2024-01-18, 13:46
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Nej, en ung man.

Hoppas han också ramlar på en isfläck och bryter sin nacke!

Tisdags:

Eurojackpot
Jag hade 3 separata spel.
24 rader
Pumpade in: 600-800 kr
4e omgången ända sedan jackpoten låg kvar.

Vinst: 108kr x3

Onsdag.

Omsatte vinstpengarna ovan direkt, in på 20 rader i Vikinglotto.
Utgift: 240kr

Vinst: 635kr

Och så vinner random missfoster 280 millar!
Säkert någon typisk bög med pubertal röst som lagt 20kr....

Jaja, löjliga Norrmän kan vara glada för denna anomali
Baserat på statistiken har dom nu vunnit som aldrig förr, och lär få vänta 10 år tills nästa. Nu på fredag lär väl vi återgå till det normala. Tyskland.
Citera
2024-01-18, 14:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Konto jag citerade från början ville ju vinna lite mindre
Så vad är ditt problem 🤔

Mitt problem? Jag rättade dig när du sa att det var onödigt att ha ett likadant lotteri när Vikinglotto, Lotto och Keno redan fanns. Keno kan inte jämföras med de andra som sagt då man inte kan vinna lika mycket så uttala dig inte om saker du inte har koll på.
Citera
2024-01-18, 18:18
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Det blev då ett jävla liv på norrbaggarna

https://www.vg.no/nyheter/i/MoKg6B/nordmann-vant-1-35-milliarder-kroner-i-eurojackpot
https://www.nrk.no/nyheter/nordmann-vann-1_36-milliardar-i-eurojackpot-1.16719463

Haha, jäklar i min låda.
Citera
2024-01-18, 18:18
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Hoppas han också ramlar på en isfläck och bryter sin nacke!

Tisdags:

Eurojackpot
Jag hade 3 separata spel.
24 rader
Pumpade in: 600-800 kr
4e omgången ända sedan jackpoten låg kvar.

Vinst: 108kr x3

Onsdag.

Omsatte vinstpengarna ovan direkt, in på 20 rader i Vikinglotto.
Utgift: 240kr

Vinst: 635kr

Och så vinner random missfoster 280 millar!
Säkert någon typisk bög med pubertal röst som lagt 20kr....

Jaja, löjliga Norrmän kan vara glada för denna anomali
Baserat på statistiken har dom nu vunnit som aldrig förr, och lär få vänta 10 år tills nästa. Nu på fredag lär väl vi återgå till det normala. Tyskland.

Du kanske borde sluta spela.
Citera
2024-01-18, 19:54
Medlem
Lite glad för kärringens skull må man ändå vara. Det gick iallafall inte till någon tysk denna gång sen kan man också relatera med vinnaren då man är en småspelare själv. Två rader för 50 kr resulterar i att hon och hennes familj blir ekonomiskt oberoende i flera generationer framöver. Kan det ske någon kärring i lilla Norge kan det lika gärna ske dig eller mig, även om det chansen är nästintill obefintlig.
Det tar trots allt bara en rad för att vinna allt eller inget.

Spelar hellre för 25-50 kr än för flera hundra och sen bli besviken för att man förväntade sig vinna hela skiten.

I den här artikeln finns en bild av den vinnande kupongen: https://www.norsk-tipping.no/artikler/eurojackpot-milliardaeren-dagen-derpa-jeg-har-hatt-gullhar-overalt
Senast redigerad av Chewgum 2024-01-18 kl. 19:59.
Citera
2024-01-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Lite glad för kärringens skull må man ändå vara. Det gick iallafall inte till någon tysk denna gång sen kan man också relatera med vinnaren då man är en småspelare själv. Två rader för 50 kr resulterar i att hon och hennes familj blir ekonomiskt oberoende i flera generationer framöver. Kan det ske någon kärring i lilla Norge kan det lika gärna ske dig eller mig, även om det chansen är nästintill obefintlig.

Spelar hellre för 25-50 kr än för flera hundra och sen bli besviken för att man förväntade sig vinna hela skiten.

I den här artikeln finns en bild av den vinnande kupongen: https://www.norsk-tipping.no/artikler/eurojackpot-milliardaeren-dagen-derpa-jeg-har-hatt-gullhar-overalt

Av skärmdumpen att döma har tanten nog råd att köpa en Iphone…Helt otroligt, tänk att logga in på Svenska spel, rätta kupongen och få se detta. Kommer såklart aldrig hända men man kan ju alltid drömma.
Citera
2024-01-18, 22:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Hennes andra rad gav bara 0+1...

