2024-01-18, 12:07
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
En sjuårig pojke har omkommit efter en olycka i Gislaveds kommun under onsdagskvällen. Polisen är förtegna om detaljer men säger att det inte finns någon brottsmisstanke.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/sjuarig-pojke-dod-efter-olycka-i-gislaveds-kommun

Vad var det som hände? Ingen plogningsolycka, kanske kvävd i en snögrotta eller hur mycket snö är det där?
Citera
2024-01-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/sjuarig-pojke-dod-efter-olycka-i-gislaveds-kommun

Vad var det som hände? Ingen plogningsolycka, kanske kvävd i en snögrotta eller hur mycket snö är det där?

Läste precis om detta och funderade också på om han råkade bli kvävd i snön. När jag var liten gjorde vi grottor i snövallar som var flera meter och lade oss i dem, hade det rasat hade det varit kört

Eller har han blivit påkörd av en pulka eller annat ?
Citera
2024-01-18, 12:12
Medlem
allt.o.ingets avatar
Stor sannolikhet snögrotta som rasat. Det har hänt förr.
Citera
2024-01-18, 12:17
Medlem
Fy fan! Hoppas verkligen mer på plogen än snögrottan!

Med andra ord, hoppas att det gick så snabbt och smärtfritt som i huvudtaget möjligt.

Stackars pojk..
Citera
2024-01-18, 12:28
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark

Med andra ord, hoppas att det gick så snabbt och smärtfritt som i huvudtaget möjligt.

Stackars pojk..

"polisen misstänker inget brott" sa det på P4 Jönköping. Så well snögrotta its is. Tragiskt
Citera
2024-01-18, 12:29
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark

Stackars pojk..
Du tänker inte på den som körde plogen, i så fall?
Citera
2024-01-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Du tänker inte på den som körde plogen, i så fall?

Jo men jag tänker mer på pojken och hans sista minuter/sekunder i livet.
Citera
2024-01-18, 12:35
Medlem
funktioners avatar
Nej fy fan vad ledsen jag blev av denna nyheten. Vilken tragedi för föräldrarna oavsett dödsorsak..
Citera
2024-01-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Läste precis om detta och funderade också på om han råkade bli kvävd i snön. När jag var liten gjorde vi grottor i snövallar som var flera meter och lade oss i dem, hade det rasat hade det varit kört

Eller har han blivit påkörd av en pulka eller annat ?

Samma här, dvs lekte också i snögrottor som barn och helt utan att förstå faran.

Är väl ett ras man kan gissa har hänt här, men kan ju även vara något pulkarelaterat eller att han fastnat med jacka/hjälm i något och kvävts.
Citera
2024-01-18, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Samma här, dvs lekte också i snögrottor som barn och helt utan att förstå faran.

Är väl ett ras man kan gissa har hänt här, men kan ju även vara något pulkarelaterat eller att han fastnat med jacka/hjälm i något och kvävts.
Ja jag lekte också i snögrottor hela vintrarna när jag var liten. Livsfarligt men normalt på den tiden.
Citera
2024-01-18, 12:50
Medlem
godboys avatar
Ja, vi alla har väl lekt i snögrottor och det är väl det som ligger främst som misstanke här. Jag hoppas verkligen inte på plogen, för de är ju omöjligt att se om en unge gömt sig i en snövall.

Snowracer åkte man ju massor också, men då hade det kanske stått.
Citera
2024-01-18, 12:52
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

+1 till här...

Snögrottor är vansinnigt farligt egentligen och något vi som barn lekte med också. Helt utan att våra blendkedjerökande slapphjärnade boomerföräldrar reagerade på faran...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in