2024-01-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. "Varför skulle det vara säkert? Och vad är det som säger att en advokat alltid är bra på försvarar-taktik? De flesta människor är som bäst högst mediokra på sina jobb" - Tja, kanske för att 99,99% av alla brottsmisstänkta personer inte är advokater eller jurister. Sedan kan såklart en advokat vara jävligt dålig eller lägga upp en felaktig försvarartaktik. Men i de målen jag följer (och dom är många!) så tycker jag ofta att advokaterna jobbar på ett relevant och modernt sätt och för en linje/taktik som är lämplig för det aktuella målet.

Och du är advokat/jurist?

Citat:
2. "Det där stämmer inte. Det finns många sätt att lägga upp ett riktigt bra korsförhör. Vissa av de bästa korsförhör jag sett är långa. Och vissa av de sämsta var korta" - Absolut kan det vara så. Men nu var ju detta ett svar på ett påstående om att för få frågor ställdes. Det jag menar med detta är att en advokat i ett förhör endast ställer frågor som den vet/kan svaren på - och då handlar det givetvis om frågor/svar som styrker försvarets teori/påstående och därmed gagnar klienten.

Det där stämmer ju inte överhuvudtaget. Advokater ställer naturligtvis frågor de inte vet svaret på också, av många anledningar.

Och hade advokaten här velat fria sin klient hade hon ju ställt de frågor vi gjort här inne. Som vi enkelt kommit fram till på fritiden, utan högvis med pengar i ersättning.

Citat:
3. "Jag förstår inte hur du landar i den slutsatsen när fup är full av omständigheter som en bra advokat skulle kunna använda för att fria sin klient. Såvida de inte hade otur i TR att få dåliga domare och nämndemän så är det här målet nästan en garanterad vinst för en duktig försvarare" - Jag vill bara förtydliga att jag inte på något sätt är insatt i detta fallet/tråden, utan endast hoppade in här för att en skribent skrev ett PM och bad om svar på frågor kring den tilltalads överklagan och ansökan om att byta advokat. Det jag kommenterar är alltså endast överklagan och den tilltalads synpunkter på sin advokat.

Ändå har du ju väldigt dålig koll på hur det fungerar…

Citat:
...och jag tycker nog att ett mail bestående av påståenden som t ex "att hon aldrig förberedde mig inför rättegången", "Hon hävdade att jag inte behöver förberedas då jag endast behöver tala sanning för att frias...", "Att hon i tingsrätten avstod från att ställa frågor till både vittnen och målsägande om delar av deras historier som behövde ifrågasättas, utan någon förklaring", "Hon har även vid flera tillfällen givit mig information som inte stämmer, bland annat att vid en överklagan kan man ej begära att ställa nya frågor till vittnen eller målsägande" tyder på att advokaten har brister i att på ett tydligt, begripligt och lättförståeligt sätt förklara processen och sina tillvägagångssätt för en person som inte har erfarenhet av sådana här sammanhang. Eller vad tycker du själv? :-)

Bra då kan vi räkna med att motsatsen gäller.

Snarare talar ju mailet om att advokaten saknar erfarenhet av sådana här sammanhang. Om det inte är så att hon inte vill försvara sin klient….
Citera
2024-01-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Självklart är det vidrigt när våldtäktsmän kommer undan, men det är ju helt fel att sänka beviskraven på det viset som gjorts. Särskilt när samma bevis inte duger i andra brottsmål.

Jo. Det är Neverever31 som ljuger igen.
Kuratorn hade heller inte träffat henne ett par gånger, utan endast en, om jag inte minns fel.

Helt rätt, kuratorn hade vid det tillfället träffat BO 1 gång och skulle träffa henne fler gånger
Det kuratorn säger är att BO verkar försöka hålla ihop sig och är lite avstängd, vidare att BO beskriver (ordagrant från förhör): När det gäller hennes mående beskriver hon flera stressreaktioner. Det hon beskriver är påträngande symptom av minnesbilder från händelsen. Hon säger också traumarelaterade känslor såsom rädsla och maktlöshet. Hon beskriver också påverkan av flera kognitiva funktioner som koncentration.

Från mitt inlägg som du svarade på var det vännerna som träffade henne några timmar efter händelsen som såg att hon var uppriven, chockad och annorlunda. De har ju väldigt bra inblick i hur BO beter sig i vanliga fall.

