Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Det har cirkulerat rykten senaste veckan att ett större ryskt militärt fartyg har lagt till i Sevastopol. Jag har inte trott på det, även om det finns satellitbilder, för varför skulle ryssen riskera det?
Jo, jag har sett satellitbilder och det verkar ha kommit ett nytt landstigningsfartyg till Sevastapol, kommer inte på namnet nu. Det enkla svaret är kanske att Ryssarna inte har något val, dom har byggt upp sin logistikkedja utifrån sjötransporter. Förra landstigningsfartyget som Ukraina sprängde låg dockad bredvid en kommersiell båt med kopplingar till Syrien. Jag skulle tro att dom lastade om hemtaget krigsmaterial, samtidigt som dom fyllde båten med vete för resan tillbaka till Syrien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Men kanske ryssen håller på att utrymma Sevastopol på tung materiel som inte går att frakta på lastbil? Eller tvärtom att ryssen har fraktat tung materiel till Sevastopol? Annars finns det ju ingen anledning jag kan komma på för ryssen att återvända till Sevastopol med fartyg, som tidigare har flytt österut.
Jag skulle tro att dom fraktat tungt material till Sevastapol från bland annat Syrien, nu behöver dom ett landstigningsfartyg för att frakta utrustningen vidare till de ockuperade områdena.