2024-01-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
När kommer den stora massdöden som anti-vaxxare och true bloods utlovade? Några miljarder skulle tydligen dö av vaccinet efter ett par år.

Jag tog två doser pfizer vaccin år 2021 och haft covid. Jag lever än.
Citera
2024-01-22, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
När kommer den stora massdöden som anti-vaxxare och true bloods utlovade? Några miljarder skulle tydligen dö av vaccinet efter ett par år.

Och var är bevisen för att så kallade testerna för så kallad "covid 19" faktiskt kan påvisa så kallad "covid 19"?

Fram med det bara.

För hittills har vi inte sett det.
Citera
2024-01-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Och var är bevisen för att så kallade testerna för så kallad "covid 19" faktiskt kan påvisa så kallad "covid 19"?

Fram med det bara.

För hittills har vi inte sett det.

Well when you have Covid then you know it. It's pretty much my summary about it.
Citera
2024-01-22, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja inte minst om man redan varit sjuk och har antikroppar? Naturlig immunitet-förnekarna är smått otroliga....Herrejösses vilken sekt.

Kände mig illa tvungen att svara på ditt inlägg trots min "löfte". Du fattar inte vad naturlig immunitet innebär. T.ex. bra nivå av vitamin D osv skulle kunna ge bra resultat. Men det behöver inte ha att göra med folk som blir sjuk första gång.
Citera
2024-01-22, 08:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSataan

Varför har du inte tagit dina boosters? Är du antivaxxer eller vad är det frågan om?
Citera
2024-01-22, 09:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Kände mig illa tvungen att svara på ditt inlägg trots min "löfte". Du fattar inte vad naturlig immunitet innebär. T.ex. bra nivå av vitamin D osv skulle kunna ge bra resultat. Men det behöver inte ha att göra med folk som blir sjuk första gång.

Vad det handlar om är att ha en bra grundhälsa som man får via att äta bra kost, vilket ger bra vitamin d-nivåer automatiskt. Där borde fokus egentligen ligga, men tyvärr är det kortsiktiga vinstintressen som styr. Det är inte one size fits all som gäller. Alla behöver inte dessa vacciner. Det är sanningen och det märks nu i efterhand när det inte ens är rekommenderat längre för exempelvis 12-åringar.

Har man högt blodsocker och prediabetes och högt blodtryck, vilket väldigt många i västvärlden har pga usel kost, så kanske man ska ha sig en spruta eller tre. Men det betyder inte att alla måste vaccinera sig.

Jag förstod tidigt att det förhöll sig på det sättat, eftersom jag upptäckte att sjukdomen var helt ofarlig. Men när jag sa att inte ville ha vaccinet, så var det ett kontroversiellt beslut där och då. Det är jättekonstigt. Då måste folk glömt bort vad ett vaccin är. Det tar man INNAN man blir sjuk. Inte efteråt.
Citera
2024-01-22, 09:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Jag tog noll doser pfizer vaccin år 2021 och haft covid 2020. Jag lever än. Visst är det märkligt?
Citera
2024-01-22, 12:50
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Case study som inte innehåller någon som helst empiri och man kan bara spekulera i orsakssamband.

Tja, de uttrycker det bäst själva:

Återigen en illa genomförd case study av samme Patel som ligger i Turkiska Hep-Forum (IF 0.8)? Han verkar ha gjort till sin livsuppgift att sprida misstankar mot COVID-vaccin. Han har dock aldrig lyckats hitta något orsakssamband.

Det förstår jag att du tycker, du verkar inte klara av att föra en debatt öht. Inte minst verkar du inte kunna acceptera att det inte finns några som helst indikationer på att Patel har rätt. Han TROR något, och erkänner det också. Det är exakt vad han skriver själv: "I believe". Det räcker tyvärr inte som argument i en vetenskaplig debatt

Sorry.

Du är en militant stolle som spottar ur dig ena saken efter det andra, ingen bryr sig.

Klart som fan det hänger ihop, om en fullt frisk får div besvär och där det enda som kan förklara detta är vaccination så blir saken rätt solklar vilket fokus man som läkare ska ha.

