2024-01-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalius
Bump

Det går att ta Fentanyl på buvidal lr Sublocade... Men doserna som behöver intas är ju rätt höga och därför utsätter du kroppen för en sjuk påfrestning!
Står själv på Sublicade 300mg/månaden nu i ca 2.5år.
Gick på Fentanyl första halvåret när jag bytte från Subuxone till buvidal men fick röka 0.3-0.5 g för att känna av ett ordentligt rus och då men väldigt potent Rc fentanyl.
Inget jag rekomenderar alls ! Sugen på rus kör på Tramadol! Betydligt säkrare och krockar inte Heller.
Mvh
Citera
2024-01-19, 10:14
Medlem
limpwaldnys avatar
Skrev först i Laro tråden men saxar den in hit:

Får ju äntligen börja ta hem medicinen nu, har gått i ca 3 månader, men egentligen skulle jag väl sprungit där ca 2 veckor till men, dem är schyssta, har ju iofs bara lämnat neg up sen jag började. Men iaf,
Står på 16mg / dag, vill komma ner till 8mg per dag så fort som möjligt.
Hur hade ni gjort detta för så smärtfri men ändå relativt snabb upplevelse som möjligt?
Tänker mig att jag kör 14/mg idag, och imorgon lördag, söndag 14,
Måndag: 12mg
Tisdag: 12mg
Onsdag: 12mg
Fre: 12mg
Lör: 10
Sön: 10
Mån: 8 profit?
Eller är detta för aggressivt schema?
Citera
2024-01-21, 17:47
Medlem
Tjena !

Kanske lite snabbt ! Går ner 2 mg var 4-5 dag hela vägen ner till 8mg.
Men alla är ju lite olika på hur man reagerar.
Testa det du planerar o funkar det inte öka 2mg och glesa ut nedtrappningarna lite
Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av limpwaldny

Får ju äntligen börja ta hem medicinen nu, har gått i ca 3 månader, men egentligen skulle jag väl sprungit där ca 2 veckor till men, dem är schyssta, har ju iofs bara lämnat neg up sen jag började. Men iaf,
Hur hade ni gjort detta för så smärtfri men ändå relativt snabb upplevelse som möjligt?
Citera
2024-01-22, 10:29
Medlem
limpwaldnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dessidog1983
Tjena !

Kanske lite snabbt ! Går ner 2 mg var 4-5 dag hela vägen ner till 8mg.
Men alla är ju lite olika på hur man reagerar.
Testa det du planerar o funkar det inte öka 2mg och glesa ut nedtrappningarna lite
Mvh

Tack för svaret.

Ja absolut håller med dig. Det gick lite väl fort. Det började kännas lite dag 3, så jag tar det lite långsammare, tar bort 2mg var 5e dag (men kan vänta tills var 7e också), och känner efter.

Tack igen!
Mvh
Citera
2024-01-24, 17:32
Medlem
Citat:
Tack för svaret.

Ja absolut håller med dig. Det gick lite väl fort. Det började kännas lite dag 3, så jag tar det lite långsammare, tar bort 2mg var 5e dag (men kan vänta tills var 7e också), och känner efter.

Tack igen!
Mvh

Hej !
Lungt...
En annan sak är ju om man sparar en del av dosen till kvällen så blir det inte en lika stor "dipp" men är ju upp till en om man vill hålla på o snorta lite dubb på kvällen... Är väl lite det man vill komma ifrån med.

Mvh
Citera
2024-01-25, 08:29
Medlem
limpwaldnys avatar
Citat:
Hej !
Lungt...
En annan sak är ju om man sparar en del av dosen till kvällen så blir det inte en lika stor "dipp" men är ju upp till en om man vill hålla på o snorta lite dubb på kvällen... Är väl lite det man vill komma ifrån med.

Mvh

Ja exakt!! Nä men, jag brukade smälta en 8a på morgonen och en runt 16-18 tiden. Jag orkar inte snorta längre men, kanske får göra det ibland när mängden är lite mindre =)
Igår natt hade jag bara tagit ungefär 8-10mg per dag denna vecka och vaknade till inatt av lite abs-känning, fy fan, det var inte kul. Gick upp och smälte 4mg och kunde somna om.

