Citat:
Ursprungligen postat av
Area55
Och du kan påvisa detta "fredsavtal"?
Jag kan också komma fram med en massa personer uttalanden om att "ryssland aldrig ville hålla några avtal". Har jag det på papper? Nej.
Har Ryssland hotat med kärnvapen. På papper eller öppet och tydligt. Nej.
Money talks, bullshit walks. Även i detta fallet.
Det finns inget "fredsavtal" oavsett hur mycket som du upprepar det.
Du behöver inte bryta ihop nu… jag sa just i mitt inlägg att vi inte vet så mycket. Man kan bara väga olika utsagor från olika parter och göra en sannolikhetsbedömning. JA, Ryssland ljuger ofta, JA, det gör väst också. Så länge det inte finns bevis så är det spekulation. Så jag påstår inte att det finns ett fredsavtal/draft och tycker också det är konstigt att Putin inte visar upp det. Dock drar jag ändå slutsatsen att den part som främst är öppen för förhandling är Ryssland och att väst från första början inte velat ha en diskussion (om något) med Ryssland. Det kan t.o.m. vara så illa att väst med sitt agerande lurat in Ryssland i det här kriget. En sak är säker, varken Ryssland eller Ukraina tycker det är superkul. Europa lider en del av detta också (i alla fall ekonomiskt). Däremot är detta mest positivt för USA. Det har tryckt tillbaka Ryssland ordentligt på många sätt samtidigt som de expanderat inflytandet från deras egna krigsmakt väsentligt. Något att tänka på (om man klarar tänka utanför boxen)