Citat:
Ursprungligen postat av
FilosofensMamma
Kvinnor är experter på att hänga ut varandra och gå bakom varandras ryggar. Det är för att de är känslomässiga individer. Män kan vara osams och bli sams igen väldigt fort. Vi vet att vi inte får ut något av att vara arga på varandra. Det tycker jag sällan att man ser hos kvinnor, utan i stället brukar de hålla agg mot varandra länge.
Jag personligen anser att en demokrati ska styras på logik snarare än känslor. Det feminismen har gjort är att man har ersatt ett patriarkat med ett matriarkat, vilket lätt går att se med alla oskyldiga män som döms när kvinnor anklagar för våldtäkt. Det är kvinnorna som bestämmer i rättsväsendet. Hela rättsväsendet har börjat använda sig av känslomässiga bedömningar snarare än logiska. Är inte det ett hot mot demokratin så vet jag inte vad som är.
Jag tycker personligen att världen hade varit en bättre plats utan kvinnlig rösträtt. Det är inget misogynt i det utan jag anser att män och kvinnor har olika roller. Kvinnor ska känna, män ska tänka.
Och det är på tänkandet man ska styra demokratin.
Vad tycker ni?
De som röstar i en sk. "demokrati" borde ju vara välinformerade och rationella vilket går dåligt ihop med de flesta kvinnor.
Man kan med rätta också säga att de flesta män inte borde rösta heller anledningarna är samma:
de bryr sig inte om politik eller vad de röstar på.
de röstar av egoistiska skäl vad som de tror gynnar dem själva i ett kort perspektiv.
de är inte informerade eller allmänbildade.