2024-01-17, 20:01
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ronja är överkänslig. Jojje var inte ett dugg otrevlig vid frukostmötet.
Jag upplevde honom inte heller som otrevlig. Däremot håller jag med Zurfarn om att det är fel tillvägagångssätt för en ledare att inför hela gruppen lyfta en fråga som pekar ut två individer. Först när man i enrum diskuterat det hela färdigt med personerna i fråga kan man vädra sina generella slutsatser i helgrupp.
2024-01-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag upplevde honom inte heller som otrevlig. Däremot håller jag med Zurfarn om att det är fel tillvägagångssätt för en ledare att inför hela gruppen lyfta en fråga som pekar ut två individer. Först när man i enrum diskuterat det hela färdigt med personerna i fråga kan man vädra sina generella slutsatser i helgrupp.
Jag har hört att de får ledarutbildning och extra kurs i personalhantering innan farmen börjar, just i förberedande syfte inför storbonderollen.
Det är verkligen synd att Joje inte inte verkar ha hängt med så bra. Fan vad allt blir så oseröst då, det är nästan så att man kan tro att de bara har samlat in ett gäng idioter och uppmuntrar drama bara för programmets skull..
Men så kan det väl inte vara, va?
Senast redigerad av QuantumFlex 2024-01-17 kl. 20:14.
2024-01-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ronja är överkänslig. Jojje var inte ett dugg otrevlig vid frukostmötet.

Får fd. pundarvibbar av honom, Malmö-dialekten gör väl sitt också.
Senast redigerad av Allans.kompis 2024-01-17 kl. 20:22.
2024-01-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
haha simp !!

Jag har ändrat mig igen. Jag hatar alla utom han skräddaren , hon rödhåriga milfen och han italienaren.
Fy fan vilket jävla pack de har dragit ihop i år. Jojje och hela den sidan är uppenbart efterblivna . Ronja och hennes kompanjon är gnälliga . Andra år brukar det finnas iaf några fler man skulle kunna tänka sig att rädda från en brand

Haha ja. Båda grupperingarna är ganska jobbiga, var och en på sitt sätt.

Torparna är inte mycket bättre de, särskilt inte Torpet-Cornelia som verkar hata en annan deltagare bara för att hon är en motståndare i en tävling, vilket ju är hela konceptet med programmet.

Får väl se om man får en mer positiv syn på någon av dem under programmets gång. Hittills har det snarast varit tvärtom.
2024-01-17, 20:18
Medlem
Erki122s avatar
Farmen (torsdag)

Torpet (torsdag)

2024-01-17, 20:23
Medlem
greta75s avatar
Jag tycker det är så otroligt fånigt med allt paktande i farmen varje säsong eftersom paktandet endast ger minimal fördel eftersom reglerna är som de är.

Man väljer en förstekämpe som väljer sin motståndare som får välja gren. Förloraren väljer storbonde. Man måste förlora i tinget, det räcker inte att bli "utröstad". Och blir det FÖR uppenbart hur någonting skall utvecklas så går bara produktionen in och ändrar reglerna lite.

Tjafset mellan grupperna består mest av tjejer som är avundsjuka och hatar varandra och vill pissa in revir. Grabbarna är så dumma så de tror det ger fördelatt gadda ihop sig och slöa.

Alla de äldre chillar och gör sitt jobb. De har min respekt än så länge.

Torparna känns väldigt otrevliga också. Konstig reaktion när fjärde deltagaren kom in.

Det kan bli rekordsäsong med brutalt mycket drama tror jag.
Senast redigerad av greta75 2024-01-17 kl. 20:29.
2024-01-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tycker det är så otroligt fånigt med allt paktande i farmen varje säsong eftersom paktandet endast ger minimal fördel eftersom reglerna är som de är.

Man väljer en förstekämpe som väljer sin motståndare som får välja gren. Förloraren väljer storbonde. Man måste förlora i tinget, det räcker inte att bli "utröstad".

Tjafset mellan grupperna består mest av tjejer som är avundsjuka och hatar varandra och vill pissa in revir. Grabbarna är så dumma så de tror det ger fördelatt gadda ihop sig och slöa.

Torparna känns väldigt otrevliga också. Konstig reaktion när fjärde deltagaren kom in.

De äldre är värst men de har lärt sig att man kniper igen när kameran är på. De har lite fått självinsikt men inte tillräckligt mycket som en vanlig människa. Hoppas de triggas av nått snart, den bästa "mörkret" är den som har fått mogna till sig lite.. Spar på din respekt du, du har slösat tillräckligt mycket av den i onödan förr.
Senast redigerad av QuantumFlex 2024-01-17 kl. 20:36.
2024-01-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Man väljer en förstekämpe som väljer sin motståndare som får välja gren. Förloraren väljer storbonde. Man måste förlora i tinget, det räcker inte att bli "utröstad". Och blir det FÖR uppenbart hur någonting skall utvecklas så går bara produktionen in och ändrar reglerna lite.

Tråkigt med all mobbning, man borde ha nolltolerans mot sånt.
2024-01-17, 20:42
Medlem
Citat:

Om den skyldige är tyst under morgonmötet så vet ingen vem/vilka storbonden syftar på. Då blir hans påbud allmängiltiga.
2024-01-17, 20:45
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Vårda språket, gäller även er andra härinne som också använder okvädningsord. Inte så roligt för deltagarna att läsa allt hat.

Det är jävligt lätt att inte vara en råtta.
2024-01-17, 20:51
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Om den skyldige är tyst under morgonmötet så vet ingen vem/vilka storbonden syftar på. Då blir hans påbud allmängiltiga.
Mjo, men det är svårare att hålla saker allmängiltiga i en sluten grupp på liten yta, där skitsnacket sprider sig snabbt. Dessutom ställde han den direkta frågan om det var Ronja och Cornelia som hade använt tvålen, så ämnet lyftes helt klart i konfrontationssyfte.

Det hela framställdes som en liten hämnd för Cornelias kommentar om korna. Skillnaden var att hennes kritik framfördes i enrum, men ändå kunde storbonden inte hantera det, och var tvungen att tjafsa om det hela vid frukosten. Man får ändå lov att säga att det sköttes osnyggt, vilket gäng man som tittare än föredrar.

Tråkigt att så många, även de för vilkas skull konflikten till viss del hölls, valde att förbli tysta. Min gissning är att Per, Anna, Desirée, Magnus och Ciro snart kommer att mer eller mindre tvingas välja sida officiellt. Jag tror att de flesta kommer välja Cornelia och Ronjas sida. Framför allt Ciro är ju duktigt förbannad och besviken på Jojje nu (briljant taktik att lova runt och hålla tunt helt utan anledning, storbonden )
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-01-17 kl. 21:02.
2024-01-17, 20:54
Avslutad
Citat:
Det är ett väldigt passiv-aggressivt beteende att ställa en ”oskyldig” fråga inför en hel grupp, när det enda man är ute efter är ett svar som ska hänga två individer inför de andra. Jojje la sig i bakhåll, helt enkelt. Jojje är ett riktigt as.
Senast redigerad av Zurfarn08 2024-01-17 kl. 20:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in