Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Du verkar väldigt säker. Har du någon gång frågat dig själv av vilken anledning du är det? För att väst aldrig ljuger…? :-)
Vad jag förstår så har han inte bara ”viftat” (det är en typisk tidningsrubrik) utan faktiskt visat ett avtal eller en draft. Något påskrivet av Ukrainas förhandlingsteam (dock inte Zelinsky, vilken han faktiskt aldrig hävdat).
Visst, kan vara fake. Afrikanska ledarna kan ju också ljuga o.s.v. Men jag tycker att det finns mycket som tyder på att ryssarna faktiskt hellre vill fredsförhandla än kriga och att det främst varit väst som pushat för en krigslösning.
Finns massa saker i detta som varken du eller jag vet men tycker att det som ändå kommit fram och är fakta kring detta mer styrker ryssarnas version. Vi vet t.ex. att de fredsförhandlade med varandra. Vi vet att BJ åkte dit snabbt och oväntat. Vi vet delar av vad han sa. Vi vet också att detta ledde till att förhandlingarna avbröts och att Ukraina t.o.m. införde en lag om förbud att inte fredsförhandla så länge Putin är vid makten. Om inte detta är ren galenskap så vad? Men du och dina kompisar får så klart fortsatt tro vad ni vill…
Ingenting tyder på att Ryssland vill fredsförhandla och dra sig tillbaka från ukrainskt territorium vilket skulle vara resultatet av seriösa fredsförhandlingar.
Det kunde man ha gjort med Zelensky när han blivit president och sökte förhandlingar med Putin. Putin vägrade och det visade sig senare varför. Han ville ha krig.
Eftersom det inte går att föra seriösa förhandlingar med Putin så är det bäst att döda honom. Hela världen bör ge SBU den hjälp de behöver för att avsluta Putin.
När det gäller Istanbul fanns det inga länder som var villiga att garantera att gå i krig med Ryssland nästa gång de anfaller. Ett avtal blev mao omöjligt. Hade man varit villiga att garantera Ukrainas säkerhet så hade man kunnat göra det innan Putin startade sitt oprovocerade och olagliga fullskaliga krig mot det Ukrainska folket genom att placera trupp och flygvapen i Ukraina.