Citat:
Ursprungligen postat av
CertainRomance
Du är inte körd. Kämpa på och försök landa B och A i framtida kurser, det är det enda du kan göra.
Hur går det med meriter vid sidan av studierna? Detta är som tidigare nämnt det viktigaste.
Tack för uppmuntran. Kikade på vad jag rimligen kan få i betygsnitt från och med nu. Det visade sig att 4,6 - 4,7 (3,6 - 3,7) är det högsta jag kan åstadkomma nu. Från min förståelse är det en "first" inom det engelska systemet, men ser man till USA så verkar det vara på gränsen för investment banking.
Funderar på att börja frikursa istället. Alternativt läsa någon kurs på deltid så jag kan ta ut en annan examen, där mitt d inte syns.
Om jag läser 45 hp nästa termin samt terminen efter det, så kan jag ta ut en ekonomie examen istället. Således borde jag kunna få upp betygsnittet igen. Jag behöver dock läsa 45 hp två terminer framgent för att inte ta ut min examen om för lång tid. Vad tycker du om denna idé?
Annars kan jag försöka komma in på en master och således söka mig in mot IB medelst den?
Om det dock är som du säger, att sociala skills är viktigare än betyg så oroar jag mig inte allt för mycket. MEN som jag förstått det så är det betygen som ger mig intervjun, och om jag inte får intervjun så spelar ju inte mina sociala skills någon roll i vilket fall...
Det har också uppenbarat sig för mig att jag har två kontakter inom IB, dessa kanske kan hjälpa mig med ansökan? Eller iallafall lägga in ett gott ord.
Och så den sista tanken. Kommer min erfarenhet från lumpen (jägarsoldat) väga upp för de mediokra betygen på något sätt? Eller kan jag bara glömma bort det militära helt och hållet?
Ursäkta att jag skriver mycket text, försöker bara reda ut mina tankar. Högg i hjärtat när jag fick det där d:et

Tyvärr så missade jag att studera till den sista delen av tentan helt och hållet. Detta var en stor miss då det var sista delen som innehåll de flesta poängen. Aja, får skylla mig själv.
Jag fokuserar på kåren istället för jobb just nu. Funderar dock på att hoppa av och istället söka mig till något jobb.