Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
..och när man tänker på det : Det har faktiskt gått snabbt, två år. Inte längre.., för att sprickorna begynner bli synliga utåt, och att hemmaopinionen börjar ge uttryck för sitt missnöje.
Som du säger, det gäller för väst att hålla ut med stödet.., finns inte några matköer, löner som inte utbetalas, infrastruktur som börjar ge upp..
Samtidigt tror jag att det inte sker en fullskalig revolt i Ryssland under 2024, det hela måste "sjuda på" längre..
Nja, kanske? Det jag främst tänkte på var inte att det skulle utbryta ett fullständigt inbördeskrig utan snarare allt fler och fler små lokala missnöjesyttringar av olika slag gör att den politiska ledningen allt mer känner sig tvungna att dra sig ur kriget för att undvika att den interna situationen eskalerar bortom kontroll (alt. byts ut i någon intern maktkamp av den orsaken).
Men vi vet ju inte, det kan ju vara så att pengarna och övriga resurser är slut nu och då kan fallet gå fort. Om t.ex. inte lönerna betalas ut (alt. utbetalas men p.g.a. hyperinflation är oanvändbart) struntar folk att gå till jobbet varpå samhället faller ihop och hungerskravaller och upplopp tar över osv. (Jag är personligen mer tveksam till ett sådant scenario, men möjligheten skall nog inte helt uteslutas ändå.)