2024-01-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Men jag tänker att bevisen hon kände sig tvungen att visa på instagram var pga ANJOs sjuka drev som borde göra att han förlorar hela sin youtube-kanal.
Jag säger inget om vem som är skyldig eller oskyldig då jag inte gillar att tro saker och prata om sånt grundat på antaganden.

Det som gjorde mig väldigt irriterad var att ANJO valde att bestämma vem som skulle vara frikänd och vem som skulle ses som en dålig person för att ANJO visste att, eh... folk kan dömas felaktigt utan grund endast av anklagelser... såå.. han ville se till att hans vän inte blev dömd felaktigt medans han skickade en hat-patrull på någon som han inte visste om den ljög eller inte, endast för att hans vänner sa till honom. Det ser du inte som något fel?

Säg att du anmäler något, och folk antar att du inte har grund för din anmälan, sen gör ANJO samma video om dig, du hade varit OK med det då eller?

Jag har inte hävdat att varken Chrippa eller Anjo är några förebilder, båda två får gärna bli cancelled... Det hade varit gött att se de på ett vanligt kneg... Men jag vill heller inte att man ska bli hatad för något som man troligtvis inte gjort heller... Finns på tok för mycket kvinnor som rider på dethär med att de alltid är offer fast de lika gärna kan vara en förövare.. Och jag är stark motståndare till det för att det blir som en slag i ansiktet på de män och kvinnor son lever under hot och förtryck... För mig är det glasklart att hon inte ska få någon fame överhuvudtaget för hon är ett äckel även hon...
Citera
2024-01-22, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någon annan som pallar att analysera Anjos realityserie om Chrilleboi, den hårda grabben, alla flickors våta dröm och incelpojkarnas manlige förebild?

Det är bara så dumt.

Nu ska det lekas lyckliga familjen, inga problem finns kvar?

Tills Julia åker på däng ⏰ tik tak tik tak
Han har klarat sig undan förr, kanske denna gång också men vad är det man säger? Tredje gången gillt. Ställer Jockiboi upp då också? Hur många gånger kan man mörka?
Senast redigerad av Goldentie 2024-01-22 kl. 20:58.
Citera
2024-01-22, 20:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja fast ni gör ju likadant fast åt andra lägret...Du märker inte av det själv???
Vadå för läger? Hur kan man tillhöra ett läger i detta?

Menar du att det finns dom som skulle hålla på Chrippa även om det fanns svart på vitt att han slagit kvinnor?

Jag tänker att man är bra korkad om man inte ser att alla inblanda i detta har sin egen skuld. Anjo för att profetera på en tragisk situation. Julia för att låtit sitt barn bevittna våld. Och för att vara ansiktet utåt för kvinnor utan självkänsla. Att ta tillbaka Chrippa en tredje gång är patetiskt. Linnea för att uppenbarligen fortsätta tala med Chrippa.

Att Chrippa har en oerhört otrevlig attityd finns inspelat. Även att Chrippa använder sig av droger, och detta på vad det verkar ganska regelbunden basis. Han ska ska ju ställa in juldagen på grund av att han inte får tag i kristaller. Och på ett annat ställe letar helt klart droger i lägenheten och Linnea säger nej vi har ingenting.
Citera
2024-01-22, 20:59
Avslutad
Citat:
Jag har inte hävdat att varken Chrippa eller Anjo är några förebilder, båda två får gärna bli cancelled... Det hade varit gött att se de på ett vanligt kneg... Men jag vill heller inte att man ska bli hatad för något som man troligtvis inte gjort heller... Finns på tok för mycket kvinnor som rider på dethär med att de alltid är offer fast de lika gärna kan vara en förövare.. Och jag är stark motståndare till det för att det blir som en slag i ansiktet på de män och kvinnor son lever under hot och förtryck... För mig är det glasklart att hon inte ska få någon fame överhuvudtaget för hon är ett äckel även hon...

Givetvis ska ingen missbruka anmälningar. Jag är som sagt inte på någons sida, jag känner ingen av personerna och påstår inte den ena är mer ärlig än den andra. Det jag säger är att ANJO inte kan börja bestämma vem som ska framställas som ärlig och vem som ska framställas som lögnare, vilket han försökte göra innan ens en rättegång hade fått fram en dom.

ANJO borde stängas av från youtube direkt och jag vet inte varför han är kvar. Det är många här som tar parti, det verkar som de personer som själva tar parti utan att märka det projicerar över det tänkandet på andra, så om jag exempelvis säger att jag inte tror på ANJOs teorier blir det i deras huvuden att jag på något sätt då skulle sagt att L talar sanning, vilket jag inte heller vet.

Jag bara tittar på vad som lagts ut och det verkar som att ANJO med C har ljugit om väldigt mycket.
Bara att försöka använda saker någon skriver ned på ett papper som bevismaterial är sjukt. Vem som helst kan skriva ned vad som helst på ett papper. Om det hade varit INNAN det hände, vissst, då hade det kunna ge lite mer tyngd iaf, men EFTERÅT dessutom?! Seriöst, sen att använda det som "bevis" för att försöka göra någon publikt hatad i Sverige.. alltså, det är så vidrigt!!!
Citera
2024-01-22, 21:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Chrippa sitter och fixar en ny vlogg, i bakgrunden syns samma lampa som Julia filmade under barnförhöret...
https://ibb.co/ftBSpgD
Så äkta det måste kännas i fem lilla familjen när den är återförenad.
Citera
2024-01-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vadå för läger? Hur kan man tillhöra ett läger i detta?

