2024-01-20, 22:28
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Skånes Änglar är ju också ett kapitel för sig som definitivt förtjänar mer uppmärksamhet!

Håller med. Jag tycker inte de har verkat helt sanningsenliga.
Vem står bakom den organsationen egentligen? Har det något med MC-klubbar att göra?
Citera
2024-01-20, 22:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Håller med. Jag tycker inte de har verkat helt sanningsenliga.
Vem står bakom den organsationen egentligen? Har det något med MC-klubbar att göra?
En googling ger helt klart den förklaringen. Hårda killar ska medelst överkompensstion jobba för att stödja barn. Vet inte riktigt varför så många mc klubbar gör det. Bara gissar nu, men man har säkert ett ganska öppet inträde för den som vill hjälpa till inom änglarna. Kan hända det kanske även var vänner inom missbruket som var de änglar som kom hem till familjen. Dvs total sörjs av lojalitet, hemligheter, tjuvjeder, missbrukslogik etc.
Citera
2024-01-20, 22:59
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
En googling ger helt klart den förklaringen. Hårda killar ska medelst överkompensstion jobba för att stödja barn. Vet inte riktigt varför så många mc klubbar gör det. Bara gissar nu, men man har säkert ett ganska öppet inträde för den som vill hjälpa till inom änglarna. Kan hända det kanske även var vänner inom missbruket som var de änglar som kom hem till familjen. Dvs total sörjs av lojalitet, hemligheter, tjuvjeder, missbrukslogik etc.

En välgörenhetsgren för att vittvätta sitt varumärke medan man håller på med knarkhandel och utpressning i de andra affärsområdena?
Är det rentav kopplat till HA?
Citera
2024-01-20, 23:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
En välgörenhetsgren för att vittvätta sitt varumärke medan man håller på med knarkhandel och utpressning i de andra affärsområdena?
Är det rentav kopplat till HA?
Jag vet inte alls om det är så i det här fallet. Jag vet andra andra klubbar där det har varit precis så.
Nja bara kolla sjölv det kommer upp en massa bilder och info på den. Känns väldigt lokalt om man säger så 😅
Citera
2024-01-20, 23:05
Medlem
utan.att.stannas avatar
https://gofile.io/d/8YcccA

Den här fanns tidigare i tråden. Hur tycker ni hon svarar på frågor om Z? Ganska undvikande kan jag tycka, om hur Z såg ut och mådde vid specifika tillfällen. Korthuggna svar ibland svarar på något annat. Vid andra frågor ges ett större ordflöde . Eller inbillar jag mig ?
Citera
2024-01-20, 23:23
Medlem
Citat:
Sistnämnda definitivt. Det här fallet är inte MBP.
Föräldrarna agerade gemensamt och i samförstånd.

Narkomani i vart fall hos mamman.
Utöver det lär de ha något slags personlighetsstörningar vilket dock inte räknas som allvarlig psykisk störning i lagens mening.
Åklagaren kallar dem för ondskefulla.
Det går inte att diagnosticera folk på distans.

