2024-01-23, 12:32
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Oj. Är det stafett igen. Dessutom en mixad sådan. Kan man inte köra dessa plojtävlingar efter säsong?

En tanke från den gångna helgen. Är inte Linn Svahns prestation från stafetten starkt överskattad? Åker jämnt med Matintalo och får lucka enbart pga finskans snedsteg. Akterseglar Ribom som har dålig form. Övrigt motstånd inte så mycket att skriva hem om.

Linns insats var bra och avgörande, bevisar som jag ser det att laget man körde är ett bra alternativ

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Linns sträcka är absolut bra men Fridas är enorm. Hon krossar Hennig som var tvåa i masstarten dagen innan. Det hade varit betydligt intressantare med intervallstart i stället för stafett i söndags.

Instämmer
Carls lopp var oerhört starkt, men Fridas än värre!
Citera
2024-01-23, 12:36
Medlem
Citat:
En tanke från den gångna helgen. Är inte Linn Svahns prestation från stafetten starkt överskattad? Åker jämnt med Matintalo och får lucka enbart pga finskans snedsteg. Akterseglar Ribom som har dålig form. Övrigt motstånd inte så mycket att skriva hem om.

Citat:
Sant att hon gjorde det. Och går inte att göra mer än att vinna.
Försöker bara föra över det hela till en mästerskapsstafett där motståndet är bra norska, bra ryska, bra finska, bra tyska och kanske Brennan.

Håller med. Samma sak kan sägas om Frida och Carl. Oerhört överlägsna på sina sträckor, men det går inte att jämföra en trött söndag förmiddag i Oberhof med en mästerskapsstafett.

Ryskorna slipper vi förhoppningsvis.
Citera
2024-01-23, 12:40
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Är det 15 eller 20 km på söndag?
Står lite olika på olika ställen

20km enligt arrangörens hemsida.

Tror man kör femman.

Edit. Isf en tuff rackare. I praktiken kör man 2,5km på varsin sida om stadion. Enda vilopartiet.
Senast redigerad av rainbowia 2024-01-23 kl. 12:44.
Citera
2024-01-23, 13:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska laget till Goms:

Ebba Andersson, Piteå Elit
Maja Dahlqvist, Falun-Borlänge SK
Johanna Hagström, Ulricehamns IF
Moa Ilar, Falun-Borlänge SK
Frida Karlsson, Sollefteå Skidor
Moa Lundgren, Åsarna IK
Emma Ribom, Piteå Elit
Jonna Sundling, Piteå Elit
Linn Svahn, Östersunds SK

Edvin Anger, Åsarna IK
Gustaf Berglund, IFK Mora SK
Jens Burman, Åsarna IK
Emil Danielsson, Högbo GIF
Jonas Eriksson, IFK Mora SK
Marcus Grate, IFK Umeå SK
Olof Jonsson, Trillevallens SK
Johan Häggström, Piteå Elit
William Poromaa, Åsarna IK
Björn Sandström, Piteå Elit
Oskar Svensson, Falun-Borlänge SK

Calle står över. Trodde inte på att Lundgren och Ilar skulle vara med.
Citera
2024-01-23, 13:08
Medlem
bcdefgs avatar
Får vi köra två lag i stafetten?
Citera
2024-01-23, 13:08
Medlem
Hur j*vla svårt ska de vara för dem att kommunicera vem som ska åka vad. Gick ju bra förra veckan.
Citera
2024-01-23, 13:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Om både Ilar och Lundgren skall åka distansloppet så blir det en av Jonna, Ribom och Svahn som inte får åka.
Citera
2024-01-23, 13:22
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hur j*vla svårt ska de vara för dem att kommunicera vem som ska åka vad. Gick ju bra förra veckan.
Jag kan tänka mig att man vill bestämma stafettlagen så sent som möjligt, för i övrigt är väl det mesta rätt självklart förutom oklart vad Moa L ska köra? Visste man det så blir resten givent. Eller ska hon bara köra mixstafett? Jag antar att Häggström dubblerar, damerna gissar jag
Sprint: Linn, Jonna, Frida, Maja, Johanna, Emma (Moa L reserv)
Distans: Ebba, Frida, Linn, Jonna, Moa I, Moa L (Emma reserv)
Men i ärlighetens namn så platsar väl inte Moa L?
Citera
2024-01-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag kan tänka mig att man vill bestämma stafettlagen så sent som möjligt, för i övrigt är väl det mesta rätt självklart förutom oklart vad Moa L ska köra? Visste man det så blir resten givent. Eller ska hon bara köra mixstafett? Jag antar att Häggström dubblerar, damerna gissar jag
Sprint: Linn, Jonna, Frida, Maja, Johanna, Emma (Moa L reserv)
Distans: Ebba, Frida, Linn, Jonna, Moa I, Moa L (Emma reserv)
Men i ärlighetens namn så platsar väl inte Moa L?
Kan tänka mig att sprintåkarna står över mixedstafetten ja (andralaget kan ju ändå inte konkurrera pga usla herrar). Då blir det 2x Moa i andralaget samt E&F i lag 1. Möjligt att Frida skippar sprint också så någon Moa får åka det.
Citera
2024-01-23, 13:27
Medlem
Jag kan tänka mig att Jonna, lite seg i Oberhof, kanske vill fokusera på sprinten och skippa distansen den här helgen? Kanske mixstafett? Jag har hursomhelst svårt att se att man skulle köra dit Moa L för att bara köra mixstafett.
Citera
2024-01-23, 13:27
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Om både Ilar och Lundgren skall åka distansloppet så blir det en av Jonna, Ribom och Svahn som inte får åka.

Av de tre så ligger Ribom närmst till hands för att vila.
Annars så kan det vara så att Ilar och Lundgren bildar en stafettduo. Åtminstone Moa lär vara säkrad på stafetten vilket betyder att det öppnar upp för Ribban på masstarten.

Edit. menar Moa Lundgren som säker på stafetten.
Senast redigerad av rainbowia 2024-01-23 kl. 13:29.
Citera
2024-01-23, 13:32
Medlem
rainbowias avatar
Mixen: Moa x2, Burman och en till. Vem kan man fråga sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in