2024-01-23, 14:07
Medlem
Har inte samme rasist kastat några liter mjölk på henne som de enligt somalier brukar göra?
Citera
2024-01-23, 14:11
Medlem
stayboosteds avatar
Finns det några bevis eller tydliga indikationer på att hon faktiskt blivit misshandlad? Inga bilder? Inga vittnen? Polisrapport?

Kan inte hitta någonting konkret än så länge.

Det som får mig att tveka lite är denna uppgift: "Under misshandeln ska mannen ha nämnt en artikel som Bilan Osman tidigare skrivit för tidningen ETC"

Har svårt att tänka mig ett scenario där man misshandlar någon och samtidigt diskuterar en specifik artikel skrivet av offret i en specifik tidning.

Kan ju vara sant, men tar det med en "nypa salt" tills något mer konkret dyker upp.

Sen får jag väl erkänna att jag har lite fördomar och allmän misstro till MENA-muslimer (speciellt från opinionsbildare) som gråter ut i media och spelar offer. På grund av tidigare incidenter, bland annat.
Citera
2024-01-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hon ljuger.

De hade hittat en GM annars. Om nu inte GM själv är invandrare.

Varför tror du det? Uppklaringsprocent av misshandel (kvinnor) är 13 procent och det är inräknat de fall där BO känner GM.
Citera
2024-01-23, 14:19
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Angående tråden, så kan jag bara önska att Bilan inte får några bestående men, och att hon orkar fortsätta jobba för det hon tror på.

Tror det när jag ser rättsläkarens intyg tillsammans med polisanmälan.
Solklar sensationslystnad nu när hennes engagemang mot den vita rasen tappat popularitet.
Citera
2024-01-23, 14:23
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Goda nyheter, men nu är med största sannolikhet hela historien lögn.

Borde inte polisen i så fall ha utrett Bilan för falsk beskyllning (om brottet inte kräver en faktiskt utpekad person)?

Nä, du har förstås ingen grund för ditt påstående, du uppvisar bara en reflexmässig aversion när offret är mörkhyad.
Citera
2024-01-23, 14:24
Medlem
Sure....
Nya formen av slöjdragning, inga vittnen, inga bilder ingen film.
Dvs det har inte hänt.

Polisen, som är vänsterns och vithatarnas egna beväpnade aktivistkår, skulle inte tveka en sekund att agera om det fanns något som helst bevis för att det inträffat. Polisens tystnad och nedläggande säger allt vi behöver veta.

Att muslimer, vänsterblivna och babbar i övrigt ljuger som en häst travar är inget nytt. Det är deras paradgren, ljug, ljug och om sanningen kommer till ytan, låtsas som om det inte hänt.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är vanligt bland vänsterextremister att ljuga och hitta på när dom inte kan få uppmärksamhet på annat sätt. Polisen måste såklart lägga ner förundersökningen av en påhittad historia utan bevis eller ett enda vittne. Trots att det enligt vänstervåpet skedde på öppen gata Ynkligt av vänsterfjollan.
Citera
Medlem
Jag undrar om hade blivit misshandlad av en somalier att hon inte bär slöja hade det blivit så stor nyhet ?
Citera
2024-01-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Journalisten och antirasistiska opinionsbildaren Bilan Osman, tidigare verksam vid bl.a. SvD och Expressen, har blivit misshandlad på öppen gata. Gärningsmannen hänvisade till artikel hon skrivit om den högerextrema konspirationsteorin om ”folkutbyte”.

Polisen tycks inte ha lagt ner sin själ i detta och utredningen lades ned. Kan vi hitta gärningsmannen eller den eventuella gruppering som den fega råttan tillhör?

