2024-01-23, 23:18
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det är väl bara att göra som med elstödet.

Höj skatterna, betala stöd till alla som skuldsatt sig, eller ge pengarna direkt till bankirerna så att de kan låna ut ännu mer "för att få fart på ekonomin".

Svensk sosselogik i kubik.

I vår "Moderna" Ekonomi finns ingen logik.
Har aldrig funnits, kommer heller aldrig att finnas!
Vad finns det att "erövra" överhuvudtaget?
Citera
2024-01-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
I vår "Moderna" Ekonomi finns ingen logik.
Har aldrig funnits, kommer heller aldrig att finnas!
Vad finns det att "erövra" överhuvudtaget?
Fast lite "logik" kanske finns ändå, om de finansierar skuldstödet med bankskatt.

Och hamnar bankerna på obestånd på grund av skatterna, är det bara att skicka kronofogden på dem.

Dagens politiker gillar ju onda spiraler, samtidigt som de gärna känner sig generösa med andras pengar.
Citera
2024-01-23, 23:30
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Aktiebolag drar in investeringskapital som de kan förbruka snabbare än de tjänar in pengar vilket innebär förlust. Nyemissioner och nytt kapital kan dras in så länge någon låter sig luras och kan fortsätta hur länge som helst med pensionsspararnas pengar.

Att folk låter "sig luras" är väl en sak men vad har
"Pensionsspararnas pengar" med saken att göra?
Har de inget att säga till om?
Citera
2024-01-23, 23:42
Medlem
zobras avatar
Dagens unga låginkomsttagare märker ingen verklig skillnad på ett liv med personlig konkurs eller ej.

Jag hade inte heller brytt mig med deras framtidsutsikter när det kommer till bostad för att vara ärlig. Inte i Sverige. Hyresrätt fixar man endå, oavsett om fogden knackar på dörren.

"Ställ er i kö" som jag själv sagt till alla av fogdens arrendatorer sedan tidigt 00-tal
Senast redigerad av zobra 2024-01-23 kl. 23:55.
Citera
2024-01-23, 23:55
Medlem
Folk vill leva som de alltid gjort och kan inte anpassa sig. Vissa kan det. Mina grannars feta BMW M5or är borta och de går till bussen varje morgon. Ja jag står inte och fryser vid bussen i alla fall...
Lite skadeglad är jag då de undrade när jag skulle byta upp mig från min lilla låtas bil(en aygo) senast i somras.
Även sett att dom börjat sälja av saker och inte åker och handlar på ica varje vecka längre.

tyvärr verkar inte alla fatta detta och kör på som vanligt och börjar ta konsument lån tills det inte går längre.
Om det blir krig här kommer alla dessa troligen gå under eftersom de kommer nog FORTFARANDE försöka köra på som vanligt.
Citera
2024-01-24, 00:02
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Om det blir krig här kommer alla dessa troligen gå under eftersom de kommer nog FORTFARANDE försöka köra på som vanligt.

Dom kommer sikta på dina grejer sanna mina ord.

Fysiskt gods långt ifrån stora samhällen. Hjälpt dina grannar i det lilla samhället där du planerar bo, dvs redig grannsämja. Det är det här som gäller i scenariot du målar upp.

Din "aygo" kommer inte vara din "aygo" så länge om dina grannar inte vet vem du är och samtidigt är hungriga.
Citera
2024-01-24, 00:05
Medlem
Xer0s avatar
Börja med straffarbete om man inte betalar så kanske dom lär sig.
Citera
2024-01-24, 00:08
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Börja med straffarbete om man inte betalar så kanske dom lär sig.

Precis. Befolkning har ätit morot till den grad att fetman gjort den otillräcklig för fortsatt leverne. Judekapitalism i sitt esse.

Hej EU
Citera
2024-01-24, 00:10
Medlem
Herrejäklar vad vidrigt folk och inte ett dugg förvånad.
Citera
2024-01-24, 00:11
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Såvitt jsg vet har klarna alltid gått med förlust. Det betyder dick inte att ägarna inte är miljonärer.

Klarna är satans evil corporation som intelligenstestar personalen löpande och är öppna med sin kärlek för HBTQ och annat judiskt godhetsknarkande.

Det är lite som FTX light kan man säga.
Citera
2024-01-24, 00:26
Medlem
Ta bort det satans ränteavdraget! Det borde ha gjorts för längesedan!
Citera
2024-01-24, 00:32
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en.liten.lort
Ta bort det satans ränteavdraget! Det borde ha gjorts för längesedan!

Som om det här kommer lösa den extremt djupa klyfta som får svenskar att hata svenskar. Tillåt mig att hånskratta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in