2024-01-19, 23:13
Medlem
37:10 in i videon.. Jobbigt läge, "en bra och stabil uppväxt, ska du fly landet för att du är jagad av myndigheterna , så har hon då fan så mycket bättre hos Julia". Flöddrad Chrippa svamlar nånting efteråt..
https://youtu.be/FL1wX9ieOFg

Vid 38:08 ser det ut som en mans hand nere till höger i bild. Alltså inte neger-kompisen som sitter där. Troligtvis pappan.
Senast redigerad av toonajnwan 2024-01-19 kl. 23:15.
Citera
2024-01-19, 23:13
Medlem
Lajlikes avatar
Shit okej det är över nu…. Hörde Linneas klipp. Det hörs i tonläge och allt vem som är den aggressive i förhållandet.

Tycker synd om Linnea… Fyfan alltså vilken jävla skitstövel, han behandlar ju Linnea så fruktansvärt illa
Citera
2024-01-19, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Och att hon verkar smygfilmat ALLT. Jag vill inte låta som alla andra i kommentarerna på filmen. Men det verkar som hon följt Amber Heard fallet slaviskt.

Och det låter som när det diskuterar att hon säger ”sluta” till typ allt, så vet inte om det är bevis på något våld i andra klipp.

Oavsett framstår Chrippa som ett as, men det tycker jag med hon gör. De är båda lika dåliga kålsupare och känner lite samma med Julia. Chloe är den enda som jag bryr mig om
Om det ibte fanns inspelningar skulle ingen tro på henne. Är det inte lustigt att Chrippa och en tjej (Jullan?) spelar in ett samtal där Chrippa ringer upp Linnea för att "bevisa" att det är Linnea som vägrar lämna honom...

Han avslöjar sig själv. Jävla svin
Citera
2024-01-19, 23:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är självklart Jockiboi som styr trådarna, han startar sånna här drev mot osköna petsoner, det har blivit ett par genom åren.

Nu har Jocke, Anjo, Chrippa och Linnea lämnat så mycket digitala spår att detta omöjligt kan stoppas, genom att lägga locket på.

Skulle Linnea ha maniöulerat Chrippa att bete sig så som han gör? Med Chloe i bärheten.
Han ljuger och förnedrar. En pundare och han ska sjyddas, för om Chrippa faller, då fläckas legokùngens rykte, legoslottet rasar.
Julia är ett offer och en förövare, traumaboundig
Allt som legoklanen beskyllt Linnea för, är vad Chrippa utsatt Linnea för.

Papprena från cellen, ser knte ut som det som visades upp, kan det vara Linneas dagbok som omskrivits?

Äckliga svin är dom, och kvinnorna som är tysta, är fan inte bättre. Den som tiger den samtycker.
Stackars människor, hur kan de orka leva mitt i alla dessa konflikter.

Vad Chrippa inte verkar fatta är att det inte spelar någon roll vad de har på Linnea. Han är ett as!

Hon kanske oxå är ett as, men det ursäktar ju på inget sätt att han är det.
Citera
2024-01-19, 23:17
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangostan25
Känns som Chrippa sitter i någon avtändning, steroider som går ut eller har han snaskat tramadol? För hur hans mående går upp och ner på detta sätt påminner mer om en avtädning snarare än ren o skär press, tror ärligt inte Chrippa förstår vad han gjort fel. Tror enbart han ser sig själv som ett offer.
Det här med att gå från 0-100 för små bagateller är vanligt för människor som lider av personlighetsstörningar.

Har själv sett det och första gångerna var det lite obehagligt, förstår att det är jävligt läskigt för Linnea när han säkert gått på både test och varit påtänd samtidigt som han skriker, blir hotfull och slåss.
Citera
2024-01-19, 23:17
Medlem
Om det är nånting som är ännu svårare att ta sig ur än att vara kvinnoboxare så är det att vara rasist!!!!! DEN ligan vill man inte ha emot sig!!! Nu blev det lite jobbigt för C!!! 🤣🤣🤣🤣😂

Spelar ingen roll hur psyksjuk L skulle vara eller vad hon än sagt o gjort!! Dom där uttalanden hade absolut ingenting med henne o göra!! Det är enbart Cs egen inställning!!!

Starkt jobbat C!!
Citera
2024-01-19, 23:18
Medlem
Citat:
Och att hon verkar smygfilmat ALLT. Jag vill inte låta som alla andra i kommentarerna på filmen. Men det verkar som hon följt Amber Heard fallet slaviskt.

Och det låter som när det diskuterar att hon säger ”sluta” till typ allt, så vet inte om det är bevis på något våld i andra klipp.

