2024-01-22, 17:10
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du fattar ju inte vad jag skriver.

Helt rätt uppfattat
Citera
2024-01-22, 17:10
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOchLov
Psykologi har blivit pseudovetenskap, psykologer i Sverige har jag helt tappat förtroendet för, de är bara knarklangare åt den ängsliga medelklassen som inte kan eller vågar få tag på riktiga droger.

Jaha och hur hjälper den informationen mig?
Citera
2024-01-22, 17:14
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag är också Bipolär och efter ett halvår så har jag fortfarande inte ställt in rätt dos av medicinen, äter Lithium, vad fick du föreskrivet? Det är ju ett pyssel att ställa in rätt dos av medicinen och vilken dos man mår bra av, är individuellt. Har du verkligen gett medicin ett ärligt försök?

Nej jag har inte gett medicinen en ordentlig chans, jag har så förbannat dåligt tålamod och jag är trött på medicinexperiment.
Fick prova Lamotrigin ett par månader och samtidigt satte dom ut min adhd-medicin för den kunde "störa" tydligen. Det gick åt helvete, jag hamnade på akuten tillslut. Så efter det tappade jag suget att prova fler mediciner. Det är egentligen meningen att jag ska ha Litium nu men jag har väntat med att börja... som sagt trött på experimentet.
Citera
2024-01-22, 17:30
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Oavsett vad är det ändå en psykossjukdom och du bör ha mycket större känslighet för psykoser än en person som inte är bipolär.

Bipoläritet är en psykossjukdom.

Haha... jaja tack för omtanken då 😉
Citera
2024-01-22, 17:30
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Spelar väl ingen som helst roll med en bipolär diagnos,du kan göra allt du vill utom att pli pilot och en del andra yrken

Spelar ingen roll för dig. Men det gör det för mig.
Citera
2024-01-22, 17:32
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Ok. Men testa den här nya då och funkar inte den så har du ju mer kött på benen så att säga.

Ja jag ska ge den ett par månader men känns det fortfarande fel efter det så tänker jag ompröva.
Citera
2024-01-22, 17:35
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Bara för att behandlingen inte hjälper, behöver inte det betyda att du inte har diagnosen.

Du är inte ensam, så att säga.
Det är inte så att psykiatrin på något sätt kan varken bota eller behandla alla.

Har inte sagt att det är så. Det finns flera anledningar till att jag inte tror på diagnosen och den största är att det helt enkelt inte känns rätt, inuti mig, magkänslan eller kalla det va du vill. Tror inte att jag ska bli botad eller hjälpt på en kvart.
Citera
2024-01-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Finns det nån här som har lyckats göra sig av med en diagnos som du inte ville ha?
Jag vet att man ber om att få göra en omprövning. Men frågan är HUR gör man för att få den avskriven utan att det är uppenbart att man sitter och ljuger för att just få bort den?
Bara att man ber om en omprövning är ju en indikation i sig på att man inte vill ha den.
Det handlar om bipolär typ 2 och jag fick den för bara nåt halvår sen så det kanske inte ens går såhär tidigt?
Snälla nån med erfarenhet?
Kanske vänta på nästa hypomaniska skov innan du tar tag i detta? Ursäkta skämtet.
Citera
2024-01-22, 18:02
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Har inte sagt att det är så. Det finns flera anledningar till att jag inte tror på diagnosen och den största är att det helt enkelt inte känns rätt, inuti mig, magkänslan eller kalla det va du vill. Tror inte att jag ska bli botad eller hjälpt på en kvart.
Jag förstår.
Men varför inte bara strunta i det, istället för att ta resurser från vården som är i ett sjukt pressat läge? Det räcker väl med att du vet att du inte är bipolär.
Citera
2024-01-22, 18:12
Medlem
Citat:
Haha... jaja tack för omtanken då 😉
Om Lamotrigin inte fungerar utan bara levererar obehagliga biverkningar behöver du ta upp det med läkare så en bättre stämningsstabiliserande sätts in så du slipper depressiva skov. Det kan vara som så att medicinen utan att du märker det just nu ändå håller sjukdomen i schack.

Iallafall. Lycka till!
Citera
2024-01-22, 18:35
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ja jag ska ge den ett par månader men känns det fortfarande fel efter det så tänker jag ompröva.

Helt rätt! Good luck Chuck 👍
Citera
2024-01-22, 19:14
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar
Kanske vänta på nästa hypomaniska skov innan du tar tag i detta? Ursäkta skämtet.

Haha! 😄 Ska tänka på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in