Slutsatsen (och som också tingsrätten vävde in i domen) är att det vännerna och även kuratorn berättat är en del av stödbevisningen i detta fall. Sen är det som mycket annat i tråden. En del bedömer att denna stödbevisning är vag/icke relevant och för en del förstärker det BOs trovärdighet och berättelser. Vi får väl se vad Hovrätten kommer fram till.
Citera
2024-01-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Helt rätt, kuratorn hade vid det tillfället träffat BO 1 gång och skulle träffa henne fler gånger

Så du ljög, igen?

Citat:
Det kuratorn säger är att BO verkar försöka hålla ihop sig och är lite avstängd,

Som att hon inte vill säga för mycket och därmed avslöja att hon ljugit…?

Citat:
vidare att BO beskriver(ordagrant från förhör): När det gäller hennes mående beskriver hon flera stressreaktioner. Det hon beskriver är påträngande symptom av minnesbilder från händelsen. Hon säger också traumarelaterade känslor såsom rädsla och maktlöshet. Hon beskriver också påverkan av flera kognitiva funktioner som koncentration.

”Hon beskriver”. Kom igen….
Det hon beskriver finns en googling bort och förekommer i varenda film/serie där ett brottsoffer gestaltas.
Det är fortfarande hennes egna ord och inga som helst bevis på någonting.

Citat:
Från mitt inlägg som du svarade på var det vännerna som träffade henne några timmar efter händelsen som såg att hon var uppriven, chockad och annorlunda. De har ju väldigt bra inblick i hur BO beter sig i vanliga fall.

Fortfarande hennes ord. Hon väljer hur hon ska uppträda och vad hon ska säga.
Vidare så säger de ju också att hon betedde sig som om det inte hade hänt, men de tolkar det som att hon ”förnekar det”.
Varför tog du inte med den biten?

Citat:
Slutsatsen (och som också tingsrätten vävde in i domen) är att det vännerna och även kuratorn berättat är en del av stödbevisningen i detta fall.

Och det är just det som är helt åt helvete, eftersom det fortfarande är helt i händerna på henne. Alltså fortfarande en ord mot ord situation.

Citat:
Sen är det som mycket annat i tråden. En del bedömer att denna stödbevisning är vag/icke relevant och för en del förstärker det BOs trovärdighet och berättelser. Vi får väl se vad Hovrätten kommer fram till.

Och varför bedömer ni den som relevant? Det är ju inga bevis för någonting, och det är ju helt i linje med hur någon som ljuger om att de blivit våldtagna skulle bete sig.
(Och nej, jag säger inte att jag vet att hon inte blivit våldtagen för det vet jag inte.)

Och frågan är ju varför du, Tomatkungen och HowLong ljuger så förbannat mycket?
Tror ni att det ökar er trovärdighet när ni ständigt hittar på en massa skit, som dessutom är extremt genomskinligt?
Tror ni att ni övertygar någon om er ståndpunkt genom att ljuga och fabulera?
Citera
2024-01-23, 13:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
1. "Varför skulle det vara säkert? Och vad är det som säger att en advokat alltid är bra på försvarar-taktik? De flesta människor är som bäst högst mediokra på sina jobb" - Tja, kanske för att 99,99% av alla brottsmisstänkta personer inte är advokater eller jurister. Sedan kan såklart en advokat vara jävligt dålig eller lägga upp en felaktig försvarartaktik.

Så klienterna är dåliga för att de inte advokater men advokater kan vara "jävligt dåliga" på det som ska särskilja dem från klienterna?

Citat:
2. "Det där stämmer inte. Det finns många sätt att lägga upp ett riktigt bra korsförhör. Vissa av de bästa korsförhör jag sett är långa. Och vissa av de sämsta var korta" - Absolut kan det vara så. Men nu var ju detta ett svar på ett påstående om att för få frågor ställdes. Det jag menar med detta är att en advokat i ett förhör endast ställer frågor som den vet/kan svaren på - och då handlar det givetvis om frågor/svar som styrker försvarets teori/påstående och därmed gagnar klienten.

Om det var vad du menade var "ju färre frågor desto bättre" ett lite märkligt sätt att uttrycka sig. Men då vet jag.