Mer generellt är frågan också om polisen systematiskt lägger ned förundersökningar om våldsbrott som drabbar personer med utländsk bakgrund och antirasister? Att poliser i högre utsträckning än befolkningen i stort hyser höger- och högerextrema åsikter är belagt. Finns det exempel på studier som berör hur dessa brottsanmälningar behandlas?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/BWO3VE/poddintervju-bilan-osman-sd-ar-lika-islamofoba-som-for-20-ar-sedan
Du får gärna visa på den studien...
Att Hübinette skriver något osakligt i ETC är inte att betrakta som "studie" eller "sanning".
Polisen lägger systematiskt ner rätt mycket för att brotten har ökat något så kopiöst att de inte hinner med längre. Alla resurser måste idag läggas på effekterna av invandringen. I korthet - mord, skjutningar, spänningar, grova rån, åldringsrån osv.
Än mindre tid har man med påhittade "rasistdåd". Som kärringen som hände mjölk över sig själv, eller hon vars man spöade upp henne, men hon sa att det var en "rasist" för att skydda mannen. Finns en uppsjö sådana fall. Vi kan nog lägga detta i samma hög...
Citera
2024-01-23, 14:36
Medlem
Byzantinsks avatar
Det här har givetvis inte hänt. Hur kan det ens finnas en diskussion?

Man riktigt ser framför sig hur den skånska skinhead-raggaren inleder med att citera Osmans Etc-artikel och sedan drar på med rallarsvingarna: "Det kom damm på korven!"
Citera
2024-01-23, 14:39
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fasiken vad vidrigt Flashback har blivit. Verkligen ett avskräde för samhällets lägsta figurer.

Angående tråden, så kan jag bara önska att Bilan inte får några bestående men, och att hon orkar fortsätta jobba för det hon tror på.
Öhmm det är då muslimska brödraskapet och Erdogan och säkert Putin.
Citera
2024-01-23, 14:40
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Sure....
Nya formen av slöjdragning, inga vittnen, inga bilder ingen film.
Dvs det har inte hänt.

Polisen, som är vänsterns och vithatarnas egna beväpnade aktivistkår, skulle inte tveka en sekund att agera om det fanns något som helst bevis för att det inträffat. Polisens tystnad och nedläggande säger allt vi behöver veta.

Att muslimer, vänsterblivna och babbar i övrigt ljuger som en häst travar är inget nytt. Det är deras paradgren, ljug, ljug och om sanningen kommer till ytan, låtsas som om det inte hänt.

Tycker framförallt det är konstigt att det saknas bilder från händelsen (om inte det är jag som missat dom)?

Jag tänker att om en muslimsk opinionsbildare som Bilan verkligen blev utsatt för en rasist-attack skulle väl hon direkt fota sig själv efter och böla ut i sociala medier med bevis.

Allt jag kan hitta är gamla twitter inlägg från december om händelsen: https://twitter.com/bilaaan1/status/1739662187210190887

Och oktober:
https://twitter.com/BusuladzicSead/status/1709809420408865028/photo/1

Hon menar alltså att hon blivit sparkad och stampad på. En "ilska hon aldrig mött förut". Hon ska ha fått ett trasigt knä och blåmärken över hela kroppen. Skadad handled. Det finns en bild här med en lindad handled. Det säger dock inte speciellt mycket.

Men enligt hennes beskrivning låter det som en riktigt grov misshandel. Samtidigt så "skrek" den påstådde gärningsmannen om hennes tidigare artikel som handlade om Sydafrika skriver hon här.

https://www.etc.se/kommentar/nej-det-paagaar-inte-folkmord-paa-vita - Är detta arikeln hon menar från 13:e Aug? I aftonbladet står det att hon blev misshandlad "i somras" och i hennes inlägg ska artikeln skrivits "för länge sen". Eller menar hon någon annan artikel? Kan inte hitta något.

I Aftonbladet står det att gärningsmannen skrek om en artikel som handlade om "folkutbyte". Jag kan dock inte hitta den artikeln.

Edit: Det hela känns redan lite misstänksamt om man utgår från Bilans motstridiga uppgifter + saknaden av bildbevis. Varför skulle hon inte fota hennes påstådda blåmärken efter den synnerligen grova misshandeln hon beskrev?
Senast redigerad av stayboosted 2024-01-23 kl. 14:55. Anledning: typo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in