge fler teorier där. Han är säkert en problematisk partner på sina sätt men det innebär inte att jag inte kommer försvara honom när han blir psykiskt och fysiskt misshandlad, hotad, falskanmäld, förlöjligad etc. av en BPD-brud.

Och återigen eftersom vissa av er har problem. Jag VET inte men jag är ÖVERTYGAD.
Citera
2024-01-25, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är sen gammalt !

Haha din comment kom som punchline efter mitt övre inlägg, lol.
Citera
2024-01-25, 11:26
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Förstår att du vill åt en patientjournal men det kan jag inte erbjuda. Precis som att jag inte kan bevisa att Börje Salming hade ALS, att Mikael Nyqvist hade cancer och att Michael J Fox har Parkinsons.

Skillnaden är väl att dom personerna gått ut med det själva, I detta fall så är det bara påståenden
Citera
2024-01-25, 11:27
Avslutad
Citat:
De har väl i så fall en dynamik och ett samspel som både Chrippa och Julia gillar eftersom de vill tillbaka till varandra. Men jag ska direkt säga att jag inte har så bra insyn i Chrippas och Julias förhållande så jag avstår att ge fler teorier där. Han är säkert en problematisk partner på sina sätt men det innebär inte att jag inte kommer försvara honom när han blir psykiskt och fysiskt misshandlad, hotad, falskanmäld, förlöjligad etc. av en BPD-brud.

Och återigen eftersom vissa av er har problem. Jag VET inte men jag är ÖVERTYGAD.

Så inga bevis? Men stark tro? ok..
Senast redigerad av 1nZan3 2024-01-25 kl. 11:29.
Citera
2024-01-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Konkursen - Linköpings TR K 4322-22
https://pixeldrain.com/u/JSR2f3r4
https://gofile.io/d/9XgKYp

Hur kan man deklarera för en verksamhet som inte finns eller får finnas? Deklarera privat är inte heller möjligt vid den här tidpunkten. Så vad är det som pågår?
Senast redigerad av VilaVila 2024-01-25 kl. 12:10. Anledning: Korrigering
Citera
2024-01-25, 11:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Precis som ett misshandels offer gillar att bli misshandlad, och därför väljer att stanna med sin förövare och skydda sin förövare
Citera
2024-01-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Att vara övertygad men i samma mening påstå att man inte vet är ju sunt? LOL

"Vet du klockan är?"
"Jag är övertygad om att den är 21:00, men jag vet inte om den är 17:00 eller kanske inte ens fungerar!".

LOL seriöst.. hahaha

Så du förstod inte mina exempel med gud och liv i universum? Då vet jag inte hur jag ska göra det tydligare för dig.
Citera
Avslutad
Jag tror vi skall vara glada för att vi inte har samma system som i USA med jury i rättegångar, speciellt när man läser tråden och kollar Anjos förtalsvideos
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hur kan man deklarera för en verksamhet som inte finns eller får finnas? Deklarera privat är inte heller möjligt. Så vad är det som pågår?
Teorin är väl att inget deklarerats, att "bevisen" är falska som vanligt
Citera
2024-01-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Precis som ett misshandels offer gillar att bli misshandlad, och därför väljer att stanna med sin förövare och skydda sin förövare

Som Chrippa gjort i alldeles för lång tid med L? Ja, det har du faktiskt rätt i. Tills han till slut tog förnuftet till fånga.
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Som jag redan svarat någon annan ligger BPD-diagnosen i fatet för L om den skulle bekräftas. Follow the money.
Pengarna leder dock till Anjo och Jocke som tjänar pengar på detta kaos.
Citera
Avslutad
Citat:
Så du förstod inte mina exempel med gud och liv i universum? Då vet jag inte hur jag ska göra det tydligare för dig.

Jag förstår ditt exempel.
Min kommentar gick ut på att jag förstod ditt exempel.
Du tror något och det är för dig bra nog för att anklaga andra och tala om vad som hänt och ta pari utan att VETA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in