Citat:
Ursprungligen postat av
Weezl
Grabbarnas bevis var inte mycket bevis, det var bara deras ord som lika gärna kan vara påhittat. Det bevisar ingenting!
Många verkar hakat upp sig på att Linnea ”läste manus” och inte grät. Jag tycker hennes reaktion är extremt rimlig. Som utsatt kvinna har man bitit ihop länge och till slut är man helt tom och dränerad på energi. Man orkar inte vara känslosam hela tiden, man är ett skal. Jag har själv suttit på polisförhör efter överfallsvåldtäkt på samma sätt - läsandes stödord för att inte missa detaljer och utan att visa några känslor. Bara redogjort lugnt punkt för punkt. Gråtit har man redan gjort så mycket att man blivit tömd på känslor, man orkar inget annat till slut.
Tänk på att Linnea under lång tid varit utsatt för psykisk (bevisad) och fysisk (mycket troligt) misshandel PLUS utsatt för ett drev av influencers med stor följarskara som vänt halva Sverige emot henne och fått henne framstå som en barnmisshandlande psykiskt störd psykopat. Alla mordhot hon fått från folk hon aldrig träffat. Och där satt hon själv och tog all skiten. Tror ni inte hon gråtit redan? Att hon är helt död inombords efter allt hon utstått?
Hade hon varit känslosam och gråtit i sin video hade hon blivit anklagad för att fejka och vara psyksjuk. Hur hon än agerat hade pöbeln anklagat henne för att göra fel. Chrippas/Anjos/Jockes fanboys som varit och är inställda på att hon är störd skulle hitta fel oavsett vad.
Äntligen! Tack för ett mycket bra inlägg. Jag har också funderat mycket på det där och funderat på att skriva något om det också.
Vem har rätt till att säga hur andra ska agera och reagera i situationer?
Nu har jag är inte gått igenom det du och Linnea har fått uppleva. Men jag kan applicera det på andra situationer där folk reagerar på olika sätt men där inget är rätt eller fel. En nära familjemedlem dog. Vi är tre syskon, en av oss grät konstant vid dödsbeskedet, en grät inget, och en både grät och inte grät!
Att använda det som ett argument är världsfrånvänt.