Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-01, 06:25
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17764347.ab

Citat:
Ett tjugotal flickor i 12–13-årsåldern påstås vara utsatta av en ny nätpedofil.
Men polisen vägrar utreda det.
Orsaken: Flickorna vågar inte anmäla det själva, skriver Sydsvenskan i dag.

Citat:
Sommaren 2012 insåg en 17-åring från Skåne att någon hade skapat ett Facebook-konto i hans namn. Kort efteråt började flickor på 12 och 13 år höra av sig till honom.
– De senaste två veckorna har det varit en eller två tjejer varje dag som har hört av sig och undrat: Är detta du? Är detta fejk? säger han till Sydsvenskan.

Citat:
Hotades att visa sig nakna
Enligt flickorna ska mannen som skapat Facebook-kontot ha övertalat dem att skicka nakenbilder på sig själva. Efter att de skickat de första bilderna har han hotat att hänga ut dem på nätet om de inte fortsätter.
Beskrivningen liknar det som hände med 13-åriga Linn som till sist tog sitt liv efter att ha hotats av en nätpedofil.
Totalt har 17-åringen fått kontakt med ett tjugotal tjejer från 12-15 år som säger sig vara utsatta, skriver Sydsvenskan.
–  Vänner till de här tjejerna har hört av sig till mig och sagt: Snälla, lägg inte ut bilderna, säger han till Sydsvenskan.

Here we go again. Ännu ett äckel.
Citera
2013-11-01, 09:50
  #2
Medlem
Alltså ifrågasätter inte att det är ett jävla äckel osv, men det jag inte kan sluta förundras över är hur jävla dumma ungar på 13-15 år är nu för tiden, hur fan kan man INTE veta att det är en idiotisk ide att skicka runt nakenbilder om man inte vill att dom ska spridas? Fast iof kanske det är skolornas fel, dags att införa "att inte vara totalt efterbliven på nätet" som ämne på schemat.
Citera
2013-11-01, 10:29
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Alltså ifrågasätter inte att det är ett jävla äckel osv, men det jag inte kan sluta förundras över är hur jävla dumma ungar på 13-15 år är nu för tiden, hur fan kan man INTE veta att det är en idiotisk ide att skicka runt nakenbilder om man inte vill att dom ska spridas? Fast iof kanske det är skolornas fel, dags att införa "att inte vara totalt efterbliven på nätet" som ämne på schemat.
Ni som inte förstår varför barn på 12-15 år skickar nakenfoton på det sättet avslöjar ju att ni inte är så gamla faktiskt. Så läs nu och försök förstå även om det känns svårt:
Människor är inte som de flesta andra djur, våra avkommor (barn) är som ett paket när de födds och utvecklas i steg och det går inte att "skynda" på dom, som ni verkar tro. Ett barn kan inte lära sig gå tidigare genom att läsa läxor, ett barn fattar inte hur mycket du än försöker rita på din taktiktavla om barnet inte nått det utvecklingsstadiet. OCH barn i 12-15 årsåldern kan inte förstå konsekvensen av sitt handlande när en vuxen lurar dom att visa sig nakna. Detta beteende är urtypen av pedofili, dvs att utnyttja barnens oförmåga att förstå och därvid sätta press på barnet. Pedofili brukar omfatta yngre barn än så men samma metod används av såna här nätpedofiler.

Virre87, du är en ung vuxen och när du blir lite äldre så kommer poletten till slut falla ner hos dig varför barnen gör så här. Och jag förstår även om du inte kan ta till dig min text, det har också med hur långsamt människan utvecklas och är fullt naturligt. Hade du varit något av de flesta andra djur i vår värld så hade du fått med dig den förståelsen med modersmjölken.
Citera
2013-11-01, 10:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Ni som inte förstår varför barn på 12-15 år skickar nakenfoton på det sättet avslöjar ju att ni inte är så gamla faktiskt. Så läs nu och försök förstå även om det känns svårt:
Människor är inte som de flesta andra djur, våra avkommor (barn) är som ett paket när de födds och utvecklas i steg och det går inte att "skynda" på dom, som ni verkar tro. Ett barn kan inte lära sig gå tidigare genom att läsa läxor, ett barn fattar inte hur mycket du än försöker rita på din taktiktavla om barnet inte nått det utvecklingsstadiet. OCH barn i 12-15 årsåldern kan inte förstå konsekvensen av sitt handlande när en vuxen lurar dom att visa sig nakna. Detta beteende är urtypen av pedofili, dvs att utnyttja barnens oförmåga att förstå och därvid sätta press på barnet. Pedofili brukar omfatta yngre barn än så men samma metod används av såna här nätpedofiler.

Virre87, du är en ung vuxen och när du blir lite äldre så kommer poletten till slut falla ner hos dig varför barnen gör så här. Och jag förstår även om du inte kan ta till dig min text, det har också med hur långsamt människan utvecklas och är fullt naturligt. Hade du varit något av de flesta andra djur i vår värld så hade du fått med dig den förståelsen med modersmjölken.


