2024-01-20, 16:49
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3GKj3/aklagaren-yrkar-pa-minst-10-ars-fangelse-en-ondskefull-plan

På bilden är flickan klädd i röd kjol, röd blus och röd rosett i håret. Hon ler in i kameran.

Bilden är tagen i höstas i flickans nya hem. Med detta vill åklagaren visa att flickan är ett helt normalt barn. Inte ett barn med en hjärnskada och självskadebeteende som föräldrarna har hävdat.

– Det är en glad, sprallig smart tjej med mycket energi, säger Ingegerd Jigin.

Så roligt att flickan får vara flicka igen! Det tänkte jag också, att detta att hon skulle vilja vara pojke, hade föräldrarna också hittat på. Det var inget hon själv hade önskat. Det var ännu ett sätt att pina henne.

Som en passus, så är det många familjer som borde utredas idag, när barnen dyker upp på dagis och i skolan med det andra könets kläder och accessoarer, kort hår på flickor och långt på pojkar, nagellack på pojkar och liknande. Det borde utredas om detta verkligen är barnets egen önskan, eller om det är mamman som tvingar barnet till det, för att det ger status i vissa kretsar att ha ett könsambivalent barn. (Detta senare var dock inte Eslövfamiljens motiv.)

De flesta barn vill leka att de är pojke eller flicka ibland. Inget konstigt alls med det. Handlar inte om någon slags könsförvirring. Handlar i 99 procent om lek.

Det som är väldigt konstigt är däremot att en mamma som tar fram saxen och klipper det långa håret av barnet när hon vill leka att hon är pojke - och där föräldrarna,
särskilt mamman verkar vara helt oförmögen att förstå barns lek och tanke-/känsloliv och könsidentiseringsprocess.

OT: Min dotter spelade Ancarström med liv och lust (han som sköt Gustav den tredje) på barnteater men inte fan ville hon vara pojke för det😁
Senast redigerad av Nonitotta 2024-01-20 kl. 16:56.
Citera
2024-01-20, 18:03
Medlem
Sorry i förväg om denna diskuterats flertal ggr. Är rätt insatt i fallet men kan inte komma fram till en slutsats:

VARFÖR ger man ättika i en tratt till ett barn?
Någon hobbypsykolog som har en hyfsad säker teori? Jag kan inte förstå hur man kan göra den handlingen mot någon och framförallt oskyldiga barn - och just varför ättika. Ville de tortera henne, en njutning av att hon fick ont som vi inte förstår? Varför hade hon endast topping av pizza i magsäcken, läste lök bland annat. Flickan har inte fått mat men får frätande och ”syra” mat som lök på pizza.
Jag förstår inte vad i friden de ville åstadkomma med köp av ättika och ge flickan just det. Det är ju en uppsåt att vilja döda någon. Eller ville de skada hennes magsäck för att få ut pengar via LSS? Göra henne funktionshindrad?
Citera
2024-01-20, 18:15
Medlem
Jag hoppas innerligt att staten betalar skadeståndet och sen kräver in det av föräldrarna. Så mycket som är missat från det offentliga så borde hon få lika mycket till av staten!
Många här har uttryckt att hon aldrig kan komma över det här och att hon är skadad för livet. Och det kanske gäller för vissa fysiska skador (magsäcken mm) men jag tror visst att hon med rätt hjälp kan bli hel igen psykiskt. Med kärleksfulla människor och rätt terapi som inte gör henne till ett evigt offer. Jag uppfattar henne som stark och klok och med integritet. Och med humor som säkert hjälper till.
Citera
2024-01-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Sorry i förväg om denna diskuterats flertal ggr. Är rätt insatt i fallet men kan inte komma fram till en slutsats:

Någon hobbypsykolog som har en hyfsad säker teori? Jag kan inte förstå hur man kan göra den handlingen mot någon och framförallt oskyldiga barn - och just varför ättika. Ville de tortera henne, en njutning av att hon fick ont som vi inte förstår? Varför hade hon endast topping av pizza i magsäcken, läste lök bland annat. Flickan har inte fått mat men får frätande och ”syra” mat som lök på pizza.
Jag förstår inte vad i friden de ville åstadkomma med köp av ättika och ge flickan just det. Det är ju en uppsåt att vilja döda någon. Eller ville de skada hennes magsäck för att få ut pengar via LSS? Göra henne funktionshindrad?