Men eftersom de ryggradslösas förening verkar tro att inget skit kan komma från vaccineringen, vilket även du ingår, kommer alla biverkningar och människors besvär att ständigt hitta andra orsaker.
Citera
2024-01-22, 13:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Du är en militant stolle som spottar ur dig ena saken efter det andra, ingen bryr sig.

Klart som fan det hänger ihop, om en fullt frisk får div besvär och där det enda som kan förklara detta är vaccination så blir saken rätt solklar vilket fokus man som läkare ska ha.

Men eftersom de ryggradslösas förening verkar tro att inget skit kan komma från vaccineringen, vilket även du ingår, kommer alla biverkningar och människors besvär att ständigt hitta andra orsaker.
Vad du försöker säga (om än ganska dåligt formulerat) är således att du TROR att det hänger ihop? Det är för övrigt exakt vad författaren till den aktuella studien hävdar - att han TROR att det hänger ihop.

Här är en lista över annat som antivaccinrörelsen TROR:

Gemensamt med ditt exempel är att har någon lyckats styrka något i listan ovan. Man TROR. Men du kanske vill göra ett nytt försök med "tentakelmonster", eller varför inte "gummi i ådrorna"? Och hur var det med "grafenoxid" och "insekter" i vaccinet? Antivaccinrörelsen tenderar att upprepa gamla lögner och påhitt efter att de legat i dvala ett tag, det är fallet med t.ex. "DNA-kontaminering" i vaccin som varit ett av antivaccinrörelsens bästa påhitt i snart 50 år - det kör man ett varv till nu igen. Vi lär få höra mer om DNA-kontaminering om 30 år, tro mig.

Antivaccinrörelsen är inget vidare påhittig, men de får plus för att de åtminstone inte kastar gamla argument, hur dåliga de än må vara.

Det är bara att du snurrar vidare på "antivaxxar-snurran".
https://pickerwheel.com/pw?id=aD86u
Citera
2024-01-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Bra jobbat Lamento! Blir intressant att följa 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja fast i det här fallet är "vetenskapsmännen" försäljare av ett visst läkemedel. Skulle naturlig immunitet inte vara sant? Det är ju i klass med att hävda att jorden är platt.

Citat:
Naturlig immunitet kan vara bra ja. Dock det verkar inte stämma att bara vaccinerade drabbas av postcovid. Testa googla "Covid vaccine postcovid". Mer kan jag inte hjälpa dig och ser dig som tramsare så ska inte svara mer på dina nya inlägg.

Återkommer om detta, Link04. En sak som i alla fall visar sig mer och mer är postcovid. Ingen här verkar ha tagit upp att vi kanske är närmare ett blodprov för att diagnosticera postcovid nu. Nej, ImSataan, de flesta som drabbas av postcovid är ovaccinerade. Enligt alla studier jag sett som behandlar det tycks däremot vaccinering skydda mot postcovid. Men sedan har det funnits de i tråden, liksom minst en ledarskribent, som trott att postcovid är psykiskt. Det är det inte. Här är hela artikeln i SVT:

"Upptäckt ger hopp om behandling mot postcovid
Publicerad 20 januari 2024

Återkommer om detta, Link04. En sak som hittills visar sig mer och mer är postcovid. Nu har forskare hittat det som kan vara en viktig orsak till postcovid. Vissa proteiner i blodet hos patienter med postcovid var förändrade. Hos covidsjuka som tillfrisknat helt såg forskarna inte samma förändring.

En relativt stor andel av de som insjuknat i covid får mer långvariga och ibland svåra problem, som extrem trötthet, kognitiva svårigheter och hjärntrötthet. Hittills har det varit svårt både att diagnostisera postcovid, och även att hitta fungerande behandlingar.
Förändringar i blodprotein

