2024-01-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag tycker att man är dum om man rakt av köper det hon publicerat för att sänka honom och bara "han är en gris". Det finns ingen kontext i det hon lägger upp, man vet inte vad som föranlett grälet där Chrille säger sakerna. Det är ett ohederligt sätt att framställa någon på. Med tanke på sättet som den här uthängningen görs så har jag svårt att ta något av det som läggs honom till last på allvar. Om man går in med inställningen att provocera någon till att bli förbannad och sedan är redo för det och spelar in det för att använda det mot personen senare, då är det som sägs efter provokationen inte särskilt relevant. Det är väldigt relevant att veta kontexten innan man kan dra slutsatser om någons karaktär. Jag kan ta en video på dig där du slår mig, och sedan kan jag säga kolla vilken galning du är, men utelämna att berätta att jag var uppe i ditt ansikte, kallade din mamma för hora, puttade och spottade på dig innan du började slå. Man kan inte säga B men utelämna A, det blir en väldigt ensidig vinklad bild av situationen.
Snacka i nattmössan. Vad är inte taget ur kontext. Hur startade denna soppan? Jo min vän, sms som någon stulit och publicerade. Var finns resten av sms? Vad låg bakom dessa sms? Varför är det inte lika för båda? De kan publicera utvalda delar och få dumhuvuden som du på din sida. Sen använda samma argument på andra hållet! Stoppa undan pluntan och läs en självhjälpsbok istället.
Citera
2024-01-21, 16:19
Medlem
Merrybums avatar
Jag blir helt matt på Chrippa kohjärna. Nu pumpar han ut kort på sig och Lillen.

Vi ska visa dom!!!!

För det första. Ingen tvivlar på att han älskar sitt barn, det gör föräldrar. Även föräldrar som tycker det är okey att skjuta testo framför sina barn. Även föräldrar som tycker det är okey att kalla barnets mamma för hora så barnet hör. Att man älskar ditt barn betyder inte att man är lämplig att ta hand om det.

För det andra. I natt satt han med Anjo och förfasade sig över att folk blandade in Lillen i detta. Lämna henne ifred rör både han och Anjo. Men lämna henne utanför då Chrille. Stå för ditt ord. Iallafall när det gäller din dotter. Om du inte nekar bilder på henne hela tiden så kommer folk inte att prata om henne. Men just det, en regel gäller Chrille och en regel gäller alla andra.
Citera
2024-01-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Snacka i nattmössan. Vad är inte taget ur kontext. Hur startade denna soppan? Jo min vän, sms som någon stulit och publicerade. Var finns resten av sms? Vad låg bakom dessa sms? Varför är det inte lika för båda? De kan publicera utvalda delar och få dumhuvuden som du på din sida. Sen använda samma argument på andra hållet! Stoppa undan pluntan och läs en självhjälpsbok istället.

Jag har hela tiden kritiserat hela drevet på Youtube sedan häktningen. Min bedömning av situationen gör jag helt utifrån Linneas egna video som hon publicerade efter hela grejen, och den innehåller inga bevis om att Chrille behandlat henne så dåligt som hon påstår att han har gjort. Tvärtom framstår det som troligt att det kan vara total jävla båg för att förstöra för Chrille. Ser man inte det är man blind.
Citera
2024-01-21, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Kommer undan?
Han fick sitta i arrest och häkte på falska grunder.
Se hur länge du skulle palla sitta i en arrest och där poliserna behandlar dig som en våldtäktsmanpedofilkvinnomisshandlare.
Arresten är tortyr som dessutom fått kritik av FN.

Tortyr? Han blev ju särbehandlad när dem insåg att han var en känd youtuber
Friad från misstanke är han dock inte än. Utredningen kan tas upp om något nytt tillkommer, som till exempel övergrepp i rättssak
Citera
2024-01-21, 16:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Hur realistiskt är det att YouTube exklusivt sparat Chrippas data(emot EU-lagar) utifall att han ändrar sig... Bara Chrippa i världen har den rätten... tror du på det själv? Om Chrippa får tillbaka kanalen så har han själv inaktiverat den för att hålla undan hans skattebrott under tiden han satt häktad. Krävs inte mkt iq för att förstå det.

