2024-01-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Du märker inte själv att du säger att alla som håller med dig är intelligenta personer och resterande 80% av småungar...Tror knappast att det är så, och det är inte direkt vattentäta argument.. Den övertygelsen kommer du inte långt på...

Jodå det var fullt medvetet och det är så det upplevs 😌
Och du har inga svar på det som du blir ifrågasatt kring så du försöker ju inte heller övertyga mig om att det inte stämmer.

Men för att inte göra detta till en chatt nu så låter jag just denna konversation läggas ner tills det kommer något annat on-topic att svara på. Vill du diskutera mer är det fritt fram på dm.
Citera
2024-01-22, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det där reagerade jag också på, vad då "låg" Man sitter väl i/på häktet? Ligger gör man på sjukhus eller psyk
Eller hur, sen hans utsvävningar om när han fick kpmma. Till boenderummet och fick spela playstation, träna med yogaboll, titta på skidskytte, hem till gården, duscha när han ville, fick prata med guldgubbar och spela spek med en snäll tjej... bestick på rummet...
Nej, Chrippa har legat inne på psyk för en psykos, det är väl därför ingen kan prata om "det"...

Men Linnea, hon har borderline.?.. och Chrippa måste fått en psykos pga kraftigt drogmissbruk, han behöver hjälp och behandling, bara han kommer hem...

Anjo var klart påverkad inför Chrippas sanning, när studion var full av minst tre män, Jullan och ĺilla Chloé
Usch
Citera
2024-01-22, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Jag vet inte om jag håller med om att Anjo borde bli avstängd.. Tycker ändå att det är viktigt att ha yttrandefrihet... Däremot så skulle jag ställa mig i ledet att aktivt välja att inte se skiten han lägger upp, för skulle folk skita i honom så skulle han inte kunna tjäna några större summor.. Kom ihåg att det är vi som klickar på hans videos dom även göder honom..

Yttrandesfrihet och grovt förtal är två väldigt skilda saker.
Man ignorerar inte personer som gör som han. Poängen är att han visste inte om det var fake eller inte. Han kunde gjort såhär mot vem som helst i vilket fall som helst om någon hade anmält en person han inte gillar. Det enda du visste var vad ANJO sa och ANJO vinklade allting totalt.
Tänk om du anmäler någon och sen är det du säger sant och ANJO gör en sån video mot dig?
Poängen är att ingen visste om det var sant eller inte och ANJO sa att han hade bevis bakom sig som garanterat skulle övertyga alla om att det var sant. Han har fortfarande inte lagt fram dessa bevis. Han är ingen domare, han är ingen jury. Han beter sig som Judge Dredd.
Citera
2024-01-22, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Eller hur, sen hans utsvävningar om när han fick kpmma. Till boenderummet och fick spela playstation, träna med yogaboll, titta på skidskytte, hem till gården, duscha när han ville, fick prata med guldgubbar och spela spek med en snäll tjej... bestick på rummet...
Nej, Chrippa har legat inne på psyk för en psykos, det är väl därför ingen kan prata om "det"...

Men Linnea, hon har borderline.?.. och Chrippa måste fått en psykos pga kraftigt drogmissbruk, han behöver hjälp och behandling, bara han kommer hem...

Anjo var klart påverkad inför Chrippas sanning, när studion var full av minst tre män, Jullan och ĺilla Chloé
Usch

Jag läste ett dokument idag där det stod klart och tydligt att vid fulla restriktioner så är det just det du nämner man får klara sig utan. Så antingen ljuger han om häktet eller så var det inte på häktet han var.
Get it? Oj nu lät jag som Anjo, fast mer kontinental
Citera
2024-01-22, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Man ignorerar inte personer som gör som han. Poängen är att han visste inte om det var fake eller inte. Han kunde gjort såhär mot vem som helst i vilket fall som helst om någon hade anmält en person han inte gillar. Det enda du visste var vad ANJO sa och ANJO vinklade allting totalt.
Tänk om du anmäler någon och sen är det du säger sant och ANJO gör en sån video mot dig?
Poängen är att ingen visste om det var sant eller inte och ANJO sa att han hade bevis bakom sig som garanterat skulle övertyga alla om att det var sant. Han har fortfarande inte lagt fram dessa bevis. Han är ingen domare, han är ingen jury. Han beter sig som Judge Dredd.