Menar du att det finns dom som skulle hålla på Chrippa även om det fanns svart på vitt att han slagit kvinnor?

Jag tänker att man är bra korkad om man inte ser att alla inblanda i detta har sin egen skuld. Anjo för att profetera på en tragisk situation. Julia för att låtit sitt barn bevittna våld. Och för att vara ansiktet utåt för kvinnor utan självkänsla. Att ta tillbaka Chrippa en tredje gång är patetiskt. Linnea för att uppenbarligen fortsätta tala med Chrippa.

Att Chrippa har en oerhört otrevlig attityd finns inspelat. Även att Chrippa använder sig av droger, och detta på vad det verkar ganska regelbunden basis. Han ska ska ju ställa in juldagen på grund av att han inte får tag i kristaller. Och på ett annat ställe letar helt klart droger i lägenheten och Linnea säger nej vi har ingenting.

Det finns inte svart på vitt att han slagit henne... Presentera dessa bevis??? Och ja uppenbarligen finns det 2 läger eller till och med 3.. De som är på Chrippas sida, de som är på Linneas sida och de som är som jag som är neutrala i detta även fast jag ogillar gaphalsen..
Citera
2024-01-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie

Det får vi inte tro men jag hade nog blivit lite förvånad om Julia skulle börja jobba/studera igen. Känns som Chrille vill ha sin kvinna hemma, Linnea blev ju också av med sitt jobb till slut och blev hemma.

I början berömde ju Chrille Linnea för att hon var så arbetsam och företagsam. Sen ville han ut och resa och festa och då fick hon hoppa jobbet.

Luktar lite konstigt...
Citera
2024-01-22, 21:02
Avslutad
Citat:
Mmm, bara att knäppa med fingrarna, så lyder hon.
Frågan är om han slår eller stryper lite för hårt, när han dragit i sig fultjack, eller råkar skada Chloe fysiskt, psykiskt är hon redan mer än kantstött.
Ska någon behöva dö innan han stoppas?

Någonting som ringer i huvudet är Chrippas ord "när jag låg inne på cell", höll han på att säga psyk?
Citera
2024-01-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Givetvis ska ingen missbruka anmälningar. Jag är som sagt inte på någons sida, jag känner ingen av personerna och påstår inte den ena är mer ärlig än den andra. Det jag säger är att ANJO inte kan börja bestämma vem som ska framställas som ärlig och vem som ska framställas som lögnare, vilket han försökte göra innan ens en rättegång hade fått fram en dom.

ANJO borde stängas av från youtube direkt och jag vet inte varför han är kvar. Det är många här som tar parti, det verkar som de personer som själva tar parti utan att märka det projicerar över det tänkandet på andra, så om jag exempelvis säger att jag inte tror på ANJOs teorier blir det i deras huvuden att jag på något sätt då skulle sagt att L talar sanning, vilket jag inte heller vet.

Jag bara tittar på vad som lagts ut och det verkar som att ANJO med C har ljugit om väldigt mycket.
Bara att försöka använda saker någon skriver ned på ett papper som bevismaterial är sjukt. Vem som helst kan skriva ned vad som helst på ett papper. Om det hade varit INNAN det hände, vissst, då hade det kunna ge lite mer tyngd iaf, men EFTERÅT dessutom?! Seriöst, sen att använda det som "bevis" för att försöka göra någon publikt hatad i Sverige.. alltså, det är så vidrigt!!!

Jag vet inte om jag håller med om att Anjo borde bli avstängd.. Tycker ändå att det är viktigt att ha yttrandefrihet... Däremot så skulle jag ställa mig i ledet att aktivt välja att inte se skiten han lägger upp, för skulle folk skita i honom så skulle han inte kunna tjäna några större summor.. Kom ihåg att det är vi som klickar på hans videos dom även göder honom..
Citera
2024-01-22, 21:05
Avslutad
Citat:
Mmm, bara att knäppa med fingrarna, så lyder hon.
Frågan är om han slår eller stryper lite för hårt, när han dragit i sig fultjack, eller råkar skada Chloe fysiskt, psykiskt är hon redan mer än kantstött.
Ska någon behöva dö innan han stoppas?

Någonting som ringer i huvudet är Chrippas ord "när jag låg inne på cell", höll han på att säga psyk?

Det där reagerade jag också på, vad då "låg" Man sitter väl i/på häktet? Ligger gör man på sjukhus eller psyk
Citera
2024-01-22, 21:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det finns inte svart på vitt att han slagit henne... Presentera dessa bevis??? Och ja uppenbarligen finns det 2 läger eller till och med 3.. De som är på Chrippas sida, de som är på Linneas sida och de som är som jag som är neutrala i detta även fast jag ogillar gaphalsen..
Nej har jag sagt att det gör det? Jag frågade om det skulle finnas folk som var på hans sida även om det fanns svart på vitt.
Slutligen vill jag lägga till ytligare en grupp på din lista. Den jag tillhör. Jag tror att alla är idioter i detta och att varje individ har sin egen skuld o att saker blir som det blev.
Citera
2024-01-22, 21:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det där reagerade jag också på, vad då "låg" Man sitter väl i/på häktet? Ligger gör man på sjukhus eller psyk
Fan vilken bra reflektion. Jag reagerade på att han sa låg, men tänkte inte vidare på det. Någon som spelar så kriminell och världsvan som Chrippa gjort under många år borde verkligen veta att man sitter i häktet och på fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in