2024-01-22, 15:46
Avslutad
Sockersöta lilla Linnéa har snart en ny pojkvän
Citera
2024-01-22, 15:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Studera intuition? Jag är fullt medveten om vad det är.
Jag vet inte om Linnea är känslokall eller inte nej, precis som du inte vet det, fast du antar hon är det.
Det är du som tror saker och använder din personliga tro om något som fakta, inte jag. Så jag behöver inte lära mig skillnaden på att tro något eller veta något.
Vet jag inte om ngn gråter genuint eller inte, säger jag inte att den gråter genuint angående något bara för att jag skulle tro det, vilket du gör.
Projicera inte mera på mig, tack.
Vänta här nu.

Vi vet att linnea är känslokall eftersom hon grovt hotat chrippa under en lång period.

Menar du att det inte är objektivt bevis på att hon är känslokall?
Citera
2024-01-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Båda förstörde varandras grej i sin aggression. ni är hopplösa

Exakt det min poäng var... Det är snack om en telefon som vederbörande fick en ny.. Att han fick sin tv sönderslagen nämns knappt, och dessutom gjorde hon inte rätt för sig genom att köpa en ny....

Som Chrippa nämnde så jagar och förföljer hon honom när hon vill provocera honom, han försöker undvika det.. Han blir trängd och tänker då inte rationellt och utgången blir då att telefonen slängs iväg i en form av " nu får det vara nog"... Personer med psykisk störning gör allt för att krypa inpå skinnet på sin " motståndare" reaktioner är viktigt att få fram hos motståndaren... Svårt att föreställa sig och lätt att säga att gå bara därifrån, men att leva i det är något helt annorlunda.. Man blir blind och tänker inte logistiskt, det blir som att gå på äggskal och man tänker att vad den andra personen tycker i allt man gör.. Då isoleras man för man orkar inte med att tjafsa hela tiden och man är hela tiden på vakt hur den andra blir att reagera....Inte sunt någonstans, men mycket grundar sig i dålig självkänsla och svartsjuka där man vill kontrollera den andra...

Men det sagt är inte Chrippa oskyldig heller, men jag tror inte att han är upphovet till det toxiska...
Citera
2024-01-22, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du drar alla över en kam. Bara för du har svårt att läsa av intentioner och känslor betyder inte det att alla har det.

Sen kan du omöjligen veta hur väl jag kan göra det.. du kan gissa.

Men helt ärligt låter din bortförklaring väldigt långsökt att han skulle tänka på nägot annat. Han är ju helt investerad i detta dramat just nu, vilket också är väldigt uppenbart.

Jag har inte svårt att avläsa intentioner hos andra.
Det finns personer som studerat kroppsspråk och att avläsa andra människors lögner hela livet som blir lurade eller har fel i sina försök att avläsa andra.

Vad är det du inte ser när jag skriver att även om tårarna i sig är genuina så kan de vara tårar över något helt annat som använts för att sen prata om något så det ser genuint ut och med det sagt så är hela ditt argument borta, ser du inte det?
Om vi kallar att avläsa någons äkthet i tårar bevis 1, och att använda ÄKTA tårar om en sak fast prata om något annat, så spelar det ingen roll om du kan ha bevis 1 att lägga fram eftersom det kan användas medans personen pratar om något annat och jag har redan använt det argumentet så jag vet inte varför du fortsätter? Sen vet ingen om du kan se om ngn gråter genuint eller inte, vi har endast dina ord här som bevis på det. Betyder det att du tar andras ord som bevis också när du skapar dina egna teorier som du sen påstår är fakta och inte teorier?

och sluta med "du kanske inte kan det" som något slags motargument på att det ifrågasätts om du kan det eller inte. Om jag är bäst i världen på fotboll och säger det här bevisar det inte att jag är bra på fotboll för någon tills jag har uppvisat det!
Senast redigerad av 1nZan3 2024-01-22 kl. 15:58.
Citera
2024-01-22, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vänta här nu.

Vi vet att linnea är känslokall eftersom hon grovt hotat chrippa under en lång period.

Menar du att det inte är objektivt bevis på att hon är känslokall?

Om personen älskar C och gör det för att känner sina KÄNSLOR sårade för att hon tror han ska lämna, betyder det att hon reagerar känslomässigt... fast är känslokall så hon reagerar inte känslomässigt?
Citera
2024-01-22, 15:58
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Exakt det min poäng var... Det är snack om en telefon som vederbörande fick en ny.. Att han fick sin tv sönderslagen nämns knappt, och dessutom gjorde hon inte rätt för sig genom att köpa en ny....

Som Chrippa nämnde så jagar och förföljer hon honom när hon vill provocera honom, han försöker undvika det.. Han blir trängd och tänker då inte rationellt och utgången blir då att telefonen slängs iväg i en form av " nu får det vara nog"... Personer med psykisk störning gör allt för att krypa inpå skinnet på sin " motståndare" reaktioner är viktigt att få fram hos motståndaren... Svårt att föreställa sig och lätt att säga att gå bara därifrån, men att leva i det är något helt annorlunda.. Man blir blind och tänker inte logistiskt, det blir som att gå på äggskal och man tänker att vad den andra personen tycker i allt man gör.. Då isoleras man för man orkar inte med att tjafsa hela tiden och man är hela tiden på vakt hur den andra blir att reagera....Inte sunt någonstans, men mycket grundar sig i dålig självkänsla och svartsjuka där man vill kontrollera den andra...

Men det sagt är inte Chrippa oskyldig heller, men jag tror inte att han är upphovet till det toxiska...

Sluta runka av Anjo. Båda lider av personlighetsstörning. Sluta bara engagera dig så brutalt. De slår varandra, punkt.
Citera
2024-01-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vart är klippet på att en telefon kastas sönder?? Telefonen fick hon en ny, fick han en ny tv???

Finns en inspelning med ljud, han har själv erkänt det.
Dock finns det nog inget som visar på att det skulle vara hon som slagit sönder en tv, det är nog bara hans ord.
Citera
2024-01-22, 15:59
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Om personen älskar C och gör det för att känner sina KÄNSLOR sårade för att hon tror han ska lämna, betyder det att hon reagerar känslomässigt... fast är känslokall så hon reagerar inte känslomässigt?
Så man är alltså känslomässig men inte könslokall när man kan hota någon grovt under en lång period.

Och du är inte i förnekelse.
Citera
2024-01-22, 15:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Vissa använder det som argumentation för att utmåla Chrippa som ett monster. Min invändning är då att Julias första förhör är bajs värt.
Självklart. Alla som inte ser din idol som ett oskyldigt offer med rätt att trakassera och plåga kvinnor är ju bajs.
Citera
2024-01-22, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Dock finns det nog inget som visar på att det skulle vara hon som slagit sönder en tv, det är nog bara hans ord.
Det var ju han som slog sönder TVn
Citera
2024-01-22, 16:03
Avslutad
Citat:
Linnea visar sin tv i sovrummet som blivit söndrad, Chrippas tv, dvs tvn i vardagsrummet har inte visats upp, däremot...

En trasig tv = sant, två trasiga apparater har inte nämnts.
Citera
2024-01-22, 16:05
Medlem
Citat:

Han erkände det jag vet, att han kastat telefonen som redan var trasig så den gick sönder mer.. Du försöker måla upp det som att han slängt telefonen med full kraft i väggen, medan Chrippa mer menar att han lobb kastat iväg telefonen när han känt sig trängd... Tycker att han lät ärlig när han sa att hon slog sönder teven.. Hon hade försökt få fram en reaktion genom att provocera, när han inte lyssnade för han ville inte, då slog hon sönder tvn som han då kollade på för att få uppmärksamhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in