2024-01-16, 23:50
Bannlyst
Hur har den här mustaschtrenden (som man väldigt tydligt kan se på Södermalm) uppstått egentligen? När slog det till ordentligt? Var kommer den ifrån? Min upfattning är att trenden började komma under hösten för att sedan eskalera ganska mycket framåt vintern. Det ser, generellt sett, förjävligt ut tycker jag. Berätta mer, jag vet nästan ingenting annat än att jag ser det här dagligen. Är det några här som har hakat på?

edit: Pratade lite kort med en lite äldre vis kvinna om det här efter jag skrev inlägget. Hon har inte så bra koll, men har sett det hela. Jag frågade: "Kvinnor kan väl inte gilla det där?" Svaret blev: "Nej!!". (på gränsen till tre utropstecken tror jag).
Senast redigerad av realFEZ 2024-01-16 kl. 23:52.
Citera
2024-01-16, 23:56
Bannlyst
Identitetslösa bönder bosätter sig på söder och börjar heja på Bajen, i detta obehagliga tillstånd av att inte vara mer än en bonde med ful dialekt så är alla medel tillåtna för att ens personlighet ska fånga intresse mer än 3 sekunder, sotarmössa, fula kängor, glasögon med fönsterglas, tajta jeans, ja, bonden skaffar till och med en tangorabatt under snoken för att verka intressant
Citera
2024-01-17, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Identitetslösa bönder bosätter sig på söder och börjar heja på Bajen, i detta obehagliga tillstånd av att inte vara mer än en bonde med ful dialekt så är alla medel tillåtna för att ens personlighet ska fånga intresse mer än 3 sekunder, sotarmössa, fula kängor, glasögon med fönsterglas, tajta jeans, ja, bonden skaffar till och med en tangorabatt under snoken för att verka intressant

Så det är ingen myt, ni stockholmare är verkligen idioter. Som tror sig vara lite över "bönder". Ni kan väl fan inte ens serva ett motorfordon. Hbtqfjollor.
Citera
2024-01-17, 02:46
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Hur har den här mustaschtrenden (som man väldigt tydligt kan se på Södermalm) uppstått egentligen? När slog det till ordentligt? Var kommer den ifrån? Min upfattning är att trenden började komma under hösten för att sedan eskalera ganska mycket framåt vintern. Det ser, generellt sett, förjävligt ut tycker jag. Berätta mer, jag vet nästan ingenting annat än att jag ser det här dagligen. Är det några här som har hakat på?

edit: Pratade lite kort med en lite äldre vis kvinna om det här efter jag skrev inlägget. Hon har inte så bra koll, men har sett det hela. Jag frågade: "Kvinnor kan väl inte gilla det där?" Svaret blev: "Nej!!". (på gränsen till tre utropstecken tror jag).

Är det inte mycket homosexuella och fjollor på Södermalm? Borde väl förklara saken.
Citera
2024-01-17, 03:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Är det inte mycket homosexuella och fjollor på Södermalm? Borde väl förklara saken.
Mustasch har under många år, ända sedan 70-talet, varit en tydlig tell-tale om att bäraren av mustaschen föredrar andra mäns sällskap. Tom of Finland, Josmans serier, Freddie Mercury... Exemplen är många. Det är ingen slump utan en kulturyttring och sällan har den väl träffat så rätt geografiskt som på Södermalm.
Citera
2024-01-17, 07:26
Avslutad
Har själv precis gått från att haft helskägg sedan 2008 till att rocka en hyfsad snorbroms. Mest för att reta frugan dock. Tycker själv att det ser förjävlig ut, men vad gör man inte för att jävlas lite.
Ja, mitt huvud pryds även av en fin sotarmössa.
Senast redigerad av davelol 2024-01-17 kl. 07:29.
Citera
2024-01-17, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Nja, jag tror inte det. Kanske lite över medel? Eller, ja jämfört mot norrländska ödemarker är det ju enbart sk. "fjollor" som bor där. I stort sett.
Citera
2024-01-17, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davelol
Har själv precis gått från att haft helskägg sedan 2008 till att rocka en hyfsad snorbroms....
Ja, mitt huvud pryds även av en fin sotarmössa.
Ojdåojdå. Vart bor du, om man får fråga? Vad brukar du ha för kläder i övrigt?
Citera
2024-01-17, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Ojdåojdå. Vart bor du, om man får fråga? Vad brukar du ha för kläder i övrigt?

Ett par mil utanför staden som Mjölbypartiet gärna jämnar med marken.

Jag ser ut som en luffare i övrigt. Har aldrig brytt mig om fina märkeskläder eller kläder i allmänhet. Så jävla ointressant. Jag bär mjukisbyxor 95% av tiden. Jeans vid finare tillställningar. Sedan när det kommer till tröjor så är det reklamtröjor från jobbet. Gratis kläder!
Citera
2024-01-17, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davelol
Jag ser ut som en luffare i övrigt. Har aldrig brytt mig om fina märkeskläder eller kläder i allmänhet. Så jävla ointressant. Jag bär mjukisbyxor 95% av tiden. Jeans vid finare tillställningar. Sedan när det kommer till tröjor så är det reklamtröjor från jobbet. Gratis kläder!
Jaha. Själv har jag jävligt dyra kläder ibland. Inte så dyra nu, men allt (inkl. strumpor och underkläder) har varit gratis. Just nu har jag en inte alltför dyr, jävligt cool, Timberland-tshirt på mig som jag fick av söt tjej häromdagen. Skorna (Nike) har jag också fått av en tjej. Konstigt nog tror jag inte att jag har fått Nike-shortsen av en tjej. Gratis på annat sätt. Har en hårdrocks tshirt under Timberland-tshirten. Den har jag också fått. Av en polack. Nike-kepsen jag har på mig var också gratis. Har inte mustasch.
Citera
2024-01-22, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Mustasch har under många år, ända sedan 70-talet, varit en tydlig tell-tale om att bäraren av mustaschen föredrar andra mäns sällskap. Tom of Finland, Josmans serier, Freddie Mercury... Exemplen är många. Det är ingen slump utan en kulturyttring och sällan har den väl träffat så rätt geografiskt som på Södermalm.

Freddie Mercury. Det gäller inte mig. Jag gillar mustaschen ändå, skarpt! Började i oktober eller november 2023. Tidigare år har det inte funkat på mig. Nu gör det bara det, så jag fortsätter.

Jag följer inget mode, inte medvetet iallafall.
Citera
2024-01-22, 20:54
Medlem
Pusts avatar
Jag tänker att det kan ha ökat i popularitet efter Top Gun: Maverick (Rooster som spelades av Miles Teller hade en mustasch). Den filmen väckte kanske folks 80-talsnostalgi då det var populärt att ha mustasch.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in