2024-01-20, 04:48
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag vill sluta ta Levaxin. Vad ska jag ta för naturmedicin?

Har för mig att det grundar i jodbrist, börja googla om det på engelska. Men jag återkommer.
Citera
2024-01-20, 05:14
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Eftersom medelåldern för människor ökar hela tiden.

Fast är det här påståendet verkligen sant? Jag vet att vi fått höra det gång på gång av samma folk som säger att vi var slavar och livet sög pung just upp till den nuvarande eran när vi äntligen fick sån fantastiskt förnuft, frihet och rikedomen. När vi fick nya godhjärtade upplysare som minsan visste hur allt skulle vara.

Om man tar bort faktorer som krig och svält, och lägger till regulbunden tvätt av händerna* och ser till att befolkningen får äta en rik animalisk kost. Vem fan säger att vi inte kunnat levt till 100 utan massa förbannade moderna trollkonster?

Modern medicin är extremt imponerande i form av kirurgi och en del andra områden, men den del som inte gör annat än att trycka ut massa piller till neurotiska kärringar mm, på jävligt skakig logisk grund, som i längden gör många av dem sjuka och sterila - den delen är skit! Tvi.

*Främsta anledningen till minskad barndödlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Jag är också läkare och har jobbat på palliativ vården.. Efter några år av att se patienter dö en efter en trots våran medicineringsregim så började jag misstänka att modern medicin inte är så bra som vi vill tro. Jag analyserade medicinerna som cancersjukapatienter fick och insåg att det var rena sockerpiller.

Så jag skördade allt grönt jag hade i garderoben och rullade fetingar till alla patienter som efter några dagar självmant reste sig och åkte hem igen. Så Cannabis gott folk! Det är lösningen på alla sjukdomar här i världen.

-He was a buffalosoldier, dreadlock rasta

Extremt baserat. Skapelsen gav oss mycket gott att hitta i naturen. För både kropp, sinne och själ.
Citera
2024-01-20, 05:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Efter att ha arbetat som läkare i omkring 30 år, så har jag insett hur pass mycket ekonomiska intressen styr sjukvården och tillhörande farmakologisk behandling.

Problemet med att ha en legitimation är att man kan bli av med den. Nya läkemedelspatent betyder enorma vinster för läkemedelsföretagen. Man får inte förespråka naturläkemedel. Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.

Jag påstår inte att man ska överge skolmedicinen helt, det finns bra (och dyra) behandlingar. Jag är utifrån evidens och beprövad erfarenhet fullständigt övertygad om att alternativa behandlingar kan ge människor både en förlängd livslängd och utökad livskvalitet.

Vad anser ni?

Vilka naturläkemedel anser du är bäst? Frun är sjuk i det mesta: astma, eds, flertal autoimmuna sjukdomar
Citera
2024-01-20, 05:35
Medlem
Citat:
Varför denna aggressivitet?

- Stärkt immunförsvar med vitamin D3 och Zink
- Ersätt statiner med Nattokinas
- Motverka coloncancer med magnesium

Samt mycket mera, allt med befinlig evidens och beprövad erfaranhet.

Ok. Jag instämmer helt. Exempel Nr 1 Cancer orsakas av permanent inflammation. Dvs fetma , solskador, lungskador, hjärnskador detta skapar en grogrund för celler som lever på fermentering istället för vår normala metabolism.

Detta kan chemoterapi lösa tillfälligt genom att döda celler som är svaga cancerceller. Dock så skapar suprise suprise chemoterapin i sig massiv inflammation och vips kommer cancer tillbaka.

Om du som läkare fick behandla inflammation preventivt i dina patienter så skulle du rädda under din karriär säkert 100 talet cancerpatienter. En bra investering.

Exempel 2. Vårt numera mest använda läkemedel lyckopiller. Innan lyckopiller kom till världen var depression känt som en sjukdom som gick över av sig självt. Med SSRI(missledande namn) så höjs bdnf vilket bidrar till att permanenta hjärnstrukturer skapas som är baserade kring att patienten är deprimerad. Dvs. Efter SSRI är det nästan omöjligt att för resten av livet stå utan SSRI.

