2024-01-23, 21:00
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fischer, Durmaz & Keita. Återigen kan man kritisera Manuels värvningar och ja det är tjatigt men fanemig befogat. Men vem fan vet om Dabo kanske blir årets succe...?

Inte ens som antagonist önskade man till slut att han skulle vara kvar. Han var inte värdig allsvenskan ens på lyteskomik-nivå.

Just Fischer tycker jag iof fortfarande var ett intressant bet även om han så hade rullat in på jordgubben i en stol. Första inhoppet var löjligt bra. Henke Larsson till damlaget bland mycket annat dock…

Citat:
Vad känner du att du kan bidra med till klubben i din roll?
- "Jag har gedigen erfarenhet av Fotbollssverige från mina tidigare roller. Jag är bra på att bygga strukturer och organisationer som kommer behövas över tid. Jag vet vilken form av ekonomi som krävs och jag har mycket erfarenhet av sälj och marknadsarbete. Jag förstår den politiska värden väl och har självklart ett stort nätverk och kontakter inom fotbollen, så jag hoppas allt det skall kunna vara med och bidra till ett ännu bättre FC."

https://www.fcsthlm.com/post/manuel-lindberg-ansluter-till-fc-som-senior-advisor
2024-01-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Omöjligt att spekulera kring hur mycket Ekdal kommer att lira, oavsett hur det går kommer jag säga att han borde ha återvänt tidigare.

Nu är matte inte min starka sida och jag har säkert missat något men jag gjorde bara en ganska generell jämförelse av spelade minuter baserat på totalt möjliga minuter under dessa säsonger (både klubblag och landslag inräknat). Märk väl att det går att få fram mer detaljerade siffror och skruva på det men jag orkade tyvärr inte fördjupa mig.

19/20 67%
20/21 55%
21/22 45%
22/23 40%
23/24 23,5%

Vad jag ville säga med allt detta? Jag vet inte, potentiellt bredda bilden av båda sidors argument. Verkar vara en gråzon som med allt annat.

Får man fråga varför du inkluderar landslagsuttagningarna i din beräkningar?
Han har missat oerhört många landslagsmatcher, men relativt få klubblagsmatcher. Han beskriver själv att den enda långtidsskadan han haft var i Hamburg. Sen har han nu också slutat i landslaget, så då är det inte helt orimligt att procentsatsen kommer gå upp ganska mycket om han spelar lika mycket klubblagsmatcher som han gjort tidigare säsonger.
2024-01-24, 00:06
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nja. Dahbo är 4 månader äldre än Bergvall och var otroligt mycket bättre 2023. Inte bara sett till poäng eller poäng/spelad minut. Jag är mer intresserad av hans överlägsna teknik och speluppfattning och det faktum att han är snabbare och modigare i sitt passningsspel. Att han dessutom är vänsterfotad gör ju inte saken sämre....

Sonko är 12 månader äldre Bergvall och utvecklades under hösten till en poängmaskin. Förutom poäng i allsvenskan gjorde han mål och assist i kvalet till Champions League och han gjorde även mål i Europa Leagues gruppspel. Poängspelare är i regel dyrare, så är det bara.

Kusi-Asare är endast dyr för att utländska klubbar gång på gång går på hajpen om att AIK fått fram "nästa Isak". Och köpande klubbar ser ut som rövhjärnor gång på gång.

Hursomhelst är jag tämligen säker på att denna killen kommer vara allsvenskans bäste spelare 2024, han är en perfekt mix av Anders Svensson och Fredrik Ljungberg.
https://www.youtube.com/watch?v=77vNdw6B-Tw
Ständigt denna Stockholmshype och de Europeiska storklubbar som faller för den.
2024-01-24, 00:13
Medlem
Om bajen skulle få 80 för adjej som ab uppger måste de ju vara jättenöjda, mer än 2st hien
2024-01-24, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Får man fråga varför du inkluderar landslagsuttagningarna i din beräkningar?
Han har missat oerhört många landslagsmatcher, men relativt få klubblagsmatcher. Han beskriver själv att den enda långtidsskadan han haft var i Hamburg. Sen har han nu också slutat i landslaget, så då är det inte helt orimligt att procentsatsen kommer gå upp ganska mycket om han spelar lika mycket klubblagsmatcher som han gjort tidigare säsonger.

Ingen anledning mer än att de var också med på listan jag tittade på (transfermarkt). Men är helt med på poängen du gör. Under en säsong så hjälper landslagsmatcherna att boosta hans siffror så det är lite hugget som stucket. Jag var mest intresserad av spelade minuter då ena sidan hävdar att han är skadad ofta medan andra hävdar att han spelar hur många matcher som helst, men tycker den liknelsen också haltar lite, det blir ju också lite skevt om man endast lirar som inhoppare eller aldrig gör 90 minuter och säger att det räknas till en match. Man kan alltid leka med siffror precis som med mina.

Diskussionen om hans "skadehistorik" bryr jag mig inte särskilt mycket om, var mest intresserad över att se hur mycket han egentligen lirat då jag har dålig koll på hans utlandskarriär och inte kunde avgöra hur det verkligen stod till.
2024-01-24, 05:31
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ständigt denna Stockholmshype och de Europeiska storklubbar som faller för den.
Ja det är märkligt. Om det inte är ren hajp igen så innebär det att jag har fel. Och du hör kanske själv hur jävla dumt det låter?
2024-01-24, 05:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Spring! Skriv på. Stämmer detta någorlunda blir jag väldigt förvånad åt det positiva. Hade tänkt mig runt 30-40 max. Tycker Adjei är begränsad tekniskt men… verkar inte så.

Citat:
Franska Lorient har åkt ner till Marbella för att säkra Hammarbys Nathaniel Adjei.
I kväll slutförhandlade klubbarna på Bajens spelarhotell – och faller de sista detaljerna på plats blir det en rekordförsäljning värd drygt 80 miljoner kronor.
2024-01-24, 06:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Spring! Skriv på. Stämmer detta någorlunda blir jag väldigt förvånad åt det positiva. Hade tänkt mig runt 30-40 max. Tycker Adjei är begränsad tekniskt men… verkar inte så.
Sen säljs han väl som Odilon kommer att göra för en miljard några år senare.
2024-01-24, 06:53
Medlem
Valvantos avatar
Tack för kaffet, Micke! 80 miljoner för en mittback skojar man inte bort. Aidoo, Aziz, Odilon, Adjei och troligtvis nyuppflyttade Gyamfi om ett-två år.

En stor bonus lär vara om Lorient klarar sig kvar i Ligue 1.
2024-01-24, 07:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ja det är märkligt. Om det inte är ren hajp igen så innebär det att jag har fel. Och du hör kanske själv hur jävla dumt det låter?
Dina inlägg osar inte Albin Ekdal direkt...
2024-01-24, 07:34
Medlem
Hjelmbergs talang för att hitta framför allt mittbackar i Afrika billigt och nu även vara den som säljer mittbackarna för rekordsummor saknar motstycke i svensk fotboll.

Herregud vad viktig han är för oss.
2024-01-24, 08:16
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Dina inlägg osar inte Albin Ekdal direkt...
Det var nog den finaste komplimang jag fått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in