2015-03-14, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarKlint
Han är från Afrika där allt sånt här är normalt. Sverige är också kanon att bo i eftersom det blir inga straff värt namnet ungefär som i Afrika också. Jag tippar på 2-3 år effektiv tid på en av våra fina Spa-anläggningar...

Är det därför det är så många svenska pedofiler också? Med tanke på att svenskar är stort överrepresenterade i Sverige när det gäller sexualbrott mot barn?
Citera
2015-03-14, 10:36
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Är det därför det är så många svenska pedofiler också? Med tanke på att svenskar är stort överrepresenterade i Sverige när det gäller sexualbrott mot barn?
Källa på det?
Citera
2015-03-15, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Källa på det?

Bara att kolla på alla domar. Kriminellt och Nätverket Stoppa Pedofilerna är två bra sidor.
Citera
2023-06-01, 17:12
Medlem
LittleKrishnas avatar
Uppdrag granskning-avsnittet finns uppladdat på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=OAP-exEVNP0

Vad gör Simon Sanu Öst idag? Hittar inte honom i någon av personsöktjänsterna på internet.
Citera
2024-01-18, 13:06
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:

Tror du missförstår vad överrepresenterad betyder. Om en grupp utgör 80% av ett lands befolkning och står för 80% av ett specifikt brott då är de inte överrepresenterade.
Ganska säker på att Sverige inte för statistik över pedofili och etnicitet/hudfärg. Däremot gör USA det och där är det rätt jämnt fördelat i proportion till procentandel.
Nu är inte GM pedofil utan bara en vidrig våldtäktsman och sexualbrottsling.
Vågar påstå att när det gäller alla sexuella avvikelser från homosexualitet till pedofili så har alla länder/etniciteter ungefär lika stor andel av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av OrvarKlint
Han är från Afrika där allt sånt här är normalt. Sverige är också kanon att bo i eftersom det blir inga straff värt namnet ungefär som i Afrika också. Jag tippar på 2-3 år effektiv tid på en av våra fina Spa-anläggningar...

Snälla inte ännu en tråd där det divideras mer om GM etnicitet. Speciellt inte om man chansar på helt fel kontinent. Ibland är kulturell bakgrund relevant och ibland inte. Ji Gustafsson verkar vara adopterad. Han är bara en störd, feg och vidrig människa.
Citera
2024-01-18, 13:08
Medlem
PreciousStoness avatar
GM som numera heter Ji Gustaf*sson (bildlänk här) är en 32-årig man med utländsk etnicitet.
Han är skriven med en sju år äldre kvinna med utländsk etnicitet i Vällingby i västra Stockholm.

Han bedöms ha en mycket betydande risk för återfall i de brottsligheter (grooming emot barn resp. våldtäkter emot barn) som han även tidigare har dömts för.
GM JG sitter f.n. i fängelse för den sistnämnda brottsrubriceringen grundad 2020, men "riskerar" att bli frisläppt under år 2026 om inte samtliga berörda myndigheter agerar på rätt sätt, d.v.s. emot ett frisläppande.

Fallet har följts upp utav "Kalla Fakta", som följt GM under flera års tid, och TV4 kommer idag att visa ett program om detta vidriga äckel. Programmet kan även ses på TV4-play idag samt framöver.
Citera
2024-01-18, 14:40
Medlem
GlennGBGs avatar
Han är enligt allt jag läst en riktigt vidrig och rubbad person. Jaga småflickor på det här sätter, fy faan.
Jag har en liten söt blond dotter som jag värderar över allt annat i det här livet. Har ont i magen när jag tänker på alla vidriga äckel som hon kommer stöta på i sociala medier och annars. Jag kan ju inte vara överallt, men jag kommer lätt installera någon sorts "parental overwatch" på mobil, platta, dator mm framöver när hon blir gammal nog, så man kan få någon sorts varning om hon skulle chatta med någon kille och det spårar ur.
Sedan blir det att putsa slagträt och göra några extra ronder i ringen som träning inför kommande diskussioner med "friare"..
Citera
2024-01-18, 15:12
Medlem
SysterMorbids avatar
Här borde ju det finnas utrymme för ett medborgargarde att göra ett rejält fotavtryck.. förslagsvis i pannan på fanskapet.
Citera
2024-01-18, 16:42
Medlem
Citat:

Kvalificerat skitsnack.
Gå in på valfri tingsrätt / hovrätt och kolla namnen på åtalade i sexualbrott.
Det är enbart namn som inte härstammar i norra Europa.
Utöver det, så de sidor du hänvisar och det dom lutar sig emot är att i svenska hem kan du vara någorlunda öppen med om du blivit utsatt.
Du riskerar alltså inte att få utöva kast med liten flicka från en balkong.
Detta helt ovidkommande om det är någon okänd eller familjemedlem som utsatt dom.

Blattar är överrepresenterade i sexualbrott, det är sen gammalt.
Att det dock går att vinkla det så att det låter som att svenska män är de som utsätter barn för detta beror på kultur i hemmen.
Citera
2024-01-18, 16:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Sluta kill gissa nu. Det där är ju en otrolig lögn.
Citera
2024-01-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Här borde ju det finnas utrymme för ett medborgargarde att göra ett rejält fotavtryck.. förslagsvis i pannan på fanskapet.

Nödslakt röstar jag på!
Citera
2024-01-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
GM som numera heter Ji Gustaf*sson (bildlänk här) är en 32-årig man med utländsk etnicitet.
Han är skriven med en sju år äldre kvinna med utländsk etnicitet i Vällingby i västra Stockholm.

Han bedöms ha en mycket betydande risk för återfall i de brottsligheter (grooming emot barn resp. våldtäkter emot barn) som han även tidigare har dömts för.
GM JG sitter f.n. i fängelse för den sistnämnda brottsrubriceringen grundad 2020, men "riskerar" att bli frisläppt under år 2026 om inte samtliga berörda myndigheter agerar på rätt sätt, d.v.s. emot ett frisläppande.

Fallet har följts upp utav "Kalla Fakta", som följt GM under flera års tid, och TV4 kommer idag att visa ett program om detta vidriga äckel. Programmet kan även ses på TV4-play idag samt framöver.

Hur ska myndigheterna göra? De ska väl följa lagen. Om han inte idiot hos KV så släpps han efter ha avtjänar 2/3 av sitt straff - häktningstiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in