2024-01-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausSchwabWannabe
Är Falun bra än idag skulle du säga?

Vad är Järnet för ställe?

Vad är det som inte fungerar med Borlänge längre? Är de Tjärna ängar, eller är det hela alltihopa?

Förlåt för sent svar!

Järnet är ett litet område mitt i centrala Falun, tre höghus, där invandrarkidsen slängs ut på gatan på helgerna, och får röva fritt. Men det var flera år sedan jag bodde där, så det ha blivit bättre. Vet däremot att det alltid, varje dag, var något skit där, antingen snodde någon som inte kunde svenska tvättstugan, någon klottrade ner din cykel, eller någon wt svensk hade fest från 1500-0300.

I borlänge är det faktiskt INTE tjärna ängar som är problemet. De som ställer till med problem där håller sig ofta där. Nej, problemet med borlänge är den allmäna jävla misären. Varenda kotte är deprimerade knegare med ansiktstattueringar och cigg, unga föräldrar med nyfödd i ena handen och systemkasse i andra, a-lagare överallt och ett parallelsamhälle som vilar som ett moln över hela staden. Vet själv flera vita, svenska kompisar som vittnar om allmän kunskap om gömda bordeller, vet vem man kan köpa vapen av, vet exakt vilka som köper/säljer knark, etc. Lägg till på det tog-segregationen som lett till områden som Tjärna Ängar, där jag själv sett somaliska karlar ute och gå med sina fruar i koppel. Vidrigt. Undvik denna skitkommun.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in