Min amatörgissning är att det rör sig om en Münchhausen by proxy eller liknande. Hon skadar en annan person för att få uppmärksamhet eller sympati. Om det inte är det så är mamman en utstuderat elak bedragare som gaslajtar barnen i sin omgivning att de är sjuka för att erhålla hjälp ekonomiskt stöd.
Citera
2024-01-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokerrgretaa
Skulle du vilja dela länken till fupen. Började leta efter den men är så galet många sidor men hälften av allt är skitsnack. Tack på förhand

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera
2024-01-20, 19:10
Medlem
Awkwardmans avatar
Hoppar in i tråden. Har föräldrarna någon sorts diagnos? Autism?
Citera
2024-01-20, 19:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Så gick man igenom datorer och telefoner ordentligt? Vad är det för saker tro som allmänheten inte fått vara med på under rättegång?
Citera
2024-01-20, 19:59
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Så gick man igenom datorer och telefoner ordentligt? Vad är det för saker tro som allmänheten inte fått vara med på under rättegång?

Kling och Klang gav ju föräldrarna flera dagar på sig att rensa/göra sig av med eventuella hårddiskar/komprometterande material efter deras första häktning.
Deras feta äldsta dotter har ju också konsekvent vägrat att lämna ut pin till sin telefon…
Citera
2024-01-20, 20:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Min amatörgissning är att det rör sig om en Münchhausen by proxy eller liknande. Hon skadar en annan person för att få uppmärksamhet eller sympati. Om det inte är det så är mamman en utstuderat elak bedragare som gaslajtar barnen i sin omgivning att de är sjuka för att erhålla hjälp ekonomiskt stöd.

Sistnämnda definitivt. Det här fallet är inte MBP.
Föräldrarna agerade gemensamt och i samförstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Hoppar in i tråden. Har föräldrarna någon sorts diagnos? Autism?

Narkomani i vart fall hos mamman.
Utöver det lär de ha något slags personlighetsstörningar vilket dock inte räknas som allvarlig psykisk störning i lagens mening.
Åklagaren kallar dem för ondskefulla.
Det går inte att diagnosticera folk på distans.
Citera
2024-01-20, 20:49
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet

Det är ondskefullt och irrationellt för friska människor, och vi får kanske aldrig något svar på motivet.

Vad som är känt är att mammans syster hade blivit utsatt för liknande tortyr med ättika som barn. Så hon var i vart fall bekant med denna bestraffningsmetod.

Förklaringen till att BO hade pizzarester i magen var att pappan ställt in en skål med kalla matrester från familjens måltid i tvättstugan. Typ avskrapet från de andra barnens tallrikar.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-20 kl. 20:58.
Citera
2024-01-20, 20:55
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Kling och Klang gav ju föräldrarna flera dagar på sig att rensa/göra sig av med eventuella hårddiskar/komprometterande material efter deras första häktning.

Har för mig att de inte ens blev häktade.
Helt bisarrt att inte få igenom en häktning och husrannsakan när ett barn nästan dött av vanvård.

Får mig att tänka på mordet på Marina Johansson där Kling och Klang missade en kolossal blodfläck i sängen och ett skotthål i väggen.
Jag vill att polisen ska vara jävligt misstänksamma och hata slumpen.
Citera
2024-01-20, 21:00
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Har för mig att de inte ens blev häktade.
Helt bisarrt att inte få igenom en häktning och husrannsakan när ett barn nästan dött av vanvård.

Får mig att tänka på mordet på Marina Johansson där Kling och Klang missade en kolossal blodfläck i sängen och ett skotthål i väggen.
Jag vill att polisen ska vara jävligt misstänksamma och hata slumpen.

Så kan det ha varit. Oavsett om du eller jag minns rätt så fanns det iaf gott om tid för föräldrarna att ”städa ut” innan dom häktades/omhäktades.
Att dom sen inte kan komma in i äldsta dotterns telefon är ju också en historia för sig…

Skånes Änglar är ju också ett kapitel för sig som definitivt förtjänar mer uppmärksamhet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in