I den nya studien som publiceras i tidskriften Science har forskare analyserat blod från 113 patienter med covid-19. Ungefär hälften av dem hade drabbats av postcovid. Forskarna analyserade över 6000 olika proteiner i blodproverna, och när man jämförde de som tillfrisknat helt med de som fått kvardröjande problem, upptäckte forskarna förändringar i vissa blodproteiner hos just de patienter som drabbats av postcovid." https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/upptackt-ger-hopp-om-behandling-mot-postcovid

kurt-sune, här är en av de unga som drabbats av postcovid, Selma 19 år. Hon ser inte överviktig ut och allt det där du tror man måste vara. Hon fick mild corona, blev frisk, tennistränade sedan och då kom det. Hon tar också upp hur hon fått försöka övertyga läkare och andra. Det är helt enkelt så att det finns ett grupptryck mot att erkänna postcovid varvid dessa i stället skuldbeläggs, och du, som inte gillar grupptryck, är en del av de som förtrycker dem med postcovid, inte sant? Vi får se om det är 120.000 eller så som lider av detta i Sverige nu, efter Covid-flockimmunitets-experimentet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/selma-19-drabbades-av-postcovid-hela-livet-har-vants-upp-och-ner
Senast redigerad av Lamento 2024-01-22 kl. 14:29.
Citera
2024-01-22, 14:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag tror ju på studierna som säger att Covid kan ge riktigt allvarliga problem för en del men håller med om märkligheten i att inte rekommendera vaccinet till unga, om det nu är så bra, med tanke på att unga sägs drabbas av postcovid... Kan vara en riskbedömning där man tänker att alla nu har ett visst skydd och att det kan vara en risk med vaccinering.

Jag undersöker nu Turbocancer-spåret lite som hobby, för att se vart det leder. Ni som är intresserade av eventuella biverkningar, här är artikeln i Atlantic 24 sept 2022 om immunologen Michel Goldman, 67 år, som upplevde att hans cancer exploderade efter hans tredje dos Pfizer. Han är inte emot vaccinet, men vill ha transparens kring eventuella biverkningar. I artikeln finns en del länkar, bland till en studie om sig själv, som han skrev i peer review-tidskriften Frontiers in Medicine 2021:

Sorry. Vad någon "tyckte sig märka" eller "tror" har ingen bäring. Goldman är chefredaktör på FIM, skall sägas.

Citat:
Vi har också till exempel i Cureus 15 april 2023:

"Development of High-Grade Sarcoma After Second Dose of Moderna Vaccine"
Monitoring Editor: Alexander Muacevic and John R Adler
Edward Bae, 1 Suhwoo Bae,2 Michael Vaysblat,2 Mohammed Abdelwahed,3 Kumar Sarkar,4 and Stewart Bae5

”Herein, we present a case demonstrating the development of high-grade sarcoma at the injection site in an elderly female patient within days of receiving the second dose of the Moderna COVID-19 vaccine. Currently, it is unclear whether there is a true association between the vaccines and malignancy or inflammatory response exacerbating underlying malignancy.”
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10184721/
Sorry. Det finns ingenting överhuvudtaget som stöder hypotesen att ett sarkom skulle växa sig stort på ett par dagar. Ett sarkom tar år att växa sig så stort att den kan kännas med fingrarna, och det är inte ovanligt att det avstannar i växten för att plötsligt växa sig betydligt större på bara ett par veckor. Att det däremot skulle kunna vara så att en inflammation triggar tillväxten låter jag vara osagt, men sarkomet bildas inte på ett par dagar, det tar flera år.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2955565/

Citat:
Och 15 sept 2023: "Bell’s palsy or an aggressive infiltrating basaloid carcinoma post-mRNA vaccination for COVID-19? A case report and review of the literature":

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37927346/
Sorry. Återigen en case-studie där det är uppenbart att man redan från början försökt hitta en koppling mellan vaccin och en diagnos. Inte heller i det här fallet finns det annat än hypoteser som man inte kan styrka. Detta inte sagt att det inte SKULLE kunna orsakats av vaccin. Vaccin är aldrig riskfritt.

Citat:
Vem minns till exempel inte hur mensrubbning på grund av Covid-vaccin påstods vara en myt?

"Analys: 'Inga vetenskapliga belägg för att mensen kan rubbas av vaccin'", som det hette i en samtidigt lite balanserad artikel i SVT 27 maj 2021: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-inga-vetenskapliga-belagg-for-rubbad-menscykel-av-coronavaccin

Och i ännu en artikel samma datum i SVT:

"Feber, huvudvärk, en öm arm – det är vanliga bieffekter av vaccin och även för covid-19 vaccinet. Däremot fanns det ingenting under förstudierna av vaccinet som tydde på att menscykeln påverkas av vaccinet, säger Ali Mirazimi, virusprofessor vid Karolinska Institutet."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forandringar-i-mensen-efter-vaccinet-stammer-verkligen-det

Istället fick vi vänta ett år till tills vetenskapen visade att de tidigare påstående av forskare och journalister inte stämde:

"Forskning bekräftar: Coronavaccinet kan rubba mensen – kvinnor rapporterar om utebliven mens, kraftigare blödningar och smärta

Coronavaccinet kan leda till kortvariga förändringar i mensstruationscykeln, visar flera internationella studier. Forskare konstaterar att biverkningarna inte är allvarliga och att de inte påverkar fertiliteten eller den reproduktiva hälsan." https://svenska.yle.fi/a/7-10012677

Och därefter fick vi vänta ett år till innan Läkemedelsverket meddelade att:

"Ingen ökad risk för vårdkrävande menstruationsrubbning efter covid-vaccination" https://www.lakemedelsverket.se/sv/nyheter/ingen-okad-risk-for-vardkravande-menstruationsrubbning-efter-covid-vaccination

Vi gick alltså från den positiva (men falska) nyheten att mensen inte påverkades över till insikten att det gjorde den visst det och bisarrt nog vidare till den "positiva" nyheten att detta inte kräver läkarvård!
Du bör nog sluta att basera dina argument på artiklar på svt.se om du vill framstå som seriös. Skillnaden på en bekräftad koppling mellan ett vaccin och en eventuell reproduktiv biverkning jämfört med en eller två incidenter är att man vetenskapligt alltid måste räkna med dels en placebo-effekt, men också att det rent slumpmässigt alltid inträffar t.ex. att kvinnor får mensrubbningar. I fallet med t.ex. Pfizers vaccin hade man 9,221 kvinnor i vaccingruppen, och av dessa rapporterade 12 kvinnor någon typ av menstruationsrelaterad händelse inkluderande menskramp, försenad mens, oregelbunden mens och riklig mens. Ingen av dessa händelser ansågs vara direkt kopplade till vaccinet eftersom den typen av mensrubbningar inträffar naturligt.
Alla events loggade och tillgängliga här:
https://pdata0916.s3.us-east-2.amazonaws.com/pdocs/070122/125742_S1_M5_5351_c4591001-interim-mth6-adverse-events.zip

Efter att ha vaccinerat ytterligare ett par hundra miljoner kvinnor kan vi nu konstatera att vaccinet (sannolikt som en konsekvens av den inflammatoriska responsen) faktiskt påverkar menstruation med i snitt en dags försening som återgår till det normala vid nästa mens-cykel. Den extremt låga prevalensen gjorde att det inte fanns något som tydde på den kopplingen under de kliniska försöken. Inget av detta är fel, utan snarare en bekräftelse på att uppföljning och övervakning fungerar.

Citat:
5. Conclusions
In this prospective cohort study, we found a one-day average delay in menses and a higher prevalence of long menstrual cycles following COVID-19 vaccination, which resolved by the next menstrual cycle. Other menstrual cycle characteristics, including cycle regularity, bleed length, heaviness of bleed, and menstrual pain, were not strongly associated with COVID-19 vaccination.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X23006813

Citat:
Kan vi tänka oss samma sak med turbocancer? Från den glädjande nyheten att inget tyder på turbocancer, vilket precis som mensrubbningarna kallas för en myt, över till erkännande att cancerprocesser kan öka pga Pfizers vaccin, men då med den "glädjande" nyheten att detta bara gäller viss cancer och att bara ett fåtal avlider på grund av detta?

Vi får se. Men påståendena att mensrubbningar var en myt stämde alltså inte.
Mig veterligen är det ingen som kallat mensrubbningar för en "myt"? Jag råkade själv ut för försenad menstruation (som återgick efter två cykler).

