2024-01-16, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Inte läst domen men man kan ju fråga sig vad orsaken till hans död faktiskt var även om antivaxxers redan tagit denna som deras vinst redan.

Om Pontus hade varit en sån där antivaxxare så hade han levt idag , värt att tänka på eller hur ?
Citera
2024-01-16, 09:12
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
KRAV och frivillighet är motsatser. Du kan inte kräva ett frivilligt deltagande. Antingen kräver du ett deltagande eller så säger du att det är frivilligt att delta.

Sedan skriver du att det funnits KRAV och att saken prövats i domstol där det i domen påpekats att det inte funnits några KRAV vilket är en direkt motsägelse mot ditt tidigare påstående och det i samma stycke.
Det måste vara frivilligt att ta ett äpple ur skålen, annars får du inget. Du kommer under pistolhot, säger jag är tvingad etc. så jag tar bort skålen med äpplen. Inga äpplen till dig.

Ser inte problemet.
Citera
2024-01-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du tjänar massor med pengar på att bota och läka. En patient som botas har nämligen förmågan att åter bli sjuk - vilket innebär att man kan ta betalat av samma patient flera gånger.
En DÖD patient är en värdelös patient då man enbart kan skicka en slutfaktura..

Fast det allra bästa är ju om folk måste äta bromsmediciner (t ex mot HIV) hela livet och alltså inte botas, utan att man bara håller sjukdomssymptomen borta. Eller att du måste käka blodförtunnande varje dag. Eller kolesterolsänkande. Eller ta insulin eller andra diabetesmediciner.

Ska jag fortsätta? :-)
Citera
2024-01-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Om Pontus hade varit en sån där antivaxxare så hade han levt idag , värt att tänka på eller hur ?

Om det vet ingen något. På samma sätt som att folk korrekt påpekade att de som dog av/med/i covid mycket väl kunde dött ändå samma dag eller kanske en vecka senare, så är det väl ingen som vet vart Pontus varit idag om han inte hade tagit den där sprutan. Varför dog han men inte jag (som tagit flera stycken) kan man ju t ex undra.
Citera
2024-01-16, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Om det vet ingen något. På samma sätt som att folk korrekt påpekade att de som dog av/med/i covid mycket väl kunde dött ändå samma dag eller kanske en vecka senare, så är det väl ingen som vet vart Pontus varit idag om han inte hade tagit den där sprutan. Varför dog han men inte jag (som tagit flera stycken) kan man ju t ex undra.

Det är inte helt klarlagt av socialstyrelsen att någon 30 åring , utan underliggande sjukdom har avlidit i sviterna efter Covid 19.

Dom som har avlidit i den åldern är bara några få och dom hade minst en underliggande sjukdom, ibland flera stycken.

Det låter otroligt men så ser statistiken från Socialstyrelsen ut.
Citera
2024-01-16, 09:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vilken vaccintillverkare har hävdat det. När gjorde de det?
Ja alltså, du var ju redan under tidigt 2022 noga med att påpeka att mRNA inte var tänkt att stanna i muskeln, så du har varit konsekvent med det.

Jag är inte säker på om det var tillverkarna, eller såkallade experter som hävdade detta, men jag skall i mån av tid se om jag kan finna någon källa i det arkiverade forumet senare.
Dock var det en uppgift som spreds, och användes som argument för att vaccinen inte skulle vara farliga.
Citera
2024-01-16, 09:49
Medlem
Hor-Ullas avatar
Var han så dum att han tog vaccinet när han var fullt frisk så får han skylla sig själv.
Citera
2024-01-16, 10:14
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det finns inget exempel på något vaccin som testats mer än de COVID-vacciner som finns på marknaden.
Ja, gravida kvinnor exkluderas av förklarliga skäl ur kliniska försök - det är av etiska skäl som man inte tillåts ha gravida kvinnor med i försöken. Dock blev sammanlagt minst 66 kvinnor gravida under Pfizers försök, både efter första och andra dosen. Inga av de kvinnorna fick några komplikationer utöver det normala och andelen missfall var 16.7% vilket är en helt normal siffra. Jag har tagit upp saken utförligt här:
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Nej, inget läkemedelsbolag har "krävt" någon åtalsfrihet. Det finns ingen anledning för läkemedelsbolagen att försöka dribbla på det sätt du påstår. De var redan befriade från allt ansvar, och det var de genom att den amerikanske hälso- och sjukvårdsministern den 4 Februari åberopade deras Public Readiness and Emergency Preparedness Act vilken ger ministern befogenhet att tillhandahålla juridiskt skydd till företag som tillverkar eller distribuerar viktiga medicinska förnödenheter, såsom vacciner och behandlingar, såvida det inte förekommer "uppsåtligt förseelse" från företagets sida. Det skyddet gäller allt de gör eller distribuerar fram till 2024. Pfizer eller någon annan behövde således inte göra kräva att få någon åtalsfrihet, de hade redan blivit befriade från allt juridisk ansvar långt innan några försök startade. De kan inte bli stämda för någonting om det inte fram kommer att de gjort något brottsligt.

Källor:
https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2020-03-17/pdf/2020-05484.pdf
https://crsreports.congress.gov/product/pdf/LSB/LSB10443

Etiska skal ajhhahaahahahahahahhahahahaha

Finns hundratals rekomendationer pa att gravida kvinnor ska ta vaccinet runt om i varlden. Ett vaccin som ALDRIG testats for denna grupp.

ALLA VACCIN testas for att utreda om gravida kvinnor kan ta det eller inte. Sa nej, covid vaccinen ar inte det mest testade, for de har testats i mindre grupper och inte samtliga kategorier.

clown.
Citera
2024-01-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du tjänar massor med pengar på att bota och läka. En patient som botas har nämligen förmågan att åter bli sjuk - vilket innebär att man kan ta betalat av samma patient flera gånger.
En DÖD patient är en värdelös patient då man enbart kan skicka en slutfaktura..
Nej idealet är en diabetiker eller någon som diagnostiserats med fel blodtryck och får ta sina mediciner i årtionden. Där har du en säker inkomstkälla oavsett om det är låg- eller högkonjunktur. Att bota dem innebär att din inkomst försvinner.

Så ett "vaccin" som inte skyddar och som du genom påtryckningar kan sälja ständigt nya doser av är en bättre affär en ett vaccin som faktiskt fungerar.
Senast redigerad av SPD13 2024-01-16 kl. 10:17.
Citera
2024-01-16, 10:15
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Var han så dum att han tog vaccinet när han var fullt frisk så får han skylla sig själv.

Du vaccinerar dig först när du får en sjukdom?
Citera
2024-01-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Det är inte helt klarlagt av socialstyrelsen att någon 30 åring , utan underliggande sjukdom har avlidit i sviterna efter Covid 19.

Dom som har avlidit i den åldern är bara några få och dom hade minst en underliggande sjukdom, ibland flera stycken.

Det låter otroligt men så ser statistiken från Socialstyrelsen ut.

Tycker inte det alls är otroligt. Folk dog ju inte av/i covid på samma sätt som man dör av att förblöda. Det vanligaste var väl att folk dog av blodproppar. Och att med säkerhet slå fast att dessa blodproppar berodde på den infektion man hade tänker jag är svårt. Så man nöjer sig väl bara med att dra slutsatser att det borde vara ett sammanband mellan vissa saker. Jag har ju ett par nära