2024-01-22, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Tänkte att straffet är fastställt och att domen vunnit laga kraft redan? Kan ha fel såklart.

Har det överklagats och ännu inte avgjorts i Hovrätten så har domen inte vunnit laga kraft. Kommer det då fram att Julia ljugit i Tingsrätten då kommer dem att ifrågasätta hela hennes vittnesmål
Citera
2024-01-22, 17:05
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Man är i FÖRNEKELSE för att du påstår att BEVIS är när en person TALAR om vad som hänt för den skulle NOG inte gå så långt för att ljuga?!?!?!?!
Det är ju DU som är i förnekelse då!!!
Antingen förnekar du innebörden av ordet BEVIS eller så förnekar du att du inte vet vad bevis betyder och vägrar slå upp ordet i SAOL så du lär dig innebörden av ordet, och inser att en persons SAGA om vad som hänt inte är BEVIS!!!!!!!!!!!!

När någons känslor ligger utanpå så som det gör just nu med Chrippa och man ändå övervägar att han ljuger. Det är helt uppenbart att han är ärlig och genuin. För dig är det inte det vi fattar, därför hänvisar jag till de ljud och videoinspelningar som finns. Men även papprena han skrev själv som inte var tänka att läckas bevisar hur stor förnekelse du är i. Att du inte inser att det är sant det han skrivit där.

Ja då är man i grov förnekelse och har antagligen svårt med empati och läsa av andras människor.

Att du inte håller med om det och blir arg är förväntat iom att du är just i förnekelse.

Tack för mig.
Citera
2024-01-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Bara så att vi pratar om samma sak, vilket av det vi fått se av Chrippa är riktigt vidrigt?

Hur han skriker och bråkar inför sitt lilla barn, hur han nedvärderar mamman till barnet, tar sprutor när barnet ser på, hotar L med det ena och det andra, rasistiska uttalanden med mycket mera. Att han är otrogen, knarkar i hemmet med barn närvarande och ljuger hela tiden påverkar inte heller synen på honom till det bättre.

Hans video där han förklarar sig ändrade inte min uppfattning av honom, han är ett ärkesvin oavsett. Även exet har bekräftat att hon blivit psykiskt misshandlad av honom och Jocke släppte en inspelning redan för 6 år sedan där han nämnde att han mordhotade, knarkade och misshandlade kvinnor så att hans närstående nu skyddar honom känns inte helt tillförlitligt.

Önskar bara att det stackars barnet får ha en trygg uppväxt och jag tror inte hon kommer få det med C i fortsättningen heller.
Citera
2024-01-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om det inte är lika uppenbart för dig lär inspelningarna och bilderna på chattkovnersationer övertyga dig.

Jag tänker inte se hela videon igen bara för att du ska lättare hitta dessa.

Jag tror att din bild redan är satt. Du vill att Chrippa ska vara ett offer. För att du litar så mycket på videon Anjo och Chrippa gjorde.
Du bevisar även att Chrippa hade rätt. Han är bra på att manipulera.

Vi säger att allt Anjo och Chrippa sagt stämmer.
Varför var då enligt dem Chrippa offret i början. Men nu helt plötsligt så "har båda gjort lika fel".
Om nu den bilden Anjo först målade upp var sann, där man läste meddelanden och Chrippa var ett försvarslöst offer som var sönder manipulerad. Hur kan han då hans beteende i Linneas video visa motsatsen. Är man så manipulerad och rädd som de påstods i början så beteer man sig inte så.

Men som sagt de har ju ändrat sig nu till att båda har gjort fel. Och Chrippa är inte längre den ängel som man påstod i början.
Nu när Linnea släpper ny video, ska Chrippa och Anjo ändra sig lite igen. Och folk som dig ska köpa det rakt av?

Anjo ifrågasätter Linnea på ett sätt som han inte ifrågasätter Chrippa.
Vad är kontexten på meddelanden osv? Man tilltalar Linnea som psyko för att förminska henne. Så mycker fulknep man kör. Det visar bara att man gör allt i sin makt för att smutskasta. Sanningen är inte viktig.
Citera
2024-01-22, 17:06
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Man är i FÖRNEKELSE för att du påstår att BEVIS är när en person TALAR om vad som hänt för den skulle NOG inte gå så långt för att ljuga?!?!?!?!
Det är ju DU som är i förnekelse då!!!
Antingen förnekar du innebörden av ordet BEVIS eller så förnekar du att du inte vet vad bevis betyder och vägrar slå upp ordet i SAOL så du lär dig innebörden av ordet, och inser att en persons SAGA om vad som hänt inte är BEVIS!!!!!!!!!!!!

Släpp den där.
Uppenbarligen något knas, låt han gå och avgöra vilka som gråter genuint eller ej. För han kan se sånt.
Tror han kan assistera i flera rättsfall och avgöra vilka som nog talar sanning.
Citera
2024-01-22, 17:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Jag tror att din bild redan är satt. Du vill att Chrippa ska vara ett offer. För att du litar så mycket på videon Anjo och Chrippa gjorde.
Du bevisar även att Chrippa hade rätt. Han är bra på att manipulera.

Vi säger att allt Anjo och Chrippa sagt stämmer.
Varför var då enligt dem Chrippa offret i början. Men nu helt plötsligt så "har båda gjort lika fel".
Om nu den bilden Anjo först målade upp var sann, där man läste meddelanden och Chrippa var ett försvarslöst offer som var sönder manipulerad. Hur kan han då hans beteende i Linneas video visa motsatsen. Är man så manipulerad och rädd som de påstods i början så beteer man sig inte så.

Men som sagt de har ju ändrat sig nu till att båda har gjort fel. Och Chrippa är inte längre den ängel som man påstod i början.
Nu när Linnea släpper ny video, ska Chrippa och Anjo ändra sig lite igen. Och folk som dig ska köpa det rakt av?

Anjo ifrågasätter Linnea på ett sätt som han inte ifrågasätter Chrippa.
Vad är kontexten på meddelanden osv? Man tilltalar Linnea som psyko för att förminska henne. Så mycker fulknep man kör. Det visar bara att man gör allt i sin makt för att smutskasta. Sanningen är inte viktig.

Vet inte vilken fantasivärld du lever i men vi vet ju nu att Chrippa blivit grovt hotad under en längre period så ja.

Vad babblar du om?
Citera
2024-01-22, 17:08
Medlem
Citat:
Vad är det han gjort som är så vidrigt?

Har du ens sett senaste videon där han förklarar grejer?

Sen oavsett hur kasst han betett sig så är det förväntat när man blir så grovt psykiskt misshandlad.

Har sett det men det är ju fortfarande att han bara talar om sin version, det är bara ord. Vi vet redan att han är känd för att ljuga, kan inte ta det som tillförlitligt bevis. Hade Linnea bara pratat hade jag inte sett det som bevis heller. Ord är bara ord liksom.
Citera
2024-01-22, 17:10
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Har sett det men det är ju fortfarande att han bara talar om sin version, det är bara ord. Vi vet redan att han är känd för att ljuga, kan inte ta det som tillförlitligt bevis. Hade Linnea bara pratat hade jag inte sett det som bevis heller. Ord är bara ord liksom.

Tur att det finns ljudinspelningar och videobevis då.
Citera
Medlem
Lasselangfingers avatar
Hur kommer det sig att Banjo har varit tyst och inte laddat upp en enda video på 6(!!!) dagar? Har tjockisen med det keffaste fejk-gråtandet äntligen lärt sig hålla kakhålet stängt? Helt otroligt isåfall haha.
Citera
Medlem
Citat:
Vet inte vilken fantasivärld du lever i men vi vet ju nu att Chrippa blivit grovt hotad under en längre period så ja.

Vad babblar du om?

Hur vet vi det? För att de sa det?

Linnea säger något - Vart är bevisen
Linnea visar bevis (klipp) på att hon blir förtryckt i förhållandet - Vad gjorde hon innan klippet? Ja hon provicerade säkert.

Vilka bevis funkar för dig? Är det bara hur bra man är på att snacka som gäller för dig?
Citera
2024-01-22, 17:11
Avslutad
Citat:

Vad babblar du om?

sluta tala om fantasivärld jag är konkret faktabaserad och det framgår i det jag skriver!
meddeladena jag ser är under en 3dagarsperiod, hittils.. det jag sett, jag frågade om det är de grova hoten under längre period?!
Citera
2024-01-22, 17:11
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Hur vet vi det? För att de sa det?

Linnea säger något - Vart är bevisen
Linnea visar bevis (klipp) på att hon blir förtryckt i förhållandet - Vad gjorde hon innan klippet? Ja hon provicerade säkert.

Vilka bevis funkar för dig? Är det bara hur bra man är på att snacka som gäller för dig?
Eftersom det finns ljudinspelningar där hon hotar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in