2024-01-20, 10:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Bevisa att du är du. Varför har du bytt konto?

Originalkontot Trazke skickade mig ett PM i början av november, minns du vad det handlade om? Klarar du inte av att svara på frågan är du en bedragare. Trodde vi fått käre Trazke tillbaka när jag läste tråden med morgontrötta ögon. Nu får du ge dig till känna!

Förövrigt skriver du inte som Trazke.
Aj fan. Mitt minne är ju legendariskt dåligt. Men jag har för mig att det var något om att jag önskade er lycka till i matchen mot Elfsborg? Och att jag faktiskt höll på er trots att jag egentligen inte unnade alla MFF-skribenter ett guld? 🤔

Det andra kan jag svara på den dagen jag kan skicka pm.
Senast redigerad av trazkei 2024-01-20 kl. 10:47.
2024-01-20, 11:25
Medlem
snurresprettiss avatar
Vilken skulle ni säga är den bästa värvningen hittills ett allsvenskt lag gjort? Är det Albin Ekdal eller är han bara den mest profilstarka/spektakulära värvningen? Elfsborgs 10 miljons-värvning känns väl som den mest spännande va?

Gillar AIK:s värvning av Diawara, han borde ju gå in som etta med tanke på vilken nivå Nordfeldt höll förra säsongen.
2024-01-20, 11:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vilken skulle ni säga är den bästa värvningen hittills ett allsvenskt lag gjort? Är det Albin Ekdal eller är han bara den mest profilstarka/spektakulära värvningen? Elfsborgs 10 miljons-värvning känns väl som den mest spännande va?
Ja Ekdal är tveklöst den största prestigevärvningen i en annars ganska trött silly än så länge. En del värvningar är spännande men ingen direkt wow.
Citat:
Gillar AIK:s värvning av Diawara, han borde ju gå in som etta med tanke på vilken nivå Nordfeldt höll förra säsongen
Smått obegriplig värvning om inte planen är att skeppa Nordfeldt vilket inte vore ologiskt.

Men Diawara kanske tycker det är bekvämare bänkar på Friends (eller jordgubben) än på Eleda.
2024-01-20, 11:40
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja Ekdal är tveklöst den största prestigevärvningen i en annars ganska trött silly än så länge. En del värvningar är spännande men ingen direkt wow.

Smått obegriplig värvning om inte planen är att skeppa Nordfeldt vilket inte vore ologiskt.

Men Diawara kanske tycker det är bekvämare bänkar på Friends (eller jordgubben) än på Eleda.

Visst alla tycker olika men för mig skall Diawara vara etta i Gnaget. Visst är det onödigt att ha en målvakt med den löneposten som Nordfeldt har, på bänken, men Nordfeldt är numera en begränsad målvakt. Hur långt kontrakt har han kvar?
2024-01-20, 11:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Gillar AIK:s värvning av Diawara, han borde ju gå in som etta med tanke på vilken nivå Nordfeldt höll förra säsongen.
När vi summerar säsongen så är jag rätt säker på att Albin Ekdal inte kommer vara i närheten av diskussionerna om "årets bästa värvning". När fönstret stänger så tror jag att det kommer finnas tiotalet andra värvningar som man hellre skulle vilja se i sitt lag än Albin Ekdal.

Jens Stryger Larsen är helt klart den största värvningen så här långt.
2024-01-20, 11:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
När vi summerar säsongen så är jag rätt säker på att Albin Ekdal inte kommer vara i närheten av diskussionerna om "årets bästa värvning". När fönstret stänger så tror jag att det kommer finnas tiotalet andra värvningar som man hellre skulle vilja se i sitt lag än Albin Ekdal.

Jens Stryger Larsen är helt klart den största värvningen så här långt.

Så kan det mycket väl bli, angående Ekdal.
Däremot så skrev jag aldrig med JSL eftersom han inte är klar ännu.