Citat:
3. "Jag förstår inte hur du landar i den slutsatsen när fup är full av omständigheter som en bra advokat skulle kunna använda för att fria sin klient. Såvida de inte hade otur i TR att få dåliga domare och nämndemän så är det här målet nästan en garanterad vinst för en duktig försvarare" - Jag vill bara förtydliga att jag inte på något sätt är insatt i detta fallet/tråden, utan endast hoppade in här för att en skribent skrev ett PM och bad om svar på frågor kring den tilltalads överklagan och ansökan om att byta advokat. Det jag kommenterar är alltså endast överklagan och den tilltalads synpunkter på sin advokat.

Likväl "landade" du i att det advokaten huvudsakligen brustit i var att förklara för sin klient vad hon höll på med. Om du inte har satt dig in i materialet så har du ju ingen skyldighet att landa i något alls...

Citat:
...och jag tycker nog att ett mail bestående av påståenden som t ex "att hon aldrig förberedde mig inför rättegången", "Hon hävdade att jag inte behöver förberedas då jag endast behöver tala sanning för att frias...", "Att hon i tingsrätten avstod från att ställa frågor till både vittnen och målsägande om delar av deras historier som behövde ifrågasättas, utan någon förklaring", "Hon har även vid flera tillfällen givit mig information som inte stämmer, bland annat att vid en överklagan kan man ej begära att ställa nya frågor till vittnen eller målsägande" tyder på att advokaten har brister i att på ett tydligt, begripligt och lättförståeligt sätt förklara processen och sina tillvägagångssätt för en person som inte har erfarenhet av sådana här sammanhang. Eller vad tycker du själv? :-)

En sån partsinlaga tenderar ju såklart att vara lite tillspetsad, man kan ju ana att den är skriven i viss frustration om han precis blivit oskyldigt dömd, advokaten inte svarar och deadline för överklagan närmar sig. Så det svårt att bedöma vissa av de mer generella klagomålen. Men från omständigheterna jag kan utläsa av målet tycks han definitivt ha fog för:
- "Att advokaten i tingsrätten avstod från att ställa frågor till både vittnen och målsägande om delar av deras historier som behövde ifrågasättas"

Förmodligen fog även för:
- "Att hon aldrig förberedde mig inför rättegången" (Hon borde givetvis ha hållit en testutfrågning med honom för att se om det finns nånting som behövde förbättras, samt förbereda V på utfrågning i allmänhet)

Som sagt, det här målet ska knappt gå att förlora ens i TR. Ett bra korsförhör att hade demolerat MÄ, hon hade känt sig mer våldtagen efteråt än vad hon gjorde efter V:s övernattning.
Citera
2024-01-23, 13:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Jag tycker det ska krävas riktig bevisning för att fälla någon för våldtäkt, inte berättelser och vem man tror på mest. Det kommer bara leda till att oskyldiga kan dömas. Kommer det leda till att färre riktiga våldtäktsmän blir dömda? Ja. Kommer det leda till att färre oskyldiga blir dömda? Ja.

Jag tycker nog ändå man ska hålla öppet för att kunna döma någon på någon annans ord plus liknande stödbevisning som i det här målet. Men då jävlar får det inte finnas ens tillstymmelse till oklarhet i berättelsen och den åtalades historia ska mer eller mindre gå att skjuta i sank.
Citera
2024-01-23, 13:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det kuratorn säger är att BO verkar försöka hålla ihop sig och är lite avstängd, vidare att BO beskriver (ordagrant från förhör): När det gäller hennes mående beskriver hon flera stressreaktioner. Det hon beskriver är påträngande symptom av minnesbilder från händelsen. Hon säger också traumarelaterade känslor såsom rädsla och maktlöshet. Hon beskriver också påverkan av flera kognitiva funktioner som koncentration.

Det där kan vem som helst påstå som läst på om PTSD i mindre än 1 min. En kurator har inte kompetens att avgöra om det är sant eller inte.

Citat:

Om du leker med tanken att MÄ bestämt sig för att felaktigt anklaga V, hade du förväntat dig att hon skulle betett sig normalt?

Faktum är att MÄ hade kunnat uppvisa vilket beteende som helst där och ändå hade det funnits folk som sagt att det är normalt beteende för ett våldtäktsoffer. Våldtäktsoffers beteende efter händelsen har blivit ofalsifierbart, anything goes.
Citera
2024-01-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2

Så du ljög, igen?

Som att hon inte vill säga för mycket och därmed avslöja att hon ljugit…?

”Hon beskriver”. Kom igen….
Det hon beskriver finns en googling bort och förekommer i varenda film/serie där ett brottsoffer gestaltas.
Det är fortfarande hennes egna ord och inga som helst bevis på någonting.