Samma här. Depression skapar ett tillstånd av sjukdom i kroppen som måste behandlas med korrekt näring,(Lever galla matsmältningen slutar funka som den ska) precis som beskrivits i TCM) kärlek och en känsla av tillhörighet. Anledningen till 70% av depressioner är att det saknas tillhörighet. Samhället är kallt , opersonligt och utelåsande. Även näringsbrist är en stor faktor där vi vet från experiment under andra världskriget exakt vad som händer med människor som får för lite näringsrik mat.(Minnesota Dr Ansel Keys) Depression, ilska, uppgivenhet.
Dagens ungdomar flyttar hemifrån och lever på kaffe , monsterdryck och baguetter sedan undrar dom hur de kan känna sig hängiga..Ja just lyckopiller brist måste vara anledningen.

Det är en sjuk utveckling där samhället går mot att exploatera sjuka människor som blir sjuka av vårt samhälle.

.
Citera
2024-01-20, 06:02
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Mot depression skulle jag rekommendera vitamin D3 och Omega3. Helt inofficiellt så klart.

Jag kan enbart genom min egna erfarenhet rekommendera alla som är deppiga eller liknade att käka Vitamin D3 och Omega3. Jag tar dubbla doser på kvällen innan jag går och lägger mig och mår bra av detta. Jag vet att jag för en tio år sedan kunde må fruktansvärt på vintern, men så fort det blev sol och jag kunde sitta i solen på vårkanten så försvann mycket av vinterns dåliga mående ganska så fort. Om detta är helt slumpmässigt eller beror på D vitaminer ifrån solen har jag ingen aning om.
Citera
2024-01-20, 06:08
Medlem
GertBennys avatar
Jag vill även tillägga att ju mindre snabba kolhydrater så som pasta, vitt bröd och ris jag käkar och ju mer kött med djurfett jag äter, desto bättre mår jag. Utan tvekan. Jag tror dock det är bra att ha fiber med i kosten så grönsaker och frukt, vilka jag äter mer och mer. Ni kan börja göra egen kefir med och läs på om Mag Tarm axeln och hur vetenskapen mer och mer verkar förstå sambandet mellan en god mental hälsa och en bra tarmflora i magen.
Citera
2024-01-20, 06:21
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilket läkemedel rekommenderar du, då? Åderförkalkning är en följd av för mycket vällevnad - i synnerhet för mycket kolesterol och fett i allmänhet - under livets gång. Samt för lite motion.
Låter väldigt 80-tal då man skulle äta endast 1 ägg per vecka.
Citera
2024-01-20, 06:35
Medlem
Awkwardmans avatar
Var du på analdoktorns begravning? Kände ni varandra? Vad anser du om hans tankar?
Senast redigerad av Awkwardman 2024-01-20 kl. 06:40.
Citera
2024-01-20, 07:05
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Vilka naturläkemedel anser du är bäst? Frun är sjuk i det mesta: astma, eds, flertal autoimmuna sjukdomar

Prova CBD, kan ha en del goda effekter.
Citera
2024-01-20, 07:08
Medlem
Tsigalkos avatar
Hej! Jag är inte läkare och jag älskar Alvedon
Citera
2024-01-20, 07:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Efter att ha arbetat som läkare i omkring 30 år, så har jag insett hur pass mycket ekonomiska intressen styr sjukvården och tillhörande farmakologisk behandling.

Problemet med att ha en legitimation är att man kan bli av med den. Nya läkemedelspatent betyder enorma vinster för läkemedelsföretagen. Man får inte förespråka naturläkemedel. Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.

Jag påstår inte att man ska överge skolmedicinen helt, det finns bra (och dyra) behandlingar. Jag är utifrån evidens och beprövad erfarenhet fullständigt övertygad om att alternativa behandlingar kan ge människor både en förlängd livslängd och utökad livskvalitet.

Vad anser ni?

Vad är ens ”naturmedicin”? Och du snackar om vitaminer och mineraler. Alltså sånt man får i sig om man käkar vanlig jävla mat?

En god vän till mig är läkare och han hävdar att en stor del av hans patienter behöver träna och motionera mer för att komma tillrätta med diverse problem men när han föreslår det så vill de bara att han skriver ut smärtstillande/ångestdämpande osv. Han känner sig allmänt frustrerad för att hans patienter inte lyssnar på honom.
Citera
2024-01-20, 07:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Vad anser ni?
Du borde spärras in.
Du anser säkert att bakteriell lunginflammation kan botas med örter istället för antibiotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in