Vad gäller turbocancer återstår det att se. Än så länge finns dock ingenting som tyder på att fenomenet ens existerar. Precis som i fallet med Ivermectin får vi vänta och se om någon studie hittar en koppling och kan fastställa kausalitet. Vad Risch "tror" är "mest troligt" har dock NOLL bäring, oaktat hans grundlösa påståenden att vaccinet "skadar immunförsvaret".

Citat:
En annan som intresserat sig för Turbocancer är Harvey Risch, professor emeritus i epidemiologi vid Yale School of Public Health https://ysph.yale.edu/profile/harvey-risch/

På sin twitter har han en länk till en hel del om sina studier om turbocancer. Han har till exempel varit intervjuad i Epoch Times, men en intervju finns också tryckt i högerpolitiska Zero Hedge, där han band annat säger:

"'That’s the mechanism I think is most likely here,' Dr. Risch said. 'We know that the COVID vaccines have done various degrees of damage to the immune system in a fraction of people who have taken them.'

Another example Dr. Risch gave was breast cancer, which normally, if there is a remanifestation after surgical removal, the remanifestation occurs after two decades. However, vaccinated women are now seen to remanifest breast cancers in much shorter periods of time.

'Those are the initial signals that we’ve been seeing, and because these cancers have been occurring to people who were too young to get them, basically, compared to the normal way it works, they’ve been designated as turbo cancers,' Dr. Risch said." https://www.zerohedge.com/covid-19/cancers-appearing-ways-never-seen-after-covid-vaccinations-dr-harvey-risch

Daily Sceptic, som är kända för att vara skeptiska mot både vaccinet och klimatkrisen, har en artikel om hur en preprint av Risch och andra i The Lancet omgående plockades bort utan kommentar: https://dailysceptic.org/2023/07/06/lancet-study-on-covid-vaccine-autopsies-finds-74-were-caused-by-vaccine-journal-removes-study-within -24-hours/

Tyvärr är det priset som Risch och McCullough får betala för att de i ett par år medverkat i ett par av de största lögnerna som antivaccinrörelsen tillverkat. Filmer som till nästan 100% består av lögner (Died Suddenly), och teaterföreställningar där man kokat ihop "Senate Hearings" som i själva verket inte alls är senate hearings, utan bara teater. Påhittade presskonferenser och fejkade studier. Ingen tar i något McCullough gör längre. Preprint-servrar har dock den lilla regeln att om något är uppenbart fel eller bias:ed plockas pappret ned, och det var antagligen vad som skedde i det fallet.
Citera
2024-01-22, 17:23
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vad du försöker säga (om än ganska dåligt formulerat) är således att du TROR att det hänger ihop? Det är för övrigt exakt vad författaren till den aktuella studien hävdar - att han TROR att det hänger ihop.

Här är en lista över annat som antivaccinrörelsen TROR:

Gemensamt med ditt exempel är att har någon lyckats styrka något i listan ovan. Man TROR. Men du kanske vill göra ett nytt försök med "tentakelmonster", eller varför inte "gummi i ådrorna"? Och hur var det med "grafenoxid" och "insekter" i vaccinet? Antivaccinrörelsen tenderar att upprepa gamla lögner och påhitt efter att de legat i dvala ett tag, det är fallet med t.ex. "DNA-kontaminering" i vaccin som varit ett av antivaccinrörelsens bästa påhitt i snart 50 år - det kör man ett varv till nu igen. Vi lär få höra mer om DNA-kontaminering om 30 år, tro mig.

Antivaccinrörelsen är inget vidare påhittig, men de får plus för att de åtminstone inte kastar gamla argument, hur dåliga de än må vara.

Det är bara att du snurrar vidare på "antivaxxar-snurran".
https://pickerwheel.com/pw?id=aD86u

Sluta tramsa ditt satans hen, klart de tror kopplingen finns. Ju fler biverkningar som synliggörs desto mer analyser och studier kommer göras.

Tyvärr verkar den galna delen hamra fast hur effektiv och ofarlig detta vaccin är - även för småbarn.

Kopplingen finns som sagt, huruvida majoriteten tror dig eller använder vad de har innanför tinningarna kan du fundera på.

Citat:
There is likely an association between COVID-19 vaccination and autoimmune and inflammatory diseases.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9399140/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in