Självklart kan jag till viss del hålla med dig, och även om inte ungen i fråga har konsekvänstänket att förstå vad som kan bli följderna, ser man inte så ofta 13-15 åringar som tex, leker på motorvägen? Min gissning är för att någon med konsekvänstänk(vuxen) har berättat att det är en dålig ide.
Citera
2013-11-01, 10:42
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Självklart kan jag till viss del hålla med dig, och även om inte ungen i fråga har konsekvänstänket att förstå vad som kan bli följderna, ser man inte så ofta 13-15 åringar som tex, leker på motorvägen? Min gissning är för att någon med konsekvänstänk(vuxen) har berättat att det är en dålig ide.
Det är ju som sagt den vuxna groomaren som utnyttjar en brist hos barn i den åldern. Som ung vuxen eller vuxen så är det svårt att sätta sig in i "trappan" som ett människobarn utvecklas i. Du kan ju själv testa vid tillfälle annars att genom manipulation få ungdomar i den åldern att göra som du säger, det är alldeles för enkelt tyvärr.
Citera
2013-11-01, 10:54
  #6
Medlem
Masturblijas avatar
Dagens ungdomar och deras föräldrar är idag så pass korkade att man från vissa håll menar att lärarna ska hålla koll på vad elever gör på facebook.......
Citera
2013-11-01, 11:01
  #7
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Ni som inte förstår varför barn på 12-15 år skickar nakenfoton på det sättet avslöjar ju att ni inte är så gamla faktiskt. Så läs nu och försök förstå även om det känns svårt:
Människor är inte som de flesta andra djur, våra avkommor (barn) är som ett paket när de födds och utvecklas i steg och det går inte att "skynda" på dom, som ni verkar tro. Ett barn kan inte lära sig gå tidigare genom att läsa läxor, ett barn fattar inte hur mycket du än försöker rita på din taktiktavla om barnet inte nått det utvecklingsstadiet. OCH barn i 12-15 årsåldern kan inte förstå konsekvensen av sitt handlande när en vuxen lurar dom att visa sig nakna. Detta beteende är urtypen av pedofili, dvs att utnyttja barnens oförmåga att förstå och därvid sätta press på barnet. Pedofili brukar omfatta yngre barn än så men samma metod används av såna här nätpedofiler.

Virre87, du är en ung vuxen och när du blir lite äldre så kommer poletten till slut falla ner hos dig varför barnen gör så här. Och jag förstår även om du inte kan ta till dig min text, det har också med hur långsamt människan utvecklas och är fullt naturligt. Hade du varit något av de flesta andra djur i vår värld så hade du fått med dig den förståelsen med modersmjölken.

Skitsnack, tjejerna är två stolpskott som saknar vett. Dom är efterblivna och saknar föräldrar med ansvar.
Citera
2013-11-01, 11:21
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Skitsnack, tjejerna är två stolpskott som saknar vett. Dom är efterblivna och saknar föräldrar med ansvar.
Lille vän, du bekräftar ju allt som jag skrev om!

Om några år kommer du fatta så var vänlig och skriv inte förrän dess om detta, då du inte tillför något.
Citera
2013-11-01, 12:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Lille vän, du bekräftar ju allt som jag skrev om!

Om några år kommer du fatta så var vänlig och skriv inte förrän dess om detta, då du inte tillför något.

För några hundra år sedan hade 14 åringar barn själva och arbeten osv, frågan vi kanske borde ställa os är nog "Varför är dagens 14 åringar så fullständigt retarderade i förhållande till 14 åringar så lite som en generation tillbaka?"
Citera
2013-11-01, 12:12
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
För några hundra år sedan hade 14 åringar barn själva och arbeten osv, frågan vi kanske borde ställa os är nog "Varför är dagens 14 åringar så fullständigt retarderade i förhållande till 14 åringar så lite som en generation tillbaka?"
Herregud, låt inte vandringssägner vandra vidare, man gifte sig inte tidigare förr i tiden, snarare tvärtom! Inte ens kungar konsumerade sina äktenskap med sina barn"fruar" såsom många inbillat sig. Dessa äktenskap var politiska allianser där inget hände förrän parterna uppnått sena tonåren.

Människobarn växer upp i något som kan liknas vid trappsteg och det går helt enkelt inte att hoppa över något av dessa steg, det är fysiskt omöjligt. Vi är inte som en del djur där allt är nedärvt. Flickorna i de här fallen skickar nakenbilderna av helt naturliga skäl och har ingen skuld i det hela. All skuld tillhör den vuxna mannen som med sin erfarenhet utnyttjar barnens oförmåga.
Citera
2013-11-01, 12:12
  #11
Medlem
Om nu originalartikeln är publicerad i Sydsvenskan, varför länkar man då till Aftonbladet?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hans...ressa-flickor/
Citera
2013-11-01, 12:51
  #12
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
. Flickorna i de här fallen skickar nakenbilderna av helt naturliga skäl och har ingen skuld i det hela. All skuld tillhör den vuxna mannen som med sin erfarenhet utnyttjar barnens oförmåga.



Vad svamlar du om? Vilka helt naturliga orsaker kan finnas bakom en sådant beteende? Förenklar du inte ansvarsfördelningen alldeles för mycket?

Ett barn som växer upp i en social trygg familj har redan en välutvecklad känsla för rätt och fel i 12-14 års ålder! Om detta kan vittna pedagoger som jobbar med barn från 6-12 års åldern! Men förutsättningen att det finns en god förebild för barnen och inte en infantil familj som själv kämpar med normlöshet och olösta inbördes konflikter på alla plan! Det är deras barn som blir ofta offer för dessa vidriga omständigheter......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback