Citat:
Ursprungligen postat av
Lilleduu
Jag ser någon som måste samla bevis för att sådana som han och du inte tror på utsatta kvinnor. Dessutom skylla på sin unga flickvän och avrätta henne i sociala medier. Det lovade han ju att han skulle göra.
Det där är också bara ett sånt efterblivet argument, så man ska alltid i alla situationer tro på en kvinna som säger att hon blivit utsatt? Att så många går runt med den inställningen gör så att störda personer kan använda det emot någon man är i konflikt med. Vissa har inte ens med i beräkningen att det finns störda människor. Ni tror att alla bara är normala och aldrig skulle ta till saker som falska polisanmälningar och anklagelser om kvinnomisshandel, pedofili och våldtäkt. En personlighetsstörd person kan slänga såna anklagelser mot en fiende, för de är medvetna om hur allmänheten reagerar mot såna förövare, och det är den effekten man vill skapa. För att skada så mycket som möjligt. Ni bortser från det faktum att just av den anledningen kan kvinnor ljuga om övergrepp, alla kvinnor är inte snälla. Det finns kvinnor som är narcissister och psykopater också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noclue90
Som sagt även Julia har anklagat och till och med i rätten i fallet mot hennes senaste ex berättat om hur Chrippa var. I videorna han själv lagt ut har han försummat lilltjejen och även i Jockes videor syns detta.
Och om nu Linnea skulle provocera honom så grovt att det skulle förklara ett utbrott i den kalibern han visade när Chloe är brevid så skulle han ju skicka ut Linnea. Och ytterligare en grej är ju att de fick mängder av soc-anmälningar så det kanske inte riktigt var något hon kände skulle ge något - sen var det ju hårt nog inte hennes barn. Och då kan du ju istället ifrågasätta varför inte Jocke, Julia eller de andra som sysslat med drevet och tydligen vetat om att Linnea enligt dem var en psykopat istället ingrep? Varför försökte inte mamman till barnet rädda henne, hon hade ju tyckt illa om Linnea sen första gången de träffades men ändå lät hon Chloe vara mer hos Chrippa och Linnea än vad hon själv tog ansvar.
Nu finns det säkert en baktanke att han ska se dålig ut också (men det är ju ingen lögn) och det känns ändå fullt legitimt med tanke hur de målat ut henne. Hade utredningen fortgått nu och drevet aldrig dragit igång utan det fått redas ut i tystnad och rättsligt så hade ju med största sannolikhet inte den videon kommit ut nu. Möjligtvis efter det varit klart men då hade ju tittarna också haft en dom att ha med i medvetandet när man kollade på det.
Han ser förstås dålig ut i klippen, och det säger jag inget emot. Men om man ser det för vad det är, massa smyginspelat skit som den som man tror älskar en samlat in för att sänka en vid ett senare tillfälle, då ska man vara försiktig med att göra en för stor sak av det. För man kommer inte runt att Linnea har betett sig på det här sättet i ett förhållande, det är inte ett friskt beteende. Klart att det kan låta hemskt att han står och gapar bredvid sin unge. Frågan är vad som föranledde att han blev så upprörd? För återigen, det är väldigt lätt att manipulera en ljudsekvens. Det upplever jag att hon gör också, hon säger saker i ljudklippen om att han ska sluta vara galen, när han inte verkar särskilt galen utan mer upprörd. Sedan är det alltid Linnea som sätter kontexten, och det avslutas alltid med att hon visar bilder på blåmärken som uppstått efter dessa incidenter. Men ingen inspelning innehåller något som bevisar att han pucklat på henne. Om man provocerar fram ett sånt beteende i syfte att spela in det så tycker jag inte man kan dra några slutsatser om personens karaktär bara därför. Det kan ha föranletts av något väldigt provokativt beteende, som Linnea har gjort medvetet för att skapa reaktionen.
Jag vet inte om det var så, men jag håller möjligheten öppen. Det verkar ni vara oförmögna att göra för ni har bestämt er för att Chrille är boven för längesen.