2024-01-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja,det vore ju bra och få veta hur det gick till för att förhindra att det sker en gång till med något annat barn

Sant. Men förloppet kanske inte är helt klarlagt än?
Citera
2024-01-18, 21:38
Medlem
Pojken kan ju lika gärna hoppat eller kanat från en vall, och slagit huvudet i en blottlagd sten. Eller skurit sig riktigt illa på en vass stålkant. Jag tänker på de gamla handhållna snöskottar-skopor man själv som barn byggde igloo-vallar med.
Citera
2024-01-18, 22:05
Medlem
Silltunnas avatar
Ni alla äcklar mig! Låt pojken vila i frid!
Citera
2024-01-18, 22:26
Medlem
Shiiiits avatar
Vila i frid ❤️
Citera
2024-01-18, 22:48
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ni alla äcklar mig! Låt pojken vila i frid!

Till en början vart jag lite förvånad över ditt inlägg men jag kan bara hålla med, folket borde starta en egen tråd om deras äventyr i snögrottorna..

R.I.P lider som fan med föräldrar och närstående.
Citera
2024-01-18, 22:48
Medlem
AussieRedMans avatar
Kan det vara så att det är en snökoja som rasat ihop? Kan vara livsfarligt.
Citera
2024-01-18, 22:56
Medlem
Har aldrig hört om barn som bygger snögrottor. Snögubbar och ljuslyktor ja, men snögrottor? Märkligt att det inte kommer mer information om olyckan. Undrar om andra barn var vittne till olyckan eller om han lekte själv.
Citera
2024-01-18, 23:07
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Har aldrig hört om barn som bygger snögrottor. Snögubbar och ljuslyktor ja, men snögrottor? Märkligt att det inte kommer mer information om olyckan. Undrar om andra barn var vittne till olyckan eller om han lekte själv.
Är du från Skåne?
Citera
2024-01-18, 23:22
Medlem
Extremeflys avatar
Alltså alla som byggt snögrottor och säger att ni hade dött om de rasat in. Hur jävla höga grottor har ni byggt? Jag har själv också byggt och som någon annan skrev, om det hade rasat in hade de räckt att sätta sig upp så hade snön inte ens nåt bröst höjd.
Citera
2024-01-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Alltså alla som byggt snögrottor och säger att ni hade dött om de rasat in. Hur jävla höga grottor har ni byggt? Jag har själv också byggt och som någon annan skrev, om det hade rasat in hade de räckt att sätta sig upp så hade snön inte ens nåt bröst höjd.

Vi grävde grottor i det snöröjarna byggt upp. Högarna kunde vara så höga att det var kul att åka pulka från dem.
Citera
2024-01-19, 02:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Såg nyligen en större snögrotta, så vanligt vid större snömängder, vilket det ju ha varit i vinter.
Citera
2024-01-19, 05:41
Medlem
Zylfidens avatar
Bygga snögrottor i plogvallar gjorde vi alla på 70-talet när jag växte upp. Man jublade när man såg plogbilen och den började ladda av en massa snö på ett ställe
Sen slängde man på sig bävernylon overallen, Ingemar Stenmarks mössan, lovikavantarna och moonbootsen och började gräva tills snoret fryst till is, läpparna sprack av nare och det hängde isklumpar i ull vantarna! Kommer ihåg specifikt en gång då jag fastnade i en utgrävd gång i snöhögen, ropade högt i panik att min kompis skulle dra ut mig i benen. Trauma än idag att fastna och inte kunna röra sig

Hoppas att det inte var så han avled, pojken, rip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in