2024-01-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Håller med. Jag tycker inte de har verkat helt sanningsenliga.
Vem står bakom den organsationen egentligen? Har det något med MC-klubbar att göra?

Jag såg att de fanns första gången när en kvinna blev mördad i Höör -21. De samlade in pengar till hennes familj har jag för mig.
https://www.skanesanglar.se/?page_id=543
Citera
2024-01-21, 18:03
Medlem
Lillreds avatar
Jag är rätt härdad men slutade läsa FUP, klarade helt enkelt bara inte av det för hur jävligt kan en förälder vara mott sitt barn. Har följt rättegången och tyvärr finns inget straff nog känns det som, fy fan.

I ett SMS skriver J om D´s "kärlekshöna" Jag rörmig en del i BDSM kretsar, vill poängtera att dom jag umgås med är normalt fungerande människor som gillar mer än missionär och vanilj. Vet många som inte har en aning ofta är fördömande men det kan vi lämna. ni som vet vad jag pratar om förstår.

Saken är den att jag tror precis som någon annan var inne på att egentligen är hela caset egentligen J´s, D har bara varit hennes lille tjänare, SMS konversation och relation pekar på det.

D är en pervers jävel som har tjänat J på alla sätt och från början har han säkert fått "krypa på" men efter J blev oönskat gravid har det skett något, vill minnas att flera har vittnat om J egentligen var en "bra mamma"

Jag tror att under J´s kommandon, tankar och snedvridna sexualitet. Har D fått utföra sexuella handlingar på Z som en slags ultimat förnedring eftersom D misslyckats, gjort henne gravid och resultatet, barnet (och även D) måste därför straffas.

Utan att gå in på detaljer men i BDSM svären som inte bara handlar om rep, tvång och kedjor. Så utkristalliseras ibland fruktansvärt bisarra önskemål/saker där ett makt förskjutande kan få bla. män att göra de mest fruktansvärda saker enbart för att få behaga sin kvinna.

Jag tycker utan att veta det är jävligt märkligt att polis/ åklagare och övriga inte lodat djupare i Z skador. Är det bara så enkelt man avfärdat detta pga. av all annan skit Z har blivit utsatt för som går att leda i rimlig bevisning?
Citera
2024-01-21, 20:19
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillred
Jag är rätt härdad men slutade läsa FUP, klarade helt enkelt bara inte av det för hur jävligt kan en förälder vara mott sitt barn. Har följt rättegången och tyvärr finns inget straff nog känns det som, fy fan.

I ett SMS skriver J om D´s "kärlekshöna" Jag rörmig en del i BDSM kretsar, vill poängtera att dom jag umgås med är normalt fungerande människor som gillar mer än missionär och vanilj. Vet många som inte har en aning ofta är fördömande men det kan vi lämna. ni som vet vad jag pratar om förstår.

Saken är den att jag tror precis som någon annan var inne på att egentligen är hela caset egentligen J´s, D har bara varit hennes lille tjänare, SMS konversation och relation pekar på det.

D är en pervers jävel som har tjänat J på alla sätt och från början har han säkert fått "krypa på" men efter J blev oönskat gravid har det skett något, vill minnas att flera har vittnat om J egentligen var en "bra mamma"

Jag tror att under J´s kommandon, tankar och snedvridna sexualitet. Har D fått utföra sexuella handlingar på Z som en slags ultimat förnedring eftersom D misslyckats, gjort henne gravid och resultatet, barnet (och även D) måste därför straffas.

Utan att gå in på detaljer men i BDSM svären som inte bara handlar om rep, tvång och kedjor. Så utkristalliseras ibland fruktansvärt bisarra önskemål/saker där ett makt förskjutande kan få bla. män att göra de mest fruktansvärda saker enbart för att få behaga sin kvinna.

Jag tycker utan att veta det är jävligt märkligt att polis/ åklagare och övriga inte lodat djupare i Z skador. Är det bara så enkelt man avfärdat detta pga. av all annan skit Z har blivit utsatt för som går att leda i rimlig bevisning?

Bra sammanfattning! Man blir riktigt jävla förbannad (alltså inte på dig) när man läser detta..

J&D är fan bland dom sjukaste personerna som levt i Sverige..
Citera
2024-01-21, 20:42
Medlem
Håller med. Tycker till och med att detta är mycket värre än Västmanland och då är A och P ändå riktigt sjuka vidriga individer. Det säger en del.
Citera
2024-01-21, 20:54
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Håller med. Tycker till och med att detta är mycket värre än Västmanland och då är A och P ändå riktigt sjuka vidriga individer. Det säger en del.

Exakt! Om A&P fick 12 år i TR (som nu båda har överklagat) så borde J&D få minst 14-15 år i TR.
Tyvärr dömer Tingsrätterna väldigt olika i landet.
Här har vi ändå annan typ av grov misshandel, iform av tortyr.
Citera
2024-01-21, 21:28
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Exakt! Om A&P fick 12 år i TR (som nu båda har överklagat) så borde J&D få minst 14-15 år i TR.
Tyvärr dömer Tingsrätterna väldigt olika i landet.
Här har vi ändå annan typ av grov misshandel, iform av tortyr.

Tingsrätten är begränsade av reglerna för straffmätning i brottsbalken.
Det grövsta brottet är basen och straffvärdet av ytterligare brott läggs till med avdrag.
Totala strafflängden får inte överstiga maxstraffet för det grövsta brottet med mer än ett visst antal år.
Om jag förstår reglerna rätt så blir taket 14 år i detta fall eftersom det grövsta brottet som åtalas, synnerligen grov misshandel, har ett maxstraff på 10 år.

Men räkna inte med 14 år.
Allt norr om 10 år får nog räknas som en framgång för åklagaren.
Det är väldigt synd att hon inte kunde nå upp till ett människorov i detta mål.

I vart fall kommer Z. vara en bit över 12 år när föräldrarna släpps ut och de kan glömma att få tillbaks vårdnaden. Förhoppningsvis slipper hon även umgängesrätt mot sin vilja i den åldern. Kanske politikerna och domstolarna lärt sig något efter Tintin-fallet.
Barn ska inte tvingas umgås med föräldrar som försökt ha ihjäl dem.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-21 kl. 21:35.
Citera
2024-01-21, 21:39
Medlem
utan.att.stannas avatar
chicken sex
The act of a male and female chicken making sweet, sweet love, in front of all the other farm animals, inconsiderately, as if there were no other place these two small farm-rats could have their ranch-y, feather-fluffing chicken sex

Långskott som koppling till den välkända sms frasen? Då som hint om D och offret framför webcam?

Det är inga hintar i fup om bdsm aktiviteter via sidan hon är medlem på?
Senast redigerad av utan.att.stanna 2024-01-21 kl. 21:49.
Citera
2024-01-21, 21:41
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tingsrätten är begränsade av reglerna för straffmätning i brottsbalken.
Det grövsta brottet är basen och straffvärdet av ytterligare brott läggs till med avdrag.
Totala strafflängden får inte överstiga maxstraffet för det grövsta brottet med mer än ett visst antal år.
Om jag förstår reglerna rätt så blir taket 14 år i detta fall eftersom det grövsta brottet som åtalas, synnerligen grov misshandel, har ett maxstraff på 10 år.

Men räkna inte med 14 år.
Allt norr om 10 år får nog räknas som en framgång för åklagaren.
Det är väldigt synd att hon inte kunde nå upp till ett människorov i detta mål.

I vart fall kommer Z. vara en bit över 12 år när föräldrarna släpps ut och de kan glömma att få tillbaks vårdnaden. Förhoppningsvis slipper hon även umgängesrätt mot sin vilja i den åldern. Kanske politikerna och domstolarna lärt sig något efter Tintin-fallet.
Barn ska inte tvingas umgås med föräldrar som försökt ha ihjäl dem.

Ok. Rörigt! Men tack för ditt förtydligande..👍
Citera
2024-01-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
chicken sex
The act of a male and female chicken making sweet, sweet love, in front of all the other farm animals, inconsiderately, as if there were no other place these two small farm-rats could have their ranch-y, feather-fluffing chicken sex

Långskott som koppling till den välkända sms frasen? Då som hint om D och offret framför webcam?

Det är inga hintar i fup om bdsm aktiviteter via sidan hon är medlem på?

Långsökt....
Citera
2024-01-21, 22:28
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Ok. Rörigt! Men tack för ditt förtydligande..👍

Var så god.
Svensk straffrätt står i såna här fall långt från folkviljan om att dylika as borde man ”låsa in och kasta bort nyckeln. ”

Norge har en variant av livstid som kallas ”forvaring” där det i vissa fall går att hålla dömda inlåsta utan övre tidsgräns med omprövning vart femte år.
Har inte koll på om den här typen av brott skulle kunna omfattas av ett sådant straff i Norge. Men möjligheten borde i vart fall införas även i Sverige.
Citera
2024-01-21, 22:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Långsökt....
Du har rätt.

Men vad fan står det för, har gäckat mig som fan nu. Visst, det kan vara något internt dem emellan, men deras koppling till bdsm gör det lite svårt att släppa.
Ingen bdsm guru i tråden som har något ?
Citera
2024-01-22, 00:09
Medlem
Det enda jag kan hitta är detta https://www.billigaaccessoarer.com/item/skal-foer-samsung-galaxy-s20-kaerlekshoenan-s-8344.html

Jag tror helt enkelt inte att det är ett vedertaget begrepp utan någonting hon bara skrev... Men vem vet
.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in