2024-01-25, 08:16
Medlem
Kvinnor kan ha problem med pH balansen och då kan det lukta.
Kanske blir så för män med?
Prova någon intimtvål typ Lactacyd.
Annars borde du nog kolla snorren för klamme eller liknande.
Citera
2024-01-25, 08:53
Medlem
slagskotts avatar
Jag tvättar kuken efter varje besök på dass, den luktar hallon
Citera
2024-01-25, 09:03
Medlem
GormDenGamles avatar
Går du i gör trånga kalsonger/byxor?
Kanske det endast sitter i ditt huvud?
Citera
2024-01-25, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Tog bort förhuden 6 månader sen kanske. Haft lukt problemt 3-4 år. Så tror inte. 1 2 ggr per dag tvättar kuken. Duschar varje dag nästan.

Prova skita i all jävla tvål? Jag kör bara varmt vatten. är det typ flenslukt du känner eller luktar det mer piss eller svett? Kan det vara något du äter? Något du dricker?
Citera
2024-01-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Brukar ju räcka med att hålla rent o smort med olivolja för att hålla picken fräsch. Men.
Varför har du inte sökt vård för detta eller varför sa du inte det till urologen?

Smörjer du in kuken i olivolja ?!?

Wtf Flashbacks råd och rön alltså haha...
Citera
2024-01-25, 10:15
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Smörjer du in kuken i olivolja ?!?

Wtf Flashbacks råd och rön alltså haha...

Låter schysst ju. Bör ju faktiskt räcka.
Citera
2024-01-25, 10:35
Medlem
Är du säker på att det inte är röven som luktar ?
Citera
2024-01-25, 11:33
Medlem
Diabetes.
Citera
2024-01-25, 11:42
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Äter du medicin?
Citera
2024-01-25, 12:17
Medlem
Låter som en svampinfektion om det inte är en könssjukdom som läkarna borde sett. Om du hade trång förhud så det var jobbigt att pissa och ha sex kan det ha lagrats skit där som börjat växa i olloncellerna. För killar ska det räcka med varmt, nästan hett, vatten för att döda svamp.

Nu är ollonet torrare när du är omskuren. Det kan lukta extra mycket vid torka. Kanske är du allergisk mot tvättmedlet? Om du övergår till parfymfritt tvättmedel, tvättar kuken och bollarna på morgonen om du inte duschar då, samt att du tvättar kuken innan du sover och byter kalsonger, och smörjer in ollonet med någon snäll hudkräm? Något mer långsökt är att gammal skit i rövhålsmynningen bildar bakterielagningar och gaser i kalsongerna som infekterar kuken/förvärrar en redan infekterad kuk men då ska man nog vara på en uteliggares hygiennivå så det kan du utesluta.

Även svettiga och kvava byxor kan orsaka kukodör, om du använder t.ex. Adidasbyxor hemma så tvätta dem ofta. Precis som kvinnornas sköten mår ollonet bra av vädring.

Sammanfattning: Tvätta underlivet med hett vatten och byt kalsonger morgon och kväll. Använd ekologiskt tvättmedel. Om ollonet är torrt, använd i så fall en snäll hudkräm utan kemikalier. Oljor, duschkräm och skit tenderar att bara göra ollonet torrare.
Citera
2024-01-25, 12:55
Medlem
duschar och tvättar det för ofta...?
Är lika illa som att duscha för sällan.
Citera
2024-01-25, 13:11
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Hej.

Först och främst vill jag bara tillägga har redan träffat 3 läkare senaste åren. Alla säger samma sak.

"Vi ser inget fel och du bör bara lägg duscholja och tvätta dagligen" fått också olika krämer men inget hjälper. Lukten kommer alltid tillbaka.

Jag är noga med hygien. Har testat det mesta som finns. Det luktar typ död hud. Svårt och förklara men det luktar dåligt. Gjorde nyligen också omskärelse för hade trång hud. Jag trodde det var roten till problemet. Men icke.

Haft problemet 3 4 år.

Testa detta:
Dusch olja
Babyolja
Olivolja
Counut olja
Tvättar endast ljummet vatten.

Läkemedel:
Pevisone
Dermovat®
Hydrokortison
Locobase Repair

Någon som har gått igenom detta helvete med mig som lyckades fixa det?

Kan mycket väl vara detta https://rarediseases.org/rare-diseases/trimethylaminuria/

Om jag t3x äter fisk eller skaldjur stinker det gammal fisk om kuken i ett par dagar. Inte ur munnen, endast kuken. Man kan ha det från olika livsmedel. Jag luktar ävwn ur porerna runt näsan, en gammal flickvän tyckte jag luktade disktrasa. Hade jag varit dig hade jag testat att vattenfasta 3 dagar, eller en vecka om du orkar (då krävs det att du tillsättr 3lectrolyer,det får du kolla upp) och sen köra uteslutningsmetoden. Nör jag kör stikt keto (under 20g kolhhdrater per dag) luktar jag ingenting. "död hud" kan jag inte rikgit föreställa mig hur det luktar, är det som under tånaglarna?

https://www.ranker.com/list/celebrities-with-trimethylaminuria/calistylie
Senast redigerad av carminaburana 2024-01-25 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in