För övrigt så håller jag med ZlatanMania att det har varit en otroligt trött och tråkig silly så här långt.
2024-01-20, 11:47
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Aj fan. Mitt minne är ju legendariskt dåligt. Men jag har för mig att det var något om att jag önskade er lycka till i matchen mot Elfsborg? Och att jag faktiskt höll på er trots att jag egentligen inte unnade alla MFF-skribenter ett guld? 🤔

Det andra kan jag svara på den dagen jag kan skicka pm.

Inte helt nöjd med svaret, kanske jag avslöjade för mycket när jag skrev "i början av november" och du kan se att vi hade en match mot Elfsborg då. Du skickade initialt ett PM av en annan anledning. Samtidigt stämmer det att du hoppades att vi sopade banan med Elfsborg för deras "icke-spel" och att vi vinner SM-guld. Hade du kunnat berätta en liten detalj om varför du först skrev så skulle jag vara 100% säker. Nu är det 50/50. Välkommen tillbaka om det verkligen är du!
2024-01-20, 11:55
Medlem
OvissFramtids avatar
Vad säger ni Djurgårdare om Bergvall-cirkusen?

Senaste nytt är att Man Utd, Barcelona, Juventus, Eintracht och Bayern visar starkast intresse?
Går vissa rykten om att Bergvall tydligen åkt flygplan till Barcelona för att slutföra affären. Bayern sägs lägga ett bud på 9m euro och Eintracht har lovat en plats i truppen/startelvan om han väljer Eintracht. Vilken klubb vill ni att han går till?
Känns som en halvdålig idé att gå till Barcelona, en klubb i en prekär situation som antagligen kommer sätta honom i deras B-lag. Dessutom har flera Barcaspelare stagnerat under Xavi (enl flera Barca-skribenter på sociala medier så det skrämmer också).

Jag hoppas han väljer Eintracht eller Bayern där han kan utvecklas och få speltid.
2024-01-20, 11:58
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vad säger ni Djurgårdare om Bergvall-cirkusen?

Senaste nytt är att Man Utd, Barcelona, Juventus, Eintracht och Bayern visar starkast intresse?
Går vissa rykten om att Bergvall tydligen åkt flygplan till Barcelona för att slutföra affären. Bayern sägs lägga ett bud på 9m euro och Eintracht har lovat en plats i truppen/startelvan om han väljer Eintracht. Vilken klubb vill ni att han går till?
Känns som en halvdålig idé att gå till Barcelona, en klubb i en prekär situation som antagligen kommer sätta honom i deras B-lag. Dessutom har flera Barcaspelare stagnerat under Xavi (enl flera Barca-skribenter på sociala medier så det skrämmer också).

Jag hoppas han väljer Eintracht eller Bayern där han kan utvecklas och få speltid.

Börjar nästan bli uttjatat faktiskt, nästan mer intressant att se hur mycket procent BP får av denna försäljning?
2024-01-20, 12:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Visst alla tycker olika men för mig skall Diawara vara etta i Gnaget. Visst är det onödigt att ha en målvakt med den löneposten som Nordfeldt har, på bänken, men Nordfeldt är numera en begränsad målvakt. Hur långt kontrakt har han kvar?
Hans kontrakt går ut 31 december 2025 så situationen är inte optimal. Blir Nordfeldt kvar är chansen stor att Diawara petar honom så vi får helt enkelt vänta å se.
2024-01-20, 12:31
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hans kontrakt går ut 31 december 2025 så situationen är inte optimal. Blir Nordfeldt kvar är chansen stor att Diawara petar honom så vi får helt enkelt vänta å se.

Vem skulle du satsat på som förste-keeper om du var Henning Berg? Om nu Nordfeldt blir kvar.
2024-01-20, 12:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vem skulle du satsat på som förste-keeper om du var Henning Berg? Om nu Nordfeldt blir kvar.
Omöjligt å svara på just nu så vi får se när cupen drar igång nästa månad. Men med fjolårssäsongen i minne börjar Nordfeldt på minus med nästan hela jävla truppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in