2024-01-25, 02:12
Bannlyst
Kvinnor är experter på att hänga ut varandra och gå bakom varandras ryggar. Det är för att de är känslomässiga individer. Män kan vara osams och bli sams igen väldigt fort. Vi vet att vi inte får ut något av att vara arga på varandra. Det tycker jag sällan att man ser hos kvinnor, utan i stället brukar de hålla agg mot varandra länge.

Jag personligen anser att en demokrati ska styras på logik snarare än känslor. Det feminismen har gjort är att man har ersatt ett patriarkat med ett matriarkat, vilket lätt går att se med alla oskyldiga män som döms när kvinnor anklagar för våldtäkt. Det är kvinnorna som bestämmer i rättsväsendet. Hela rättsväsendet har börjat använda sig av känslomässiga bedömningar snarare än logiska. Är inte det ett hot mot demokratin så vet jag inte vad som är.

Jag tycker personligen att världen hade varit en bättre plats utan kvinnlig rösträtt. Det är inget misogynt i det utan jag anser att män och kvinnor har olika roller. Kvinnor ska känna, män ska tänka.

Och det är på tänkandet man ska styra demokratin.

Vad tycker ni?
Citera
2024-01-25, 02:19
Medlem
Ja för alla krig har startats av kvinnor.

Men varför inte göra det ännu enklare och bara låta en, kungen eller påven, styra alla och bestämma allt?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-01-25 kl. 02:22.
Citera
2024-01-25, 04:32
Medlem
I min bok är det feminismen som utgör ett hot mot demokrati och yttrandefrihet. Ser alltför många likheter mellan Hitlers tid och nu. Man har helt enkelt hittat en grupp att hata , förfölja och trakassera. Och nu är det kanske inte lika mycket judar utan unga vita män istället som man vill ge sig på , det är ju dessutom i linje med woke så det ser ju " bra " ut samtidigt.

Så kort och gott är feminismen idag som nazism , största skillnaden är inriktningen. Att folk inte noterar detta gör mig mörkrädd.
Citera
2024-01-25, 06:48
Medlem
Ja, länder där kvinnor har liten eller ingen makt, där har vi strålande förebilder. Vi måste se hur de gör i Afghanistan, Saudiarabien, Pakistan och Bangladesh. De är ju framgångsrika och stabila..
Citera
2024-01-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Kvinnor är experter på att hänga ut varandra och gå bakom varandras ryggar. Det är för att de är känslomässiga individer. Män kan vara osams och bli sams igen väldigt fort. Vi vet att vi inte får ut något av att vara arga på varandra. Det tycker jag sällan att man ser hos kvinnor, utan i stället brukar de hålla agg mot varandra länge.

Jag personligen anser att en demokrati ska styras på logik snarare än känslor. Det feminismen har gjort är att man har ersatt ett patriarkat med ett matriarkat, vilket lätt går att se med alla oskyldiga män som döms när kvinnor anklagar för våldtäkt. Det är kvinnorna som bestämmer i rättsväsendet. Hela rättsväsendet har börjat använda sig av känslomässiga bedömningar snarare än logiska. Är inte det ett hot mot demokratin så vet jag inte vad som är.

Jag tycker personligen att världen hade varit en bättre plats utan kvinnlig rösträtt. Det är inget misogynt i det utan jag anser att män och kvinnor har olika roller. Kvinnor ska känna, män ska tänka.

Och det är på tänkandet man ska styra demokratin.

Vad tycker ni?

De som röstar i en sk. "demokrati" borde ju vara välinformerade och rationella vilket går dåligt ihop med de flesta kvinnor.

Man kan med rätta också säga att de flesta män inte borde rösta heller anledningarna är samma:

de bryr sig inte om politik eller vad de röstar på.
de röstar av egoistiska skäl vad som de tror gynnar dem själva i ett kort perspektiv.
de är inte informerade eller allmänbildade.
Citera
2024-01-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ja, länder där kvinnor har liten eller ingen makt, där har vi strålande förebilder. Vi måste se hur de gör i Afghanistan, Saudiarabien, Pakistan och Bangladesh. De är ju framgångsrika och stabila..