Hon hade spelat på Eurojackpot tidigare men det var första gången som hon spelade på en tisdag.

Jag är mest intresserad av om hon satte raderna själv eller om de slumpades och har inte hittat något svar på det hittills utifrån det jag läst.

Hon verkar vilja ge en del till välgörenhet också vilket hedrar henne. Inte ofta man hör det.
Vinnare brukar man annars kunna dela in i två läger. De tråkiga som bara vill renovera sitt garage typ och jobba vidare som inget har hänt samt de som agerar som nyrika idioter och bränner pengarna på fotbollsklubbar, totala överdrifter och dåliga investeringar, vilket leder till att de kommer tillbaks till ruta ett, som den här mannen t ex:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12327683/I-won-11m-lottery-Im-work-Glazier-bought-football-club-home-Barbados-says-hed-differently-scooped-ja ckpot-again.html
Citera
2024-01-18, 22:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Ja, det är väl det enda vettiga egentligen istället för att skena iväg bara för att jackpotten ökar.
Ha lite is i magen.
Utifrån samma logik så borde man ju bara ha samma stående rader hela tiden också, vilket jag faktiskt till viss del har men ibland när det stått still väldigt länge (vilket är det vanliga nuförtiden med tanke på de försämrade oddsen, förr fick man småvinster oftare) så är det frestande att slumpa fram nån rad eller byta ut lite siffror här och där bara för att testa om lyckan vänder.

Hur resonerar ni andra?
Citera
2024-01-18, 22:24
Medlem
Bara jag som är full i avund och inte kan glädja sig åt miljardär? Jag är fan nästan hatisk att någon annan än mig och min familj blir miljardärer.

Förresten, vad är det för snack om att det hela tiden går åt Tyskland och sådant? Om du får in alla nummer oavsett land så vinner du ju?
Senast redigerad av ADD-jag 2024-01-18 kl. 22:26.
Citera
2024-01-18, 22:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Förresten, vad är det för snack om att det hela tiden går åt Tyskland och sådant? Om du får in alla nummer oavsett land så vinner du ju?

Om du kollar historiken så har storvinsterna dominerats av Tyskland.
Jag är ingen statistiker men Tyskland har en stor befolkning och det är många tyskar som spelar... På samma sätt är spelet stort i Finland och även de har en hel del storvinster jämfört med andra länder.
Senast redigerad av Lostworld 2024-01-18 kl. 22:52.
Citera
2024-01-18, 22:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Bara jag som är full i avund och inte kan glädja sig åt miljardär? Jag är fan nästan hatisk att någon annan än mig och min familj blir miljardärer.

Det är klart man själv vill vinna.
Framförallt stör det med folk som "tillåts" vinna en massa miljoner flera gånger under sin livstid samt såklart vinnare som verkar vara rena idioter men jag kan även störa mig på allmänna dussinmänniskor som kanske inte "förtjänar" det enligt min högst personliga åsikt
Då känns det lite extra och man bannar makterna än mer...

Och tänk de här som jobbar som vinnarkommunikatörer då... Måste krävas en speciell typ av människa för det.
Att ägna sina dagar åt att kontakta andra människor som vinner och vara glad för deras skull samtidigt som man harvar runt på en, vad jag antar, rätt medioker lön.
Citera
2024-01-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är klart man själv vill vinna.
Framförallt stör det med folk som "tillåts" vinna en massa miljoner flera gånger under sin livstid samt såklart vinnare som verkar vara rena idioter men jag kan även störa mig på allmänna dussinmänniskor som kanske inte "förtjänar" det enligt min högst personliga åsikt
Då känns det lite extra och man bannar makterna än mer...

Och tänk de här som jobbar som vinnarkommunikatörer då... Måste krävas en speciell typ av människa för det.
Att ägna sina dagar åt att kontakta andra människor som vinner och vara glad för deras skull samtidigt som man harvar runt på en, vad jag antar, rätt medioker lön.

Vad krävs för att vinna? Är det 7 nummer där varje enskilt nummer är 1-00. Menar du att denna kvinna prickat 110% säkert i tex nr

58, 70, 48, 2, 8, 90, 99?

Det är ta mig fan så fruktansvärt sjukt så det finns inte…..

Åååååh vad jag hade knarkat, knullat horor, rest och ätit resturangmat samt givit 50 miljoner var till min närmsta famillj…… ryser bara jag tänker på det.

Jag hade inte ens sjukanmält mig på jobbet, hade bara skitit i det. Min bil hade jag bara ställt vid vägkanten.
Senast redigerad av ADD-jag 2024-01-18 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in