Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Artikeln du länkar till är på finska, vilket jag tyvärr ej kan, så jag kan dessvärre inte kommentera den.
Men du har kanske i rätt att det är fastigheter och annan egendom utanför Ryssland som åsyftas? Och, utgår jag ifrån, då uteslutande ägt de som inte helhjärtat stödjer Putin, annars får de nog behålla det. Men antag att detta implementeras och den ryska staten tar över ägandet och säljer det, i så fall kommer de ändå inte tillåtas föra hem pengarna till Ryssland ändå så det är en fullständigt meningslös åtgärd som inte kommer hjälpa den ryska staten oavsett.
Jag körde translate och fick till den här nästan läsbara texten eftersom jag inte hade lust att prenumerera på Bloombergs för att läsa den:
RYSKA president Vladimir Putin har beordrat landets myndigheter att söka statlig egendom i fd Sovjetunionen och det tidigare ryska imperiet, sade nyhetsbyrån Bloomberg.
Enligt det slutliga dokumentet beställde Putin finansiering för en myndighetsenhet vars uppgift är att söka efter egendom utanför Ryssland och se till att ryska äganderätt registreras korrekt.