Fortfarande hennes ord. Hon väljer hur hon ska uppträda och vad hon ska säga.
Vidare så säger de ju också att hon betedde sig som om det inte hade hänt, men de tolkar det som att hon ”förnekar det”.
Varför tog du inte med den biten?

Och det är just det som är helt åt helvete, eftersom det fortfarande är helt i händerna på henne. Alltså fortfarande en ord mot ord situation.

Och varför bedömer ni den som relevant? Det är ju inga bevis för någonting, och det är ju helt i linje med hur någon som ljuger om att de blivit våldtagna skulle bete sig.
(Och nej, jag säger inte att jag vet att hon inte blivit våldtagen för det vet jag inte.)

Och frågan är ju varför du, Tomatkungen och HowLong ljuger så förbannat mycket?
Tror ni att det ökar er trovärdighet när ni ständigt hittar på en massa skit, som dessutom är extremt genomskinligt?
Tror ni att ni övertygar någon om er ståndpunkt genom att ljuga och fabulera?

Ja, vi vet att du tror att BO ljuger, spelar teater och har lyckats lura såväl vänner, utredare, åklagare, kurator, tingsrätten och också faktiskt en hel del här i tråden (t ex jag). Vi kanske är lite idioter hela högen helt enkelt. Vi får väl se vad hovrätten kommer fram till, vem vet du kanske har rätt
Citera
2024-01-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ja, vi vet att du tror att BO ljuger, spelar teater och har lyckats lura såväl vänner, utredare, åklagare, kurator, tingsrätten och också faktiskt en hel del här i tråden (t ex jag).

Det vet ni inte alls. Jag säger att det är möjligt och att mycket pekar på det.
Du kanske ska läsa vad folk skriver istället för att fantisera ihop det i ditt eget huvud. Du har visat otaliga gånger att det blir väldigt fel då.

Jag har upprepade gånger skrivit att jag naturligtvis inte vet vad som hände.
Men det vi vet pekar på att det här inte rör sig om någon våldtäkt och bevisen bör inte räcka till fällande dom på långa vägar.

Och har du några belägg för att hon skulle ha lurat utredarna och kuratorn?
Har de sagt någonting om att de tror att hon talar sanning?
Inte ens åklagaren vet du ju om hon tror på henne?
Hon kan ju gått vidare med åtalet för att åklagare har en skyldighet att göra det om de tror att det kan leda till fällande dom eller om fallet behöver prövas rent juridiskt.

Och att hon lyckas lura vänner(några, resten vet du inget om), tingsrätten och er är ju knappast någon bedrift.
Tingsrätten är ett lotto och ni har ju bevisat om och om igen att ni inte har mycket till verklighetsförankring överhuvudtaget.

Varför bemöter du inte frågan om varför ni ljuger och fabulerar så förbannat mycket?

Citat:
Vi kanske är lite idioter hela högen helt enkelt. Vi får väl se vad hovrätten kommer fram till, vem vet du kanske har rätt

Det är inte ofta jag håller med dig, men någon gång ska vara den första.
Citera
2024-01-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så klienterna är dåliga för att de inte advokater men advokater kan vara "jävligt dåliga" på det som ska särskilja dem från klienterna?

Om det var vad du menade var "ju färre frågor desto bättre" ett lite märkligt sätt att uttrycka sig. Men då vet jag.

Likväl "landade" du i att det advokaten huvudsakligen brustit i var att förklara för sin klient vad hon höll på med. Om du inte har satt dig in i materialet så har du ju ingen skyldighet att landa i något alls...

En sån partsinlaga tenderar ju såklart att vara lite tillspetsad, man kan ju ana att den är skriven i viss frustration om han precis blivit oskyldigt dömd, advokaten inte svarar och deadline för överklagan närmar sig. Så det svårt att bedöma vissa av de mer generella klagomålen. Men från omständigheterna jag kan utläsa av målet tycks han definitivt ha fog för:
- "Att advokaten i tingsrätten avstod från att ställa frågor till både vittnen och målsägande om delar av deras historier som behövde ifrågasättas"

Förmodligen fog även för:
- "Att hon aldrig förberedde mig inför rättegången" (Hon borde givetvis ha hållit en testutfrågning med honom för att se om det finns nånting som behövde förbättras, samt förbereda V på utfrågning i allmänhet)

Som sagt, det här målet ska knappt gå att förlora ens i TR. Ett bra korsförhör att hade demolerat MÄ, hon hade känt sig mer våldtagen efteråt än vad hon gjorde efter V:s övernattning.

