2024-01-16, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Jag törs satsa min högra arm på att om Cornelia och Ronja hade badat och solat istället för att göra uppdrag hade det blivit ett jävla liv om att det är ansvarslöst, dålig arbetsmoral och att riskera hela gruppens belöning. Och hade häftiga gänget tvättat kläder i köket hade det inte varit något att käbbla om.
Jag får verkligen högstadiemobbarvibbar av det här..

Cornelia har överraskat iallafall. Jag trodde hon skulle vara något av en primadonna, men hon har ju visat att hon inte är rädd att hugga i, och hon markerade även när häftiga gänget hade lill-Per som mobboffer. En stadig kvinna imo Hon och Per är väl favoriterna i mina ögon so far.
Det är så tråkigt att se sånt omoget beteende, varför tar TV4 med plastdockor och skräniga förortsbabbar i ett program som Farmen? Det är ett roligt koncept - ovana människor ska driva en gård tillsammans. Det räcker för att skapa bra TV, man måste inte ta med Stureplanslu*er för att få drama.

Oerhört löjligt av ”tuffa gänget” 🤮 att flytta in i storbondestugan. Verkligen högstadienivå. Vem håller på så när man är 30 år gammal? Som vuxen sover man väl herregud i en säng om det finns en säng, istället för att campa 5 pers på golvet? De ska ju upp o jobba dan därpå. Vem regredierar till 15 när man är 30+? De måste skämmas när de ser sig själva på TV, i alla fall de som äger en halv hjärncell.
2024-01-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är så tråkigt att se sånt omoget beteende, varför tar TV4 med plastdockor och skräniga förortsbabbar i ett program som Farmen? Det är ett roligt koncept - ovana människor ska driva en gård tillsammans. Det räcker för att skapa bra TV, man måste inte ta med Stureplanslu*er för att få drama.

Oerhört löjligt av ”tuffa gänget” 🤮 att flytta in i storbondestugan. Verkligen högstadienivå. Vem håller på så när man är 30 år gammal? Som vuxen sover man väl herregud i en säng om det finns en säng, istället för att campa 5 pers på golvet? De ska ju upp o jobba dan därpå. Vem regredierar till 15 när man är 30+? De måste skämmas när de ser sig själva på TV, i alla fall de som äger en halv hjärncell.

storbondestugan har ju helt mist sitt syfte om mer än hälften av deltagarna ska sova därinne på en madrass

Patetiskt
2024-01-16, 13:42
Medlem
Och vilken typ av behandlingspedagog är Tim? Jag tror jag är i behov av behandling
2024-01-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Menar du Cornelia på Farmen eller Torpet?
Har ni tänkt på att *****" som fick lämna pga sjukdom är sjukt likt bloggaren Kissie? Båda heter väl *****""" också i efternamn.

Tack för den Spoilern!!
Att det ska vara så svårt att inte spoila!
2024-01-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
storbondestugan har ju helt mist sitt syfte om mer än hälften av deltagarna ska sova därinne på en madrass

Patetiskt

Om inget annat är man en dålig ledare också när man favorisera halva gruppen så.
2024-01-16, 14:04
Medlem
santos_devilles avatar
Hon med rattarna på Torpet, är hon helt osynlig online eller? Letat men hittar inget på sociala medier!

Levin, Maxine och Gammel Per är mina favoriter.

Är Maxine verkligen bara 26? Man ser fan 20 år äldre ut med massa skit i ansiktet. Det ser ut som en 40 årig dam som levt ett hårt liv. Men det kanske är kameran som lägger till.
2024-01-16, 14:55
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Patetiskt

Har detta ens varit okej tidigare? Har inte regeln alltid varit Storbonden + max en av Storbonden inbjuden person i storbondestugan. Resten stannar i huvudbyggnaden.

Att hela grupperingen flyttar in dit tolkar jag som att man i grund och botten är så osäker på sig själv om man inte får konstant bekräftelse av sin grupp hela tiden. Klarar man inte av att jobba utan sin kompisgrupp, umgås utanför sin kompisgrupp, eller sova utan sin kompisgrupp så talar det ju för att man inte är särskilt trygg i sig själv över huvud taget.
2024-01-16, 15:45
Avslutad
Citat:
Har detta ens varit okej tidigare? Har inte regeln alltid varit Storbonden + max en av Storbonden inbjuden person i storbondestugan. Resten stannar i huvudbyggnaden.

Att hela grupperingen flyttar in dit tolkar jag som att man i grund och botten är så osäker på sig själv om man inte får konstant bekräftelse av sin grupp hela tiden. Klarar man inte av att jobba utan sin kompisgrupp, umgås utanför sin kompisgrupp, eller sova utan sin kompisgrupp så talar det ju för att man inte är särskilt trygg i sig själv över huvud taget.
Det här qlick-beteendet är så extremt högstadiemässigt. Inte ens på gymnasiet håller man på på det sättet. Vuxna människor som beter sig som att de måste vara limmade vid varandra 24 timmar om dygnet. Det osar verkligen osäkerhet. Tur att det finns tre dasshål så att de kan skita i grupp också. Resten får väl stå utanför och vänta så att de inte riskerar att vara ensamma en sekund. Patetiskt.
2024-01-16, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hon med rattarna på Torpet, är hon helt osynlig online eller? Letat men hittar inget på sociala medier!

Levin, Maxine och Gammel Per är mina favoriter.

Är Maxine verkligen bara 26? Man ser fan 20 år äldre ut med massa skit i ansiktet. Det ser ut som en 40 årig dam som levt ett hårt liv. Men det kanske är kameran som lägger till.
Jag var chockad när jag såg Maxines ålder. Hon ser härjad ut.
2024-01-16, 16:33
Medlem
Citat:

Det har aldrig varit så många som sovit i storbondestugan tidigare vad jag minns iallafall.
De är oerhört barnsliga och verkar osäkra de tuffa ortengänget.
2024-01-16, 16:37
Medlem
Citat:

Har väl varit så senaste 2-3 säsongerna att ytterligare 1 eller max 2 deltagare slaggat därinne nån natt kanske

men nu är det ju helt sjukt

tidigare var det bara Storbonde + en gäst vilket följdes de flesta gångerna
2024-01-16, 17:10
Medlem
Zyxel04s avatar
En personlig åsikt:

Vi tycker alla olika. Så är det.

Men jag är kritisk mot den yngre Pers beslut att lämna..

Det känns som sånt här sker varje år, personer som typ inte "fattar" vad de sökt till och därför får en chock direkt när det blir motigt.

Vad har ens hänt med Per? Var han sur över att folk sa att han snarkar? Okej, det är kanske lite småjobbigt men KOM IGEN.

Tänk på alla andra som sökt programmet och blir dissade? Och sen ser dom honom gå dit och lämna direkt.

Detta trots att han blev storbonde. Blä

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in