2024-01-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondeodude
Hva betyr "BO 1, B O2" og så videre?
Brottsoffer 1 och 2.
Citera
2024-01-24, 09:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuttut
Det er nevnt i tråden at mor B*nte har en bror. Ser på hennes facebook at hun har en Kr*stoffer N*rdli på vennelisten. Jeg tror Kr*stoffer og Karol*ne er brorens barn. Altså fetter og kusine til de avdøde.

Takk för svar!

Så systrarna har inget annat syskon då?
Citera
2024-01-24, 10:03
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Så tragiskt detta , jag mår inte bra .. Så djup kondolence till Mamman..
Fruktansvärt hemskt - må mamman få all tänkbar hjälp ..sjukhusvård utan att betala en enda krona ..

Även mannen som förlorat sin fru och sin lilla bebis får mina varmaste tankar.
Måste vara förfärligt tungt även för honom 💔
Citera
2024-01-24, 10:13
Medlem
GG99Slayers avatar
GM har drivi mink farm 20år, må være ganske kynisk/psykotisk for å sperre hjelpeløse dyr inne i 30 cm bur hele livet, for så flå dem for pelsen..
Lurer på hva formuen hans stammer fra, mtp mink greiene ble lagt ned i 2004?

Tragisk hele denne saken...
Citera
2024-01-24, 10:31
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Bilder på familjen - inklusive pappan

https://vsco.co/victorianordlik/gallery
https://vsco.co/nkatrine/gallery
https://www.facebook.com/katrine.n.korslund
https://www.facebook.com/victoria.nordlikorslund
https://www.instagram.com/bentenordli

GM: St*inar Korslund
BO 1: Katrin* Nordlie Korslund
BO 2: Victoria Nordli* Korslund
BO 3: Katrin*s nyfödda dotter
BO 4: St*inars fru Bent* Nordlie

PS. Spara ner bilderna innan de försvinner.
Men GM er også död?
Då är det ju 5 döda?
"BO4" Steinars kone är ju icke död?

Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Pappan är en av dom 4 döda, misstänkt gärningsman så vitt vi vet i nuläget.
Varför skriver han ovan att mamman, två systrar och barnbarnet är dött? Då är det ju totalt 5 döda.
Jag trodde mamman hade "klarat" sig
Citera
2024-01-24, 10:35
Medlem
Det er feil, det er de to døtrene, babyen og Steinar som er døde. Steinar har skutt dem, så meldt til politiet før han forsøkte å tenne på huset og så skjøt seg selv.

Menneskets sinn er uforklarlig til tider
Citera
2024-01-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Neppe.. dette var nok dessverre ren ondskap og hevn fra fars side. Hadde det skjedd en ulykke hadde de kontaktet ambulanse. Han hadde ikke deretter startet en massakre med egne barn før han ringte politiet for så å forsøke å brenne ned huset før han tok sitt eget liv

Enligt vänner och bekanta älskade han sina döttrar och sitt barnbarn.

Att helt plötsligt tappa det och ha ihjäl samtliga utan att det ligger någon anledning bakom köper jag inte.

För många år sen va det ett uppmärksammat mord i nån håla i Sverige som jag inte minns.

Pappan hade badat sitt spädbarn. Och denne hade av misstag drunknat. Mamman blir helt förståeligt hysterisk, medan mannen går ut i garaget och hämtar ett jaktgevär och skjuter ihjäl mamman också. Gräver ner båda i skogen.

Varför kan inte liknande ha skett här?
Citera
2024-01-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
GM har drivi mink farm 20år, må være ganske kynisk/psykotisk for å sperre hjelpeløse dyr inne i 30 cm bur hele livet, for så flå dem for pelsen..
Lurer på hva formuen hans stammer fra, mtp mink greiene ble lagt ned i 2004?

Det är ju inte nödvändigtvis sant. Om ni läser artikeln så förlorade han hälften av husen till minkfarmen men han förlorade bara 10% av sina minkar. Han uttalar att han vill sälja resten av minkarna för att branden har tagit på honom psykiskt.

