2024-01-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Hmm ja du har nog faktist rätt det är vit fosfor som det ser ut. Du har rätt

Men, sjukt fin precision. Om dom sabbar allt på tornet är den väl utslagen. Ser ju inte ut som att de kan besvara elden så de har väl ingen sikt.
Citera
2024-01-18, 23:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Man kan ju fundera på vilken signaler detta skickar till övriga människor i samhället.

Människosynen blir ju bedrövlig. Istället för att försöka hjälpa de som hamnat snett så skickar det istället signalen att man ska skita dem.

Är det ett samhälle man vill bo i kan man ju fundera på också? Egoismen frodas ju ganska så ordentligt.
Verkligen. Ryssland är brutalt på så många sätt. Det är inte mer än följdriktigt att de använder "mänskliga överbelastningsattacker" som en taktik i sina krig.

Samtidigt sitter andra ryssar och ser på rysk TV utan att bry sig nåt särskilt. De senaste gångerna det var protester i Ryssland var motdemonstranterna långt fler.

Bara en sån sak.
Citera
2024-01-18, 23:17
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ett tecken på att Ryssland kört in i kaklet och desperat skrapar i botten av latrintunnan?

Desperat rysk statsmedia "motiverar" de frusna ryssarna med dömda pedofilen Scott Ritters desillusionerade hyllningar av Ryssland.

Pedofilen Ritter har en bisarr dialog med store ryske filosofen Vladimir "Från Vladivostok till Lissabon" Solovyov där Ritter berömmer Ryssland för segern över Nato och "kollektiva väst" samt andra desillusionerade hyllningar av Ryssland.

Scott Ritter praises Russia for defeating NATO
https://www.youtube.com/watch?v=rIozm6LKUbs
Citera
2024-01-18, 23:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag har länge varit inne på att kriget inte kommer avslutas på slagfältet i Ukraina. Om bara Ukraina håller ut tillräckligt länge (och väst fortsätta skicka vapen och ammunition) tror jag kriget kommer avslutas i Ryssland av deras egen befolkning.

Så länge inte kriget påverkade de flesta av Rysslands invånare och bara var något de hörde om på TV brydde de sig uppenbarligen inte så mycket. Men nu när det börjar påverka deras egen vardag allt mer är läget annorlunda.

Lokala protester av missnöjda medborgare som blir mer och mer upprörda över allt som sker: mobiliseringarna, höjda priser, köer till butikerna, löner som inte utbetalas, byggnader som förstörs, el och vvs-system som inte fungerar osv. Något kommer tända gnistan, är det inte denna gång är det nästa eller nästnästa. Förr eller senare kokar det över, frågan är nog snarare när det sker än om. Och jag tror vi allt mer håller på att närma oss den punkten. Förhoppningen är att Ukraina (och Väst) håller ut tills dess.

..och när man tänker på det : Det har faktiskt gått snabbt, två år. Inte längre.., för att sprickorna begynner bli synliga utåt, och att hemmaopinionen börjar ge uttryck för sitt missnöje.

Som du säger, det gäller för väst att hålla ut med stödet.., finns inte några matköer, löner som inte utbetalas, infrastruktur som börjar ge upp..

Samtidigt tror jag att det inte sker en fullskalig revolt i Ryssland under 2024, det hela måste "sjuda på" längre..
Senast redigerad av Snapcount 2024-01-18 kl. 23:27.
Citera
2024-01-18, 23:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainare berättar om hur de använder drönarna, hur de tillverkar sprängladdningarna och om hur konstiga ryssarna är som går i döden.

https://twitter.com/wartranslated/status/1747922120812744809
Citera
2024-01-18, 23:32
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo

Som hobby så brukar jag hålla ett öga på kinesisk propaganda. Kommer regn eller kommer sol, jag har mina youtubekanaler som jag håller ett öga på. Det under hela tiden som Rysslands krig i Ukraina fortgår.

Det är min åsikt att det där var inte bra propaganda. Låt oss börja med det självklara, dubba inte någon som talar. Texta i stället, det duger.

