2024-01-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Alla föräldrar kan rent hypotetiskt råka ut för socialtjänstens maffiametoder och maktmissbruk. Det räcker med att det kommer in flera orosanmälningar från personer som inte vill familjen väl, för att dra igång cirkusen.

Anonyma orosanmälningar accepteras nämligen och omvandlas till "fakta" i socialtjänstens utredningar där 100% godtycke råder. Några bevis för missförhållanden behövs inte ens i socialtjänstens utredningar.

Eftersom socialtjänsten fungerar som samhällets kanal för löst skvaller och har alldeles för mycket makt i förhållande till kompetens, så kan det sluta mycket illa för familjer som råkar ut för denna myndighets framfart.

Amen.

I stort sett en ny cheatcode när det gäller att få sin vilja igenom.

Jasså, vi har gått över tiden?
Inga problem, vi kör på iallafall, och tycker du inte om det, så är det, i sig, en möjlig anledning till varför du är möjlig att ifrågasätta.
Citera
2024-01-17, 12:19
Medlem
Kottkompotts avatar
Ja jag hade rövont i ryggen och följde med till tandläkaren, kunds knappt sitta på en stol utan att det kändes som att ryggen skulle gå av.
Hade svårt att behärska mig och gav till svar på tandläkarens jobbiga frågor att styvdotter har en tendens att vara uppkäftig och vägra borsta tänderna, vilket var sant.

Orosanmälan på det, för det är förstås något fel på oss när det är ungfan som är uppkäftig och vägrar borsta tänderna ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Amen.

I stort sett en ny cheatcode när det gäller att få sin vilja igenom.

Jasså, vi har gått över tiden?
Inga problem, vi kör på iallafall, och tycker du inte om det, så är det, i sig, en möjlig anledning till varför du är möjlig att ifrågasätta.
Ja jag försökte vid ett tillfälle på ett av våra veckomöten att säga "Har ni försökt att säga till henne (barnet) att man inte får göra sådant där?".

Shit vad det brann till för karln, men lite underhållande var det då det blev uppenbart att vi, precis som de, inte har något trollspö att dra fram ur röven.
Senast redigerad av Kottkompott 2024-01-17 kl. 12:24.
Citera
2024-01-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Mina två söner har bråkat som fan både med varandra och mig och sambo senaste halvåret. Vi pratar konstant bråk. Så ibland lackar både jag och sambon till, jag kanske lite mer.

Aldrig hotfull eller så, utan bestämd och arg. Min sons fröken frågade hur det var hemma och han sade väl typ att pappa ofta är arg.

Detta räckte för att skolan skulle orosanmälan det hela till soc. Allså var är samhället påväg?
Konstant bråk. Se orosanmälan och sockontakten som en möjlighet för er att få tillfälle att prata med en utomstående om varför ni konstant bråkar med varandra hela tiden. Inte ens du kan väl må 100 av det?
Citera
2024-01-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Vad innebär "vanligt skäll" för dig då? Kan vara väldigt olika beroende på vad man menar

Man säger till 3 gånger i vanlig trevlig ton och fjärde till tionde gången blir det med mer irritation
Citera
2024-01-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är många som har den här upplevelsen av socialtjänsten. Godtycke och tro råder dessvärre på denna myndighet. Det är nog det här med manshatande kvinnor fullproppade med fördomar om män och skvaller som inte är en bra kombination.

Det finns omkring 40000 socialsekreterare i Sverige. Det handläggs mängder av orosanmälningar varav ca 40% leder till utredning. En del vuxna blir missnöjda med utkomsten av utredningen. Tyvärr finns även fall som är katastrofalt dåligt hanterade vilken verkligen inte är ok. Vi har även en lagstiftning och en domstol som ibland är lite märkliga. Men dravlet om ”manshatande kvinnor” som ”skvallrar”.. det är rent skitprat. Numera är det kvinnorna som är förbannade och bestämt påstår att alla soctanter tar männens parti…. Men skäll kommer alltid från något håll🤷‍♀️
Citera
2024-01-17, 13:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Det finns omkring 40000 socialsekreterare i Sverige. Det handläggs mängder av orosanmälningar varav ca 40% leder till utredning. En del vuxna blir missnöjda med utkomsten av utredningen. Tyvärr finns även fall som är katastrofalt dåligt hanterade vilken verkligen inte är ok. Vi har även en lagstiftning och en domstol som ibland är lite märkliga. Men dravlet om ”manshatande kvinnor” som ”skvallrar”.. det är rent skitprat. Numera är det kvinnorna som är förbannade och bestämt påstår att alla soctanter tar männens parti…. Men skäll kommer alltid från något håll🤷‍♀️

Eftersom kvinnor har en förmåga att både skvallra och fantisera så får det såklart utslag i utredningarna. Jag tror att det sett helt annorlunda ut i utredningarna om det vore 100% män som jobbade på socialtjänsten. Lägg till att det inte ens behövs några särskilda bevis i utredningarna så kan det mynna ut i vad sjutton som helst. Och det är detta material ligger till grund för det som domstolar och socialnämnder ska hantera på sina bord.

Vad som är anmärkningsvärt är vad socialtjänsten TROR och BEDÖMER är det som väger tyngst när det går till domstol. Dvs den förälder som lämnat mest trovärdig historia är den som vinner i en vårdnadstvist.
Citera
2024-01-17, 13:06
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Mina två söner har bråkat som fan både med varandra och mig och sambo senaste halvåret. Vi pratar konstant bråk. Så ibland lackar både jag och sambon till, jag kanske lite mer.

Aldrig hotfull eller så, utan bestämd och arg. Min sons fröken frågade hur det var hemma och han sade väl typ att pappa ofta är arg.

Detta räckte för att skolan skulle orosanmälan det hela till soc. Allså var är samhället påväg?

Du är en vit svensk man, böj dig ner och ta den av alla feminister på socialtjänsten. Grattis grabben ge fan i att uppfostra ditt barn, de får man inte nu för tiden. Barnen vet bäst, punkt.

Heheh och tror du att du har något att sägs till om som man? Du gör bäst i att säga att du är transa eller något så folk lyssnar på dig.

Hehe don't hate the messenger
Citera
2024-01-17, 13:10
Medlem
Flaskpostenss avatar
Hur lätt är det att orosanmäla folk btw? Vet ett par vänner som är utvecklingsstörda och har barn samt barn till gamla pundare och barn till aktiva pundare. Äre ba att orosanmäla? Tänker ibland på barnen för övrigt.
Citera
2024-01-17, 13:14
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Det är klart det blir en lavett ibland
Nejdå, det är bara vanligt skäll för att de inte gör som vi säger

Vet för övrigt en farsa som sagt att han brukar ge en lavett till sin son för att sonen sagt något dumt till lillasyrran. Farsan blev själv uppforstad och misshandlad som barn. Är detta något som borde orosanmälas?
Citera
2024-01-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Vet för övrigt en farsa som sagt att han brukar ge en lavett till sin son för att sonen sagt något dumt till lillasyrran. Farsan blev själv uppforstad och misshandlad som barn. Är detta något som borde orosanmälas?

Det är väl rätt uppenbart det borde anmälas, man slår inte barn
Citera
2024-01-17, 14:13
Medlem
Firewaias avatar
De kontaktade soc med all rätt om ni KONSTANT bråkar över ett halvår utan att göra något. Första gången på länge det låter som de gjort rätt.
Citera
2024-01-17, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens

Är du en idiot? Ja, uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in