För mig låter det mera som ett smart försäkringsbedrägeri för att få nya hus till minkarna.
Men,
Vi har ingen information om att han faktiskt slutade med minkar då. (Någon plats i Norge man kan kolla upp bolag och dess ägande?)

Om det inte var försäkringsbedrägeri så säger det här oss att han inte hanterar motgångar så väl.
Senast redigerad av Flandern 2024-01-24 kl. 10:50.
Citera
2024-01-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullastran
Et historisk sidespor ang gården til gjerningsmannen;

I 2001 begynte stemmer i dyrevernalliansen og andre dyrevernorganisasjoner å sette søkelys på pelsdyroppdrett i Norge. I årene som følger ble det større fokus på dyrevern, og politiske aktører kommer på banen, såvel som moteindustri og kjendiser som viser sin motstand mot pels. Det kommer en stortingsmelding i 2003, som sier at pelsdyrnæringen må avvikles om ikke de helsemessige forholdene innen pelsdyrnæringen forbedres radikalt.

I 2004 brant minkfarmen til gjerningsmannen opp, og han ble "tvunget" til å legge ned en 20 år gammel minkfarm, ifølge https://www.rb.no/lokale-nyheter/210-mink-omkom/s/1-95-1121229

Kan brannen ha vært et så tungt nederlag for han, at det utløste psykisk sykdom.

Det ligger gjerne en stor, tung opplevelse av nederlag og ydmykelse i bunnen på folk som begår slike vettløse og grusomme handlinger.
Citera
2024-01-24, 10:55
Medlem
Syntes det hoppes raskt til konklusjonen om at dette er hevn-drap. Kjenner ikke historien mellom antatt GM og barnas mor, så det kan godt være at det er tilfelle. Vet vi også at barnets mor hadde permisjon?

Kan det være tilfelle at antatt GM har passet barnebarnet og av ulike omstendigheter har barnebarnet omkommet, f.eks. antatt GM har mistet barnebarnet i gulvet. I skam over å ha drept barnebarnet så dreper han barna sine når de kommer hjem igjen før han dreper seg selv.

Enig i at hevn er et sterkere motiv, men vi mangler mye informasjon før vi kan konkludere med at det er hevn som er bakgrunnen for det som skjedde.
Senast redigerad av daoni 2024-01-24 kl. 10:59.
Citera
2024-01-24, 11:03
Medlem
EnLitenkilles avatar
Fyfan det här mår man dåligt av

Hur fan kan man avrätta sina två fina döttrar plus barnbarn
Citera
2024-01-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Enligt vänner och bekanta älskade han sina döttrar och sitt barnbarn.

Att helt plötsligt tappa det och ha ihjäl samtliga utan att det ligger någon anledning bakom köper jag inte.

För många år sen va det ett uppmärksammat mord i nån håla i Sverige som jag inte minns.

Pappan hade badat sitt spädbarn. Och denne hade av misstag drunknat. Mamman blir helt förståeligt hysterisk, medan mannen går ut i garaget och hämtar ett jaktgevär och skjuter ihjäl mamman också. Gräver ner båda i skogen.

Varför kan inte liknande ha skett här?

Det heter jo at kjærlighet gjør blind, og at det er en hårfin balanse mellom hat og kjærlighet.

Jeg kjenner ikke til saken du henviser til, men syns det høres svært usannsynlig ut at det er det samme som har skjedd i denne saken grunnet:
- her er det snakk om ikke bare en, men tre personer som er drept. Det er også forskjell på å drepe en partner og å drepe sine egne barn
- han holdt hodet kaldt og ringte politiet om hva han hadde gjort, han ville de skulle vite
- han tente på huset (min spekulasjon er at han ville ta fra sin kone absolutt alt)
- han tok sitt eget liv etter han hadde ringt og sagt hva han hadde gjort. Hadde det vært et uhell eller ulykke og motivet ikke var å straffe sin kone hadde han etter min oppfatning ringt ambulanse og ikke politi og forsøkt å gi en forklaring til både egne døtre og sin kone hva som hadde skjedd. Det er min oppfattelse av hva som er mest sannsynlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in