Citat:
Ursprungligen postat av
Onaniprodukt
Hej! När du fick en remiss till mag- och tarmmottagningen, var det mottagningen själva som sa att de inte tar emot dig för att du "redan är utredd"? Det är i sådana fall helt åt skogen - en remiss gäller (nästan alltid) oavsett vad mottagningen tycker.
Så de läkare du träffat anser att du har IBS? (Förlåt, men jag förstod inte riktigt allt i din text).
Hur ser din kost ut vanligen?
Fick brev hemskickat av Mag- och tarmmottagningen efter att jag blivit remitterad av VC (flera olika VC) att de inte tar emot mig då jag redan är utredd.
Den första läkaren jag hade satte aldrig någon diagnos, utan tog bara en massa prover.
Den andra läkaren trodde på matallergi och sa att det var upp till mig själv att försöka ta reda på vad det var.
Den tredje läkaren gjorde en mer ordentlig undersökning med då gastroskopi, endoskopi, fler prover etc. Och trodde då att det var IBS.
Den fjärde läkaren gick mer eller mindre bara på samma spår som den tredje läkaren. Och menade på att primärvården inte kunde göra mer än vad ovanstående hade gjort.
Kosten har sett väldigt annorlunda ut under dessa 1,5 år och även tidigare. Uteslutit alla livsmedel under perioder. Men just nu ser rutinerna ut enligt följande:
Mindre frukost direkt efter uppvakning. (Har varit allt från någon macka, yoghurt, banan eller likvärdigt)
Frukost efter ett par timmar. (Har varit allt från någon macka, yoghurt, banan eller likvärdigt)
Lunch i form av matlåda, rester från gårdagens middag.
Eventuellt någon frukt.
Middag. (Väldigt varierande, men utesluter oftast livsmedel som kan vara jobbiga för magen)
Har som sagt ätit enligt FODMAP 1 gång under denna tid också, under 1 månads tid utan någon skillnad.