Jag tror faktiskt att Anjo blev anmäld för det, eller om han skulle bli. Oavsett kan ju just det bli rätt intressant. Blir det en ny youtubedokumentär då? Anjo-saken del 1, 2, 3, 4
Citera
2024-01-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3

Ja det har förekommit väldigt många förtal i Anjos videos, han bör ju ha blivit anmäld för detta.

Helst av Linnea och hennes anhöriga, det bör ju ge mest tryck i det och lättare för rättsväsendet att gå vidare med. Är det inte gjort ännu så rekommenderar jag även Linnea & anhöriga att anmäla även till youtube, så de kan granska och förhoppningsvis släcka Anjos sida, hade svidit illa för honom.

Tänker bara vilket drev det hade satt igång, tänk Chrippa, Jocke, Rask m.fl.Hade inte varit stabilt.
Senast redigerad av Roaster66 2024-01-22 kl. 21:23.
Citera
2024-01-22, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja det har förekommit väldigt många förtal i Anjos videos, han bör ju ha blivit anmäld för detta.

Helst av Linnea och hennes anhöriga, det bör ju ge mest tryck i det och lättare för rättsväsendet att gå vidare med. Är det inte gjort ännu så rekommenderar jag även Linnea & anhöriga att anmäla även till youtube, så de kan granska och förhoppningsvis släcka Anjos sida, hade svidit illa för honom.

Ja, man får väl hoppas det. Personer ska inte kunna använda sina följare till att attackera andra.
Citera
2024-01-22, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag tror faktiskt att Anjo blev anmäld för det, eller om han skulle bli. Oavsett kan ju just det bli rätt intressant. Blir det en ny youtubedokumentär då? Anjo-saken del 1, 2, 3, 4

Så är ANJO då OK med att ngn lägger ut massa bevis om honom fram och tillbaka och för en egen youtuberättegång via sociala medier vid sidan om? Tror du han skulle säga "Nej, kör på bara! Vinkla information om mig så hunderatusentals personer får en helt vriden bild av mig, det är helt ok!".
Blev inte ANJO arg bara för att Cluee News nämnde hans namn efter att han blivit varnad av ANJO att han inte fick det?
Så att nämna hans namn då han är en offentlig youtube-personlighet är inte ok, men att skicka ett drev på hundratusentals personer mot någon.. det är ok?
Citera
2024-01-22, 21:26
Medlem
Låt oss hoppas att Linnea väljer att driva Anjos förtal rättsligt. För förtalet är synnerligen grovt.
Även Chrippa, Jocke och troligen Linnea själv har gjort sig skyldiga till förtal.

Och för att vara tydlig. Det spelar ingen roll huruvida det som sägs är sant eller inte, förtal är det likafullt.

Vad är bevisat? (Det vi fått ta del av)

Linnea har bevis på att Chrippa beter sig som ett rötägg och gormar och skriker, dessa videos får man nog ändå anta inte är fejkade. Oavsett om hon provocerade honom innan så är detta inte en okej och rimlig reaktion. Spelar liksom ingen roll vad hon gjort innan.

Linnea har inga bevis på att Chrippa slagit henne. Finns inga videos på detta. Bilder på blåmärken bevisar ingenting.

Chrippa har inga bevis på att Linnea slagit honom

Chrippa har för det mesta inga bevis på det psykiska våld han påstår sig ha utsatts av för Linnea. De bevis som finns är i form av sms. Något som lätt kan fejkas.

Ett sms är inget säkert bevis (lätt att fejka), en persons redogörelse eller vittnesmål är inget bevis.

Och hur någon ”verkar” må i en video är verkligen inget bevis.

Vi har helt enkelt i princip inga bevis från någon av dem som är så pass tillförlitliga att det går att ta ställning.
Citera
2024-01-22, 21:28
Avslutad
Känns väldigt seriöst…

https://vm.tiktok.com/ZGeMny9E7/
Citera
2024-01-22, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Känns väldigt seriöst…

https://vm.tiktok.com/ZGeMny9E7/