Lugn, min vän! Jag säger bara att det är väldigt vanligt att en försvarsadvokat framställs som dålig, oengagerad eller nonchalant för att den ställer få frågor - När det i själva verket ofta handlar om att advokaten har koll på läget, vet exakt vilka uppgifter/omständigheter som talar för/emot klienten och därmed vet vilka frågor som skall/behöver ställas och inte ställas. Lite samma sak gäller också vid specifika frågor som klienten vill skall ställas, men där advokaten insisterar på att dessa frågor inte skall ställas. Då brukar det snarare handla om att advokaten vet ungefär hur svaren kommer se ut - och vet att dessa frågor/svar skulle sätta klienten i sämre dager. Ett bra exempel på detta är den f.d advokaten Peter Althin som hade ett uppmärksammat mordmål där han under 10 rättegångsdagar i princip inte ställde en enda fråga och sista dagen slängde fram en magnifik slutplädering och fick klienten friad.

Så om ovanstående stämmer med hur det BRUKAR vara (att klienten inte riktigt vet hur en advokat lägger upp ett försvar och att vissa frågor/invändningar snarare stjälper än hjälper) så hade det nog räckt med att advokaten förklarat detta på ett sympatiskt och pedagogiskt sätt, så hade nog klienten förstått advokatens synvinkel och inte behövt gå därifrån med en känsla av att inte bli lyssnad på. Sedan så vet jag som sagt inte hur det ligger till i just detta fallet - och har inte riktigt för avsikt att diskutera det heller, eftersom jag inte är insatt i detta fallet. Detta är alltså inget inlägg/svar som syftar till att övertala dig eller påvisa att du skulle ha fel.

/Så fridens liljor till dig ;-)
Senast redigerad av Haaaaag 2024-01-23 kl. 15:21.
Citera
2024-01-23, 15:35
Medlem
Citat:
Lugn, min vän! Jag säger bara att det är väldigt vanligt att en försvarsadvokat framställs som dålig, oengagerad eller nonchalant för att den ställer få frågor - När det i själva verket ofta handlar om att advokaten har koll på läget, vet exakt vilka uppgifter/omständigheter som talar för/emot klienten och därmed vet vilka frågor som skall/behöver ställas och inte ställas.

Men raka motsatsen råder ju bevisligen här. Så varför ta upp det?

Citat:
Lite samma sak gäller också vid specifika frågor som klienten vill skall ställas, men där advokaten insisterar på att dessa frågor inte skall ställas. Då brukar det snarare handla om att advokaten vet ungefär hur svaren kommer se ut - och vet att dessa frågor/svar skulle sätta klienten i sämre dager. Ett bra exempel på detta är den f.d advokaten Peter Althin som hade ett uppmärksammat mordmål där han under 10 rättegångsdagar i princip inte ställde en enda fråga och sista dagen slängde fram en magnifik slutplädering och fick klienten friad.

Aha. Så du menar att advokaten har en snillrik plan och genom att vara otillgänglig för sin klient, inte förklara eller flrbereda honom, låta honom bli fälld i tingsrätten, hrlt enkelt och i hemlighet bidar sin tid och tänker slå alla med häpnad i sista stund i hovrätten och med en briljant slutplädering få sin klient friad?
Genialiskt!

Citat:
Så om ovanstående stämmer med hur det BRUKAR vara

Du menar i amerikanska filmer du tittat på?

Citat:
(att klienten inte riktigt vet hur en advokat lägger upp ett försvar och att vissa frågor/invändningar snarare stjälper än hjälper) så hade det nog räckt med att advokaten förklarat detta på ett sympatiskt och pedagogiskt sätt, så hade nog klienten förstått advokatens synvinkel och inte behövt gå därifrån med en känsla av att inte bli lyssnad på.

Du menar bli släppt från häktet utan mobil eller pengar och med en fängelsedom på flera år hängande över sig?
Ja, han hade säkert skuttat hem med hoppsasteg om advokaten bara sagt: -”Ta det lugnt, jag har en briljant plan. Men jag kan inte berätta om den.”