Sveriges ekonomiska framgång gav kvinnor makt för när de ekonomiska marginalerna blev större så blev för toleransen för diverse tankemässiga dumheter större, i och med att man inte genast svalt ihjäl om man betedde sig som en idiot och slösade med resurser.

Det var inte kvinnors makt som skapade Sveriges ekonomiska framgång utan den ekonomiska framgången som gav kvinnor makt.
Senast redigerad av larsjohansson 2024-01-25 kl. 08:56.
Citera
2024-01-25, 09:50
Medlem
Sveriges ekonomiska framgång under 50/60-talet beror på att kvinnorna började yrkesarbeta i större utsträckning. Detta för att industrin behövde arbetskraft. Det var vi som skapade den ekonomiska framgången.
Citera
2024-01-25, 10:11
Bannlyst
Är det inte bättre att bara ha en kung isåfall? Varför ska bönder som inte vet nånting få rösta men inte kvinnor? I en grekisk kultur kanske det funkar men inte här. Är du grek?
Citera
2024-01-25, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
I min bok är det feminismen som utgör ett hot mot demokrati och yttrandefrihet. Ser alltför många likheter mellan Hitlers tid och nu. Man har helt enkelt hittat en grupp att hata , förfölja och trakassera. Och nu är det kanske inte lika mycket judar utan unga vita män istället som man vill ge sig på , det är ju dessutom i linje med woke så det ser ju " bra " ut samtidigt.

Så kort och gott är feminismen idag som nazism , största skillnaden är inriktningen. Att folk inte noterar detta gör mig mörkrädd.

Bögar är största hotet. Förr krigade män nu "filosoferar" de som bögarna i Grekland. Bögar tog hit demokratin och vänder nu männen mot kvinnorna så bögarna kan få ha och vilseleda männen för sig själva. Bögarna begår folkmord genom att kidnappa våra män så att kvinnor inte får några barn. Var är våra män?! Var har ni bögar gjort av våra män??! Bögar är största hotet mot nationen, folkets överlevnad och mot mänskligheten. Låt våra män vara, skriker feministerna "fuck demokrati" står det på deras plakat. Ja feminister är emot bögar eftersom bögarna införde demokrati och sen dess har feminister och bögar alltid varit fiender, men fiendeskapet går tillbaka enda till vikingatiden sen när de första bögarna missionerande hit. Konflikten mellan feminister och bögar blossade dock upp igen ungefär för hundra år sen när demokratin infördes och pågår än idag.
Citera
2024-01-25, 11:35
Medlem
Humor....

TS sitter och gnäller om att feminismen, vilket inbegriper kvinnors rätt till rösträtt, vilket är samma som demokrati, skulle vara "hotet mot demokrati". Man slår sig för pannan.

Hotet mot demokrati i VERKLIGHETEN är antifeminism, rasism och extremhögern.
Vilket tydligt går att se i Europa idag, de länder som VERKLIGEN har problem med sin demokrati är
länder som Ungern, Polen (innan nya regeringen), Ryssland etc... ALLA märkta av just extremhöger av det populistiska slaget. SDs älsklingar.
Citera
2024-01-25, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dirtdog
Är det inte bättre att bara ha en kung isåfall? Varför ska bönder som inte vet nånting få rösta men inte kvinnor? I en grekisk kultur kanske det funkar men inte här. Är du grek?
Bara de som röstar rätt ska få rösta. Vem som röstar rätt kan kungen få bestämma.
Citera
2024-01-25, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Bara de som röstar rätt ska få rösta. Vem som röstar rätt kan kungen få bestämma.

Ja eller drottningen eftersom även drottningar kunde regera innan bögdemokratin infördes. Kvinnor kunde styra landet för hundra år sen långt innan enbart män fick rösträtt. Hur tror du feminister då ser på demokrati när inte en enda kvinna har lett landet sen demokratin infördes? Folk som anser att demokrati är fantastiskt och att Säpo ska lägga resurser på "hot mot demokratin" är bögslödder som borde skjutas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in