Citat:
Ursprungligen postat av
Orangutangensmamma
Enligt vänner och bekanta älskade han sina döttrar och sitt barnbarn.
Att helt plötsligt tappa det och ha ihjäl samtliga utan att det ligger någon anledning bakom köper jag inte.
För många år sen va det ett uppmärksammat mord i nån håla i Sverige som jag inte minns.
Pappan hade badat sitt spädbarn. Och denne hade av misstag drunknat. Mamman blir helt förståeligt hysterisk, medan mannen går ut i garaget och hämtar ett jaktgevär och skjuter ihjäl mamman också. Gräver ner båda i skogen.
Varför kan inte liknande ha skett här?
Det heter jo at kjærlighet gjør blind, og at det er en hårfin balanse mellom hat og kjærlighet.
Jeg kjenner ikke til saken du henviser til, men syns det høres svært usannsynlig ut at det er det samme som har skjedd i denne saken grunnet:
- her er det snakk om ikke bare en, men tre personer som er drept. Det er også forskjell på å drepe en partner og å drepe sine egne barn
- han holdt hodet kaldt og ringte politiet om hva han hadde gjort, han ville de skulle vite
- han tente på huset (min spekulasjon er at han ville ta fra sin kone absolutt alt)
- han tok sitt eget liv etter han hadde ringt og sagt hva han hadde gjort. Hadde det vært et uhell eller ulykke og motivet ikke var å straffe sin kone hadde han etter min oppfatning ringt ambulanse og ikke politi og forsøkt å gi en forklaring til både egne døtre og sin kone hva som hadde skjedd. Det er min oppfattelse av hva som er mest sannsynlig