2024-01-21, 23:47
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det var ju ett bra förslag men tyvärr så vet som redan att det inte stämmer med säsongsbundet. Vi har pratat om det innan.

Det var menat som ett exempel.
Citera
2024-01-21, 23:53
Medlem
Citat:
Fatta ingenting av vad du sa nu
Antar att ts menar att får du din bipolära sjukdom omprövad gäller följande;
1. Denna diagnos stryks och tas bort mot att du får en annan diagnos. Dvs, du ”tillskrivs” inte både bipolär typ 2 & en ny ex personlighetssyndrom. Sjukvården skall ge dig en uppdaterad diagnos om din nuvarande omprövas av ngt skäl.
Citera
2024-01-22, 00:01
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Sök privat och testa för ADHD eller kanske fråga igen om det kan göras.

Jag har haft adhd diagnos i 14 år
Citera
2024-01-22, 00:06
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Finns det nån här som har lyckats göra sig av med en diagnos som du inte ville ha?
Jag vet att man ber om att få göra en omprövning. Men frågan är HUR gör man för att få den avskriven utan att det är uppenbart att man sitter och ljuger för att just få bort den?
Bara att man ber om en omprövning är ju en indikation i sig på att man inte vill ha den.
Det handlar om bipolär typ 2 och jag fick den för bara nåt halvår sen så det kanske inte ens går såhär tidigt?
Snälla nån med erfarenhet?

Därför man inte ska hoppa på flugan och trenden att "nu har alla diagnoser" otroligt idiotiskt. Sen stackars alla barn som ska få en stämpel i pannan gör att deras föräldrar är skadade. Huvva, du kan aldrig tvätta bort en diagnos du fått så var otroligt försiktigt med vilka diagnoser du drar på dig.
Citera
2024-01-22, 00:09
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Men blir du bättre? Stabil? Efter ett halvår ska du uppnått någon form av balans. Ibland är helt enkelt medicinen fel och behöver bytas ut

Vilka problem har du?

Jag tog nog i när jag sa ett halvår, det var i oktober tror jag så det är bara 4 månader.
Fick prova lamotrigin först samtidigt som dom satte ut min adhd-medicin. I december var jag in på akuten pga hela kroppen totalt flippa ur. Då slutade jag med den och sen dess har jag ingen. Men ska tydligen prova litium nu.

Vad jag har för problem, haha det är mycket 😄
Citera
2024-01-22, 00:10
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Ts, är du sjukskriven?

Nej inte just nu, varför undrar du?
Citera
2024-01-22, 00:11
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Det var menat som ett exempel.

Jag vet 🙂 tack
Citera
2024-01-22, 00:12
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaSoc
Antar att ts menar att får du din bipolära sjukdom omprövad gäller följande;
1. Denna diagnos stryks och tas bort mot att du får en annan diagnos. Dvs, du ”tillskrivs” inte både bipolär typ 2 & en ny ex personlighetssyndrom. Sjukvården skall ge dig en uppdaterad diagnos om din nuvarande omprövas av ngt skäl.

Jag vill inte ha nån annan diagnos, jag vill bara bli av med den här.
Citera
2024-01-22, 00:16
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Därför man inte ska hoppa på flugan och trenden att "nu har alla diagnoser" otroligt idiotiskt. Sen stackars alla barn som ska få en stämpel i pannan gör att deras föräldrar är skadade. Huvva, du kan aldrig tvätta bort en diagnos du fått så var otroligt försiktigt med vilka diagnoser du drar på dig.

Jag har inte hoppat på trenden. Jag har varit på psyk då och då i 14 år för att prata om mediciner, min adhd och sömnproblem. Då har dom tjatat om att jag borde utreda mig för bipolär sjukdom. Jag sa nej länge men tillslut gick jag med på det ändå.
Citera
2024-01-22, 00:25
Medlem
Citat:
Jag tog nog i när jag sa ett halvår, det var i oktober tror jag så det är bara 4 månader.
Fick prova lamotrigin först samtidigt som dom satte ut min adhd-medicin. I december var jag in på akuten pga hela kroppen totalt flippa ur. Då slutade jag med den och sen dess har jag ingen. Men ska tydligen prova litium nu.

Vad jag har för problem, haha det är mycket 😄
Lamotrigin är en knepig medicin för många.
Hoppas du hittar en medicin som fungerar för dig.
Citera
2024-01-22, 00:42
Avslutad
Frågan är vad som gör att du fick diagnosen och hur livet sett ut för dej och ärftligheten av Bipolär sjukdom, du kan inte få bipolär sjukdom hux flux det är en ärftlig sjukdom så titta tillbaka i släktträdet hur det sett ut i historien runt din familj..... inläggningar på mentalsjukhus etc sjukdomen kan hoppa över ett led så du kan ärvt av tex mormor eller farfar om inte dina föräldrar har diagnosen etc.

Citat:
Det är ju många som gör omprövning och får den borttagen
Citera
2024-01-22, 00:46
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Lamotrigin är en knepig medicin för många.
Hoppas du hittar en medicin som fungerar för dig.

Njae tänkte snarare strunta i medicin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in