2024-01-23, 18:12
Medlem
PARIS, Sept 14 (Reuters) - Vladimir Putin's chief envoy on Ukraine told the Russian leader as the war began that he had struck a provisional deal with Kyiv that would satisfy Russia's demand that Ukraine stay out of NATO, but Putin rejected it and pressed ahead with his military campaign, according to three people close to the Russian leadership.
Citera
2024-01-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
The mayor of Kiev skrev under det.
Jodu torppet, nu är det sällan snyggt att blanda svenska och engelska men var har du sett ett sådant underskrivet avtal?

Oavsett sanningshalten har jag svårt att tro att en borgmästare har mandat att representera en stat, vad tror du?
Citera
2024-01-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha men chefsförhandlaren säger att det inte skrevs under. En annan random person har alltså skrivit under? Inte förhandlaren, inte presidenten? Varför påstår då rysssvinen att förhandlare skrivit under?

Vad är det egentligen vatniks tror skulle lösa sig om de lyckas övertyga någon om att ett draft på ett inte fördigförhandlat avtal fått en kråka av någon ej beslutsfattande person.

Helvete alltså

Ganska typiskt korrupta länder och företag.
Du kan säkert muta nåt random fyllo att skriva på vad som helst, men skall det vara giltigt så behövs det påskrift från någon som har den befogenheten.
Har faktiskt råkat ut för det i affärssamanng bl.a. i Ryssland, de söker upp nån l alkoholiserad förådschef eller liknande på firman att skriva på.
Citera
2024-01-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ukraina skjuter ner 21 av 41 missiler i senaste missilattacken. Normalt brukar de alltid hävda att max 1 eller 2 missiler slinker igenom. Så antingen har deras luftförsvar försämrats kraftigt eller så har de börjat rapportera lite mer sanningsenligt.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/01/23/7438477/
En intressant detalj i din länkade artikel är:
It is separately stated that not all Russian missiles that attacked along a ballistic trajectory reached their targets.

Under de senaste veckorna har det ju vittnats om att alltfler robotar slår ner i Ryssland.
Det finns ju många spekulationer om orsak men den största orsaken är väl helt enkelt att rysk teknologi inte är att lita på, som alltid lite si o så. Eller vad tror du?
Citera
2024-01-23, 18:23
Medlem
Rapport från soldater i 47:e brigaden i Avdiivka om fiendens taktik. Tydligen använder ryssarna sina döda som sandsäckar.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/19dhx5k/they_are_using_their_dead_like_sandbags_report/

Hoppas de får kolera.
Citera
2024-01-23, 18:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag reagerade också på att så få robotar blev nerskjutna.
Kanske beror på att Ukraina börjar få slut på luftvärnsrobotar efter att väst övergav Ukraina.
Eller så har Ryssland blivit bättre med decoys. Alltså grejer som avleder ukrainas luftvärnsrobotar.

Källa på det fetade, tack. Eller ljuger du som vanligt?
"Decoys"? Hela ryska armén är en enda stor maskirovka.
Citera
2024-01-23, 18:28
Medlem
Undrar hur det lobbas från väst med Kina? Det borde väl påpekas för dem hur ryssarnas förråd minskar och att de ruinerar sig själva med risk att dra Kina med sig
Citera
2024-01-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
The mayor of Kiev skrev under det.
Jag förstår mig inte på detta tjat om avtal! Det finns inget påskrivet förutom de gamla om att ryzzland ska respektera ukrainas gränser, så lägg ner tjafset o fortsätt med ert vannsinnigs krig, så får sen se vem som viker ner sig först.! För min del önskar jag putin avlider i denna stund, det skulle rädda många ryska o ukrainska liv, jag skulle faktiskt själv vilja strypa den där lilla fjanten!
Citera
2024-01-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Undrar hur det lobbas från väst med Kina? Det borde väl påpekas för dem hur ryssarnas förråd minskar och att de ruinerar sig själva med risk att dra Kina med sig

Går Kina med så vinner Kina och Ryssland. Väst har ingen chans. Det här kriget har visat mer än något tidigare att det handlar om modern teknik och produktionskapacitet. Något Kina är bäst på men västvärlden saknar helt.
Citera
2024-01-23, 18:31
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
En intressant detalj i din länkade artikel är:
It is separately stated that not all Russian missiles that attacked along a ballistic trajectory reached their targets.

Under de senaste veckorna har det ju vittnats om att alltfler robotar slår ner i Ryssland.
Det finns ju många spekulationer om orsak men den största orsaken är väl helt enkelt att rysk teknologi inte är att lita på, som alltid lite si o så. Eller vad tror du?

Det är möjligt. Sen kan det ju vara i Ukrainas intresse och rapportera om att missilerna missade sina mål eller bara träffa sjukhus, skolor och liknande som vanligt.
Citera
2024-01-23, 18:32
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Källa på det fetade, tack. Eller ljuger du som vanligt?
"Decoys"? Hela ryska armén är en enda stor maskirovka.
Brukar jag ljuga eller? Visa var jag har ljugit.
USA har ju slutat stödja Ukraina.
Och resten av väst har inga resurser. Och de vågar inte skicka vapen till Ukraina, inte i en omfattning som hjälper Ukraina speciellt mycket.
Citera
2024-01-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Ganska typiskt korrupta länder och företag.
Du kan säkert muta nåt random fyllo att skriva på vad som helst, men skall det vara giltigt så behövs det påskrift från någon som har den befogenheten.
Har faktiskt råkat ut för det i affärssamanng bl.a. i Ryssland, de söker upp nån l alkoholiserad förådschef eller liknande på firman att skriva på.
…eller som var vanligt med detaljerade avtal när jag jobbade i Ryssland, ”det var inte det vi menade” när det väl var underskrivet…

Det är synnerligen obehagligt med ryssapologeterna som vill att den affärsmentaliteten ska gälla i övriga Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in