När det hettar till för Anjo kommer hans YouTube också bli "hackat"

Han har nog sparat dom själv och laddat upp, antar jag?
Citera
2024-01-21, 16:29
Medlem
Linneas video är fan komedi
Citera
2024-01-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Tortyr? Han blev ju särbehandlad när dem insåg att han var en känd youtuber
Friad från misstanke är han dock inte än. Utredningen kan tas upp om något nytt tillkommer, som till exempel övergrepp i rättssak

Det finns ingen som helst substans i att han skulle ha blivit särbehandlad för något kändisskap. Chrippa kan säkert låtit käften glappat, men i det här fallet betyder det inte ett skit.
Citera
2024-01-21, 16:31
Medlem
Citat:
Jag har hela tiden kritiserat hela drevet på Youtube sedan häktningen. Min bedömning av situationen gör jag helt utifrån Linneas egna video som hon publicerade efter hela grejen, och den innehåller inga bevis om att Chrille behandlat henne så dåligt som hon påstår att han har gjort. Tvärtom framstår det som troligt att det kan vara total jävla båg för att förstöra för Chrille. Ser man inte det är man blind.
Jag ser någon som måste samla bevis för att sådana som han och du inte tror på utsatta kvinnor. Dessutom skylla på sin unga flickvän och avrätta henne i sociala medier. Det lovade han ju att han skulle göra.
Citera
2024-01-21, 16:32
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Kommer undan?
Han fick sitta i arrest och häkte på falska grunder.
Se hur länge du skulle palla sitta i en arrest och där poliserna behandlar dig som en våldtäktsmanpedofilkvinnomisshandlare.
Arresten är tortyr som dessutom fått kritik av FN.

Inget är klart

Han ryker på detta
Citera
2024-01-21, 16:34
Medlem
Citat:
Har hela tiden kritiserat Anjos grova förtal efter Chrilles häktning. Min bedömning görs på det Linnea sedan själv väljer att publicera, inte på någon vinkling från Anjo och grabbarnas sida.

Jag anser att jag är smartare än alla som dömer Chrille som en kvinnoboxare bara för att man hatade honom redan innan han blev anklagad.

Kanske, men har man barnets bästa för ögonen, då går man till soc med dessa uppgifter. Nu framstår det mer som Linnea gjort det för att få honom att se dålig ut, och det kan jag inte respektera.

Det finns mycket i ljudklippen som inte är OK. Men om jag håller möjligheten öppen att Linnea kan ha gjort det här bara för att sänka honom, då kan jag inte ta det som framkommer i klippen på alldeles för stort allvar. Gör man sådär mot sin partner som man lever tillsammans med under samma tak så framstår man inte som en trovärdig person enligt mig.

Som sagt även Julia har anklagat och till och med i rätten i fallet mot hennes senaste ex berättat om hur Chrippa var. I videorna han själv lagt ut har han försummat lilltjejen och även i Jockes videor syns detta.
Och om nu Linnea skulle provocera honom så grovt att det skulle förklara ett utbrott i den kalibern han visade när Chloe är brevid så skulle han ju skicka ut Linnea. Och ytterligare en grej är ju att de fick mängder av soc-anmälningar så det kanske inte riktigt var något hon kände skulle ge något - sen var det ju hårt nog inte hennes barn. Och då kan du ju istället ifrågasätta varför inte Jocke, Julia eller de andra som sysslat med drevet och tydligen vetat om att Linnea enligt dem var en psykopat istället ingrep? Varför försökte inte mamman till barnet rädda henne, hon hade ju tyckt illa om Linnea sen första gången de träffades men ändå lät hon Chloe vara mer hos Chrippa och Linnea än vad hon själv tog ansvar.
Nu finns det säkert en baktanke att han ska se dålig ut också (men det är ju ingen lögn) och det känns ändå fullt legitimt med tanke hur de målat ut henne. Hade utredningen fortgått nu och drevet aldrig dragit igång utan det fått redas ut i tystnad och rättsligt så hade ju med största sannolikhet inte den videon kommit ut nu. Möjligtvis efter det varit klart men då hade ju tittarna också haft en dom att ha med i medvetandet när man kollade på det.
Citera
2024-01-21, 16:34
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Han har nog sparat dom själv och laddat upp, antar jag?

Då får videosarna ny visningsräknare och datum när de läggs till om han laddar upp igen. Och sen så sparade nog han de i max 480p. Chrippa känns inte som att han förstod vikten i att spara på stora dyra hårddiskar, men jag kan ha fel. Om gamla visningarna är kvar = inaktiverade videos.
Citera
2024-01-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Hur realistiskt är det att YouTube exklusivt sparat Chrippas data(emot EU-lagar) utifall att han ändrar sig... Bara Chrippa i världen har den rätten... tror du på det själv? Om Chrippa får tillbaka kanalen så har han själv inaktiverat den för att hålla undan hans skattebrott under tiden han satt häktad. Krävs inte mkt iq för att förstå det.

När det hettar till för Anjo kommer hans YouTube också bli "hackat"

Data som ligger till grund för ekonomiska transaktioner får inte tas bort. YT har alltså sparat den datan som krävs för att betala ut ersättning. Jag säger inget om att filmerna sparats, och kan återställas, men har svårt att se det som helt orimligt inom en viss tid.

Jag ställer mig ytterst tveksam till att filmerna skulle gå att återställa om till exempel rättssystemet begär ut filmerna inom en viss tid, typ en månad från raderingen av kanalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in