Citat:
Sedan så vet jag som sagt inte hur det ligger till i just detta fallet - och har inte riktigt för avsikt att diskutera det heller, eftersom jag inte är insatt i detta fallet. Detta är alltså inget inlägg/svar som syftar till att övertala dig eller påvisa att du skulle ha fel.

Yet here you are…..
Senast redigerad av Thyrsos2 2024-01-23 kl. 15:37.
Citera
2024-01-23, 15:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Lugn, min vän! Jag säger bara att det är väldigt vanligt att en försvarsadvokat framställs som dålig, oengagerad eller nonchalant för att den ställer få frågor - När det i själva verket ofta handlar om att advokaten har koll på läget, vet exakt vilka uppgifter/omständigheter som talar för/emot klienten och därmed vet vilka frågor som skall/behöver ställas och inte ställas.

Reagerade mest på ordvalet "är det en sak som är säker så är det att klienterna har NOLL kunskap/förståelse om "försvarar-taktik". Men då vet jag.

Citat:
Ett bra exempel på detta är den f.d advokaten Peter Althin som hade ett uppmärksammat mordmål där han under 10 rättegångsdagar i princip inte ställde en enda fråga och sista dagen slängde fram en magnifik slutplädering och fick klienten friad.

En morddom är ju dock rejält annorlunda från en våldtäktsdom. Där tar man rimligt tvivel till en helt annan nivå. I ett våldtäktsmål som detta är det av yttersta vikt att skjuta motståndarens berättelse i sank.

Citat:
Så om ovanstående stämmer med hur det BRUKAR vara (att klienten inte riktigt vet hur en advokat lägger upp ett försvar och att vissa frågor/invändningar snarare stjälper än hjälper) så hade det nog räckt med att advokaten förklarat detta på ett sympatiskt och pedagogiskt sätt, så hade nog klienten förstått advokatens synvinkel och inte behövt gå därifrån med en känsla av att inte bli lyssnad på.

Killen blev (av allt att döma oskyldigt) dömd till 3 års fängelse på ett riktigt svagt underlag. Jag törs närmast garantera att han hade varit rejält besviken på sin advokat hur pedagogisk denna än hade varit. Det här är helt enkelt ett mål som borde ha vunnits. Peter Althin hade kunnat skicka sin praktikant med en fusklapp och fått V frikänd

Citat:

Detsamma, hoppas jag inte varit alltför sur, den här tråden suger sakta mänskligheten ur mig
Citera
2024-01-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Men förfan, släpp detta med att hon inte hade tid att byta om. Hon ville inte se ut som skit när fuckboi dök upp och kunna fortsätta rizza honom.

Att hon sen ens nämner att "han ska inte få fitta" innebär ju också att hon har i tanke att det kan finnas ett intresse för "fitta" från hans del. Hade det varit jävligt viktigt för henne så kunde hon sagt det "du kan sova här men det blir på golvet och nån fitta kan du glömma".

Men icke! Hoppa upp i sängen, madrassen ligger i förrådet "it's up to you fuckboi" var du vill sova.

Hela beteendet är helt vansinnigt om hon kände att det var jobbigt att FuckViking skulle dyka upp och leta fitta. Snacka om att leka med elden. FuckViking själv säger ju att han uppfattade det som en invit att få hoppa upp i sängen, vilket de flesta normala personer skulle tänka likadant om.

Du menar att hon ville klä upp sig och vara fin i hoodie och mjukisbyxor? När jag hämtar posten, vill jag inte bära pyjamas, utan slänger gärna på mig mjukisbrallor och någon t-shirt. Känns lite mer "välklätt" om jag skulle möta en granne. Förmodligen är det så för målsägande också: nattlinne kändes förmodligen märkligt att vara klädd i inför en kursare hon knappt känner, lite bättre då med hoodie och mjukisbyxor. Men ingen big deal, vad hon än skulle haft på sig. Och gör varken till eller från över vad som hände sedan. I övrigt är det till Fiffiniffi du bör skriva det du skrev till mig.

Målsägande har alltså teknisk bevisning i form av messkonversation med . kring att målsägande inte ville ligga med vi*king. Och efteråt är hon traumatiserad, enligt hela fem vittnen. Så. Troligast är ju då att hon faktiskt sa nej till Vi*king och också blev våldtagen av honom.

Nu förvanskar du vad som står i FUP och dom. Läs målsägandes berättelse också. Svälj inte allt som fulle och kåte Vi*king säger.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-23 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in