Frågan är hur mycket mannen är medveten om vad som pågår? Jag blir inte riktigt klok på om hon har manipulerat även honom. Jag tänker på glappet på ca en timme från mammans googling till att han åker iväg till sjukhuset. Han påstår att han åker ganska omgående från att ha blivit väckt. Är det så att mamman på egen hand tvingat i barnet ättika medan han sov?
Citera
2024-01-20, 23:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Min amatörgissning är att det rör sig om en Münchhausen by proxy eller liknande. Hon skadar en annan person för att få uppmärksamhet eller sympati.
Verkligen ingenting talar ju för det. Undanhålld och förvägrad all form av vård ända till sista andetaget var på g. Och då höll sig mamman undan.
Näså. En rejält personlighetsstörd, elak , egoistisk person som på något vis fick vinster till sig själv genom detta, och empatistörd som hon är så var det helt säkert logiskt och rättvist behandlat enligt J själv.
Tror personligen något i stil med ; antisocial personlighetsstörning med narcissistiska drag alternativt EIPS med n.drag samt tungt pågående missbruk. Det har lunkat på i sin lilla gång ute i hillbillyhålorna hon har bott i. Det jag tror hände är en oönskad graviditet. Straffet för det får barnet. Tänk ett fullständigt ego, med total bristande förmåga till känslomässig empati, narcissistisk i sin personlighet som dessutom bara förvärras av missbruket, och börjar uppleva det som att hon har en människa som mot hennes vilja vöxer i hennes kropp. Som lök på laxen en svår förlossning ( enligt henne, kan vara total bullshit för att i alla angelägenheter tala ner sin egen dotter). Dottern blir hatad från första insikten om graviditet.
Det verkar även ha framkommit skador i underlivet som J ska ja åsamkat med ljus? Läste något sådant. Symbolisk bestraffning för att hennes egna kropp fick eller påstås fått skador av förlossningen? Tycker mycket talar för att det är en rejält överhängande risk för flickan på något viss har utnyttjats sexuellt, min tes är att det är sekundärt till Jasmins ondska, i stil med, kan vi få in pengar genom att sälja videon på när jag bänder upp henne så fine; nytta med nöje, för göras det skulle det ändå.
Jag tror inte vi har fått se / tingsrätten fått fram, den sanna innebörden av ursprunget till flickans
Fruktansvärda öde.
Citera
2024-01-20, 23:43
Medlem
Ja mamman ska ju fått skador i underlivet i samband med den förlossningen, så det är inte osannolikt att hennes sjuka, skruvade hjärna får för sig att hämnas på barnet och skada barnets underliv.
Det var hon själv som såg till att bli gravid med Z, hon använde inget preventivmedel och hon om någon borde veta hur barn blir till.
Tur att hon numera är steril och inte kan få fler barn.
Citera
2024-01-21, 00:01
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Ja mamman ska ju fått skador i underlivet i samband med den förlossningen, så det är inte osannolikt att hennes sjuka, skruvade hjärna får för sig att hämnas på barnet och skada barnets underliv.
Det var hon själv som såg till att bli gravid med Z, hon använde inget preventivmedel och hon om någon borde veta hur barn blir till.
Tur att hon numera är steril och inte kan få fler barn.
Tror nog man kan ta det för väldigt sannolikt då att det rör sig om ren ”hämnd”. Öga för öga, tand för en tand, enligt en narcissist. Fyfan, när man samtidigt vet att personalen just sa orden ” … såg ut som en nyförlöst kvinna.” 😭😭

Man kommer lacka ur rejält om det visar sig att de delar av rättegången som var under sekretess inte djupdök inom detta.

Jag klarar inte ens av att läsa fupen i det här fallet. Det känslor som Poppar upp vid bara en hastig tanke på den vidriga avarten till människa har helt abnorma uttryck. Jag blir själv ond. Tror jag stannar där om den saken, men föreställ det här fallet gånger 50 i intensivitet avseende lidande för den utsatta. Fyfan vilken vilken vidrig person.
Senast redigerad av utan.att.stanna 2024-01-21 kl. 00:07.
Citera
2024-01-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Min amatörgissning är att det rör sig om en Münchhausen by proxy eller liknande. Hon skadar en annan person för att få uppmärksamhet eller sympati. Om det inte är det så är mamman en utstuderat elak bedragare som gaslajtar barnen i sin omgivning att de är sjuka för att erhålla hjälp ekonomiskt stöd.

Jag själv tror att hon är störd rakt igenom. Då hon inte sökt vård för de skador hon utsatt sin dotter för, att hon inte har fått gå i skola osv. Där finns ingen som kan berömma och ge uppmärksamhet för hennes goda omhändertagande liksom. Om du förstår vad jag menar. Annars tror jag dock absolut att skadandet och misshandeln kan sträcka sig lika långt i de fallen där det rör sig om münchasen bp, som i det här.
Citera
2024-01-21, 00:45
Avslutad
Hoppas denna ljudfil läggs ut på primecrime eller rättegångsappen borde kunna gå snart, med tanke på hur dåligt fupen var maskad så borde den läggas ut.
Citera
2024-01-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutten
"När är sista gången mamma gjorde dig illa.
Aldrig. Det är aldrig sista gången."

Det här citatet kändes som en spark i hjärtat på mig. Undrar om där finns någon info någonstans kring hur hon har det nu? Förstått att hon lever i trygghet. Vilken tröst. Hoppas hon har haft den mest magiska julen ett barn kan ha. Baka. Klä granen. Frysa under täcket. Skriva önskelista. Få öppna sin kalender.

Förlåt älskade lilla flicka för vad dina föräldrar har gjort mot dig, snälla samhället vaka över våra barn. Svik henne inte nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in