Oavsett framstår Chrippa som ett as, men det tycker jag med hon gör. De är båda lika dåliga kålsupare och känner lite samma med Julia. Chloe är den enda som jag bryr mig om

Som tjej som varit i hennes situation - man spelar in för att DET ÄR DET ENDA DU HAR! Du kan behöva bevis den dagen du lyckas lämna om du fortfarande är vid liv. För att kunna få kontaktförbud, för någon sorts skydd mot vad som kan hända. Hotar någon en konstant med att hugga ihjäl en och man förstår att det KAN hända om man tar sig därifrån behöver du kunna bevisa det. Som vi har märkt tror ingen på en utan rena bevis, du kan glömma att få hjälp vart du än vänder dig. Och du kan lita på att mannen gör allt för att förstöra ditt liv, det enda som stoppar psykopater är hållhaken du har med bevisen som kan användas. De är det värsta de kan tänka sig, att andra får veta hur de egentligen är och stoltheten skadas.

Det är inte ”psykovarning”, det är överlevnad.
Citera
2024-01-19, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Fan vad jag garvade när Chrippa tjafsade om vilka hon följer på Instagram och att hon inte får äta lunch med sina arbetskamrater. Är han 15 år eller?

Jävla tönt!

Troligtvis för hon tjatat på honom om
Vilka han följer på instagram.

Stör mig på att det viktigaste för många ni är att han sagt neger och inte gillar att hol varit med en arab. Jag glömde att i Sverige är det farligare att låta rasistisk än att vara kvinnoboxare och kanske inte vara ultimat föräldrar
Citera
2024-01-19, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om det ibte fanns inspelningar skulle ingen tro på henne. Är det inte lustigt att Chrippa och en tjej (Jullan?) spelar in ett samtal där Chrippa ringer upp Linnea för att "bevisa" att det är Linnea som vägrar lämna honom...

Han avslöjar sig själv. Jävla svin

✔️
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-01-19 kl. 23:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Som tjej som varit i hennes situation - man spelar in för att DET ÄR DET ENDA DU HAR! Du kan behöva bevis den dagen du lyckas lämna om du fortfarande är vid liv. För att kunna få kontaktförbud, för någon sorts skydd mot vad som kan hända. Hotar någon en konstant med att hugga ihjäl en och man förstår att det KAN hända om man tar sig därifrån behöver du kunna bevisa det. Som vi har märkt tror ingen på en utan rena bevis, du kan glömma att få hjälp vart du än vänder dig. Och du kan lita på att mannen gör allt för att förstöra ditt liv, det enda som stoppar psykopater är hållhaken du har med bevisen som kan användas. De är det värsta de kan tänka sig, att andra får veta hur de egentligen är och stoltheten skadas.

Det är inte ”psykovarning”, det är överlevnad.

100%. Utan inspelningarna hade hon varit chanslös. Väldigt vågat och bra gjort av henne
Citera
Medlem
Citat:

Det är därför jag frågar alla som nämner fysiskt våld här inne, vart är bevisen?

För att ta ett exempel, jag har växt upp med en styvmor med borderline. Ett helt vanligt agerande för henne var att gå fram och slå min pappa i ansiktet, för att sedan sätta igång en ljudinspelning, med ett provocerande leende. Eller att själv bete sig hysteriskt, skrika, för att sedan sätta igång en inspelning och försöka få respons. Precis som att min pappa inte fick kalla mig son, att min mors namn inte fick nämnas i vårat hem, allting som framkom i de tidiga sms-konversationerna från Linnea. Det här är Amber Heard Modus operandi, och det ger mig kalla kårar.

Med det sagt, för att vara JÄVLIGT tydlig, är Chrippa uppenbarligen en psykopat också. Varenda normal människa borde dra den slutsatsen. Men det verkar inte handla om logik för folk längre. Utan att man vill ha "rätt". Om Linnea varit livrädd för Chrippa hade hon givetvis inte suttit och skrivit till honom i morse att hon vill bli tillsammans igen.

Båda två är sjuka människor, och oavsett ålder har de båda två utsatt ett litet barn för ett fullständigt jävla helvete. Och att människor här inne på riktigt har någon sympati för någon utav dessa, eller köper vad Linnea sitter och berättar i sin video, eller köper vad Chrippa försöker rädda sig med får mig att vilja SPY.
Citera
Medlem
Helt sjukt vad klanen utsatt L för. Och hon visste att det skulle ske, man hörde ju klart och tydligt hur lillebror hotade med att Jocke skulle hänga ut henne och hon svarar något i stil med ”Ska en 40-åring med två barn göra det?”.

Hur fan kan det fortsätta? Vafan ska Christoffer och Anjo säga imorgon? Hur förklarar man att man missbrukar framför sin dotter och beter sig som han gjort mot sin flickvän? Finns ju en anledning till att både J och L skyddat honom - det är så det brukar gå till när kvinnor utsätts för våld i nära relationer.

Och hur kan Jocke tycka det är sjukt att mycket har filmats och spelats in? Tove Moberg fotade och skrev dagbok för att samla in bevis innan hon mördades. Vad ska man annars göra som kvinna när man utsätts för våld av en anabolapumpad narcissist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in