Citat:
Ursprungligen postat av
Cratzie
Får man fråga varför du inkluderar landslagsuttagningarna i din beräkningar?
Han har missat oerhört många landslagsmatcher, men relativt få klubblagsmatcher. Han beskriver själv att den enda långtidsskadan han haft var i Hamburg. Sen har han nu också slutat i landslaget, så då är det inte helt orimligt att procentsatsen kommer gå upp ganska mycket om han spelar lika mycket klubblagsmatcher som han gjort tidigare säsonger.
Ingen anledning mer än att de var också med på listan jag tittade på (transfermarkt). Men är helt med på poängen du gör. Under en säsong så hjälper landslagsmatcherna att boosta hans siffror så det är lite hugget som stucket. Jag var mest intresserad av spelade minuter då ena sidan hävdar att han är skadad ofta medan andra hävdar att han spelar hur många matcher som helst, men tycker den liknelsen också haltar lite, det blir ju också lite skevt om man endast lirar som inhoppare eller aldrig gör 90 minuter och säger att det räknas till en match. Man kan alltid leka med siffror precis som med mina.
Diskussionen om hans "skadehistorik" bryr jag mig inte särskilt mycket om, var mest intresserad över att se hur mycket han egentligen lirat då jag har dålig koll på hans utlandskarriär och inte kunde avgöra hur det verkligen stod till.