Usch, inte kul när man känner hur det börjar ”dra” i benen, och den där obehagskänslan börjar bli påtaglig. Usch.

Men samtidigt så funkar det bra på dagarna, det är just mot natten, som du beskriver det, ”dippen” kan bli påtaglig, så ska försöka göra som du säger, kanske en 4mg runt 18 tiden skulle funka bra

På återseende
Mvh =)
Citera
2024-01-27, 12:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Personligen så skulle jag kunna gå från 16 till 8 mg direkt utan nedtrappning men sådant brukar vara väldigt individuellt hur kroppen svarar.
Citera
2024-01-27, 19:06
Medlem
KringExs avatar
Ni som har gått på Buprenorfin några år, hur många dagar tar det innan ni känner abstinens? Jag går på 16 mg/dag.
På en söndag tog jag 2 mg nasalt, måndag 8 mg sublingualt och sen tog jag inget förrän på fredag. Alltså 3 dygn utan och jag kände inga tecken på abstinens. Jag måste ha seg metabolism 😅 När tillfälle ges så ska jag testa vara utan en vecka.
Citera
2024-01-28, 14:02
Medlem
Tja
Nu käkat tramadol i en vecka , ca 800mg/dag. Tog sista 200mg för 17 Tim sen. Kan jag käka Sub nu för o flumma på?
Eller vänta ngn timme? Eller det är helt lugnt kanske, inte samma kollisions fara som med H?

(Äter även Lyrica och Xanor dagligen i lite mindre doser)
Citera
2024-02-01, 19:35
Medlem
Citat:
Det går att ta Fentanyl på buvidal lr Sublocade... Men doserna som behöver intas är ju rätt höga och därför utsätter du kroppen för en sjuk påfrestning!
Står själv på Sublicade 300mg/månaden nu i ca 2.5år.
Gick på Fentanyl första halvåret när jag bytte från Subuxone till buvidal men fick röka 0.3-0.5 g för att känna av ett ordentligt rus och då men väldigt potent Rc fentanyl.
Inget jag rekomenderar alls ! Sugen på rus kör på Tramadol! Betydligt säkrare och krockar inte Heller.
Mvh

Tack för svar då vet jag att fentanyl funkar, ville bara veta så det inte krockade dagen efter. Har tillgång till fentanyl I nässpray samt sublinguala tabletter på 100 ug så det kommer garanterar gå igenom. Tramadol usch gick på de i 5 år när jag var 16 - 21. Var uppe i 2500mg om dagen så därför började jag gå över till oxy sen sub sen metadon och sen IV heroin. Har gått i programmet i snart 9 år. Men tramadol kommer inte ge annat än huvudvärk. Ville bara veta gällande buvidal det är ju en subutex spruta man får 1 gång i veckan eller månaden. Dvs buprenorfinet pumpas ut sakta varje dag. Dock den bästa laro medicin jag haft. Gick på metadon i många år. Tog mig 7 försök att sluta med skitet. Kändes som man vakna ur en lång koma. Nu vill jag bara kunna njuta av någon opiat vid få tillfällen och heroin är absolut inget alternativ. Och minns att fentanyl var drt enda som gick igenom metadonet. Så det lär ju gå mkt lättare igenom buprenofrin som är extremt mkt svagare. Var bara rädd för krock. Den man råkat ut för när man jonkat på subuxone på kvällen sen tagit sin subuxone för tidigt. Usch aja tack för svar även till du andra som svara.
Citera
2024-02-04, 17:13
Medlem
Tok ca 4 mg sub imorse. Kris om jag tar 300mg tram nu eller går det åt skiten?
Citera
2024-02-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Personligen så skulle jag kunna gå från 16 till 8 mg direkt utan nedtrappning men sådant brukar vara väldigt individuellt hur kroppen svarar.

Ja men alla sidomissbrukar inte då är det 52 800 gånger lättare. Går man runt o dricker alkohol käkar gabaP / bens o z-analoger är det inte speciellt svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in