2024-01-16, 13:10
Medlem
Dalbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kanske en fråga för Dalbin att svara på men hur är det? Även om Chrippa lämnat över sin "självbiografi" till Anjo så tror jag inte han har rätt att publicera dem eller lämna ut dem i social media utan medgivande av Chrippa. Gör han det så har han grävt ytterligare ner sig en bit i skiten

Det går under upphovsrätt, text, musik och film. Det är skyddat i lag. Det vill säga att omnnågon lägger ut någon annans verk så blir det upphovsrättsintrång. För att få räknas som verk måste det dock uppnå en viss värdehöjd det vill säga att det inte finns en exakt likadan textkombination sedan tidigare.
Citera
2024-01-16, 13:10
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Din åsikt

Haha nej du, många här har samma åsikt.
Citera
2024-01-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Och förtalsmålen kommer serverad som en efterrätt 🎂

Den summan lär bli blygsam. Kolla bara rask totalsumma och dela detta på antal personer.
Citera
2024-01-16, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Det går under upphovsrätt, text, musik och film. Det är skyddat i lag. Det vill säga att omnnågon lägger ut någon annans verk så blir det upphovsrättsintrång. För att få räknas som verk måste det dock uppnå en viss värdehöjd det vill säga att det inte finns en exakt likadan textkombination sedan tidigare.

En likadan textkombination som Chrippas kan ju knappast finnas
Citera
2024-01-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Håller med, verkligen synd om hans nära kära som stöttat honom. Blir rätt falskt när han skrivit massa ursäkter till sin dotter, att hon inte ska behöva se saker, för att sen bli ihop igen.

De nästan som ett stort pr-trick. En masterplan för att bli ”nya” Jocke och Jonna.
Nu har dom all publicitet som behöver, sen sakta men säkert börjar folk glömma denna storyn samtidigt som nya res och husvloggar kommer ut.

Den tanken slog mig med, han tkr hon är så jäkla snygg dessutom 10 år yngre. Men oj helt sjukt man kan gå tillbaks till någon som fått en häktad.. nästan som man tror han är skyldig men väljer gå tillbaks till henne för hon ska släppa åtalet.

Problemet är att Linnea är så oerhört okarismatisk!
Citera
2024-01-16, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Den summan lär bli blygsam. Kolla bara rask totalsumma och dela detta på antal personer.

Kolla bara Rask och dem 141000 som sett vad han delat med sig av och jämför med Anjos 4-5 videos och hur många som sett dem + all annan material på tt och insta
Citera
2024-01-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kolla bara Rask och dem 141000 som sett vad han delat med sig av och jämför med Anjos 4-5 videos och hur många som sett dem + all annan material på tt och insta

Rask fick väl betala ca 80k delat på ett antal personer. Så kanske runda slängar 20k per skalle.

Rätt dåligt betalt i Sverige när det kommer till skadestånd.
Citera
2024-01-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Kan det ha med droger att göra? Att dom måste göra något i Spanien? Allt känns så skumt man har ju sett en del av de chrippa har skrivit i sina brev som han själv lagt ut och då har han ju varit skit anti mot Linnea känns ju as skumt att dom bara drar iväg och det är ju ingen hemlighet att droger förekommer i chrippas liv, han kanske har en jävla skuld till någon och måste fly.
Exakt! Droger. L har fööör mycket på Chrippa, så han har inget annat val än att lyda henne. Hon skulle säker kunna sätta honom på ett låångt fängelsestraff med den inside infon hon har. Hon är också säkert delaktig på ett hörn, men absolut inte i chrippas utsträckning. Har alltid sagt Chrippa varit involverad i större drog verksamhet och smuggling.
Linnea har haft det kortet i armen hela tiden, och vetat om precis när hon ska dra det!
Citera
2024-01-16, 13:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Jaha. Det här lär väl sluta som för alla andra tjejer som vill livnära sig som influencer, att Linnea om några månader kommer sälja bilder på kissmuttan på Onlyfans

Håller tummarna för det 😎
Citera
2024-01-16, 13:21
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Inte ett dugg pinsamt. Det är Chrippa som är pinsam som inte har stake nog att lämna ett otroligt giftigt förhållande.

Håll inte på och victimblaima den våldsutsatta nu. Oavsett kön, det är inte ok.
Citera
2024-01-16, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Haha nej du, många här har samma åsikt.

Men har du problem i hjärnan? Det är din åsikt. Jag får ha min åsikt och skiter väl för fan i om fler tycker som du, och det är rent efterblivet att du motsätter dig att jag har min åsikt . Tror du jag bryr mig om vem som tycker som du gör? Helt orelevent av dig att ens svara mig på en sån kommentar
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-01-16 kl. 13:27.
Citera
2024-01-16, 13:31
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hon kan dock inte stoppa utredningen om misstänkt misshandel

Nej fast hon kan vägra delta och då är det svårt att väcka åtal. Om inte målsäganden är med blir det inte mycket att ha rättegång om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in