Sedan vad stolpskottet Scott Ritter gäller, snälla av alla hans felaktiga analyser, vill ryssarna försöka sluta tråka mig till döds? :/
Citera
2024-01-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ett tecken på att Ryssland kört in i kaklet och desperat skrapar i botten av latrintunnan?

Desperat rysk statsmedia "motiverar" de frusna ryssarna med dömda pedofilen Scott Ritters desillusionerade hyllningar av Ryssland.

Pedofilen Ritter har en bisarr dialog med store ryske filosofen Vladimir "Från Vladivostok till Lissabon" Solovyov där Ritter berömmer Ryssland för segern över Nato och "kollektiva väst" samt andra desillusionerade hyllningar av Ryssland.

Ja det hela är mycket mycket hemskt, mycket hemskt är att så många går på putins ( djävulen) vältalighet, hur kan de unvika att se det uppenbara? Han skickar även sina landsmän i döden för sina imperiedrömmar, han är 200 år för sent ute stackarn, jag tror kriget blir långvarigt och kanske blir fler nationer indragna, men ryssland är på väg ner i avgrunden, o putin tar sitt folk med sig, patriark kirrill har stort ansvar i detta han är inspirationskälla till återskapande av RUS, dvs samma landområden som cccp, detta är mycket mycket farligt, dessa person står på dem ondes sida,
Citera
2024-01-18, 23:38
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det finns ett internet arkiv där man kan se hur Putin visar avtalet för de afrikanska delegaterna som kom dit för att framföra sin plan på fred mellan Ryssland och Ukraina. Till och med Google håller med mig i de flesta frågor, fast man måste hitta det.

Okej, du som är så vis och allvetande, kan du som är så snäll ge oss andra den länken?
Citera
2024-01-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainare berättar om hur de använder drönarna, hur de tillverkar sprängladdningarna och om hur konstiga ryssarna är som går i döden.

https://twitter.com/wartranslated/status/1747922120812744809
En oändlig ström av grupper på 20 - 30 pers, stapplandes över sina döda kamrater, som zombies rakt in i döden.

Samma beskrivning vi hört i snart två år nu.

Ryssarna beter sig som om de är helt hjärndöda.
Citera
2024-01-18, 23:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nope, det sista vi ser i filmen är rökskyddet på T-90.
Jag ser ingen penetration i den filmen.

Det var det jag menade förut, det är rökgranater som sitter utanpå som de kan skjuta iväg, men som träffas av granaterna och exploderar.
Citera
2024-01-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skönt filmklipp när en Bradly med 25mm kanon bankar sönder Putins oövervinnerliga T90. Final med död rysk bajsvangn.

https://x.com/Archer83Able/status/1747750720374256047?s=20

Död åt orken i alla lägen men jag tyckte nog vagnen höll ihop rätt bra, hade nåt av skotten träffat Bradley hade utgången blivit en annan. Hade den rammat Bradley hade det kanske slutat oavgjort.
Citera
2024-01-18, 23:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Och alla är sura på USA och västvärlden för att de förhindrade freden i mars/april - för villkoren för Ukraina var goda. De skrev ju under men slutade inte kriga, för Väst lovade pengar, vapen och all annan hjälp.
Citat:
Det finns ett internet arkiv där man kan se hur Putin visar avtalet för de afrikanska delegaterna som kom dit för att framföra sin plan på fred mellan Ryssland och Ukraina. Till och med Google håller med mig i de flesta frågor, fast man måste hitta det.

Nej. Det finns inget sådant avtal. Det enda vi ser är några papper med oläsligt/okänt innehåll.

Eller kan du visa upp dokumentet, med innehåll och namnteckning?

David Arakhamia, som ingick i den ukrainska förhandlingsdelegationen, förnekar att något skulle ha skrivits under (i samband med en intervju av honom):

Citat:
David Arakhamia:

27:28 No I could not sign it nor any a member of the delegation.
27:33 We do not even have the legal right to sign something correctly. That is.

Längre utdrag:

Källa (intervjun): https://www.youtube.com/watch?v=6lt4E0DiJts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in