Citat:
Inte alls bra när vården inte tar en på allvar och lyssnar...Haha jag sa redan innan att jag inte trodde på det. Psykiatrin tjatade länge om att dom ville kolla upp ifall jag va bipolär och jag sa nej hela tiden. Men sen gav jag med mig. Dom brydde sig inte ett dugg om vad jag trodde själv utan säger att det är vanligt i början att inte tro på det men att man kommer acceptera det med tiden.
Angående medicinen så var det bara lamotrigin jag provade. Nu är det Litium som är på tapeten men är inte direkt sugen.
Angående medicinen så var det bara lamotrigin jag provade. Nu är det Litium som är på tapeten men är inte direkt sugen.
Det här får mig att ana oråd. Har en polare med ADHD. Han har ibland extrema nog humörsvängningar att jag undrat om han inte borde utredas för bipolär, men då har jag fått höra att han hört med vården och att det enligt dem ska vara omöjligt att ha både ADHD och bipolär. Eftersom han har ADHD så finns det alltså inte ens anledning att utreda för bipolär.
Nu har jag inte själv läst på om just detta, men om vården här vägrar utreda pga att han redan har diagnosen ADHD så känns det ju jättekonstigt att vården där du är insisterade på att du skulle utredas för bipolär...
Citat:
Jag håller med användaren ovan. Om de vägrar ta dig på allvar och gå med på omprövning där du fått diagnosen så ska du 100% höra med en annan mottagning. Oavsett hur nära i tid sen du fick diagnosen (Om det skulle vara för nära i tid av nån konstig anledning så lär de ju säga det så vet du sen hur länge du måste vänta innan du nästa gång kan höra av dig).Låt andra mottagningen veta också allt du skrivit här:
1. Du har sedan tidigare ADHD vilket känns som det stämmer.
2. Diagnosen bipolär känns fel.
Och allt om mediciner som inte hjälper och besvär du fått av den här diagnosen som du misstänker är fel.
) och nu har jag fått mycket mer förståelse om mig själva som hjälper mig till det positiva. Jag skittar i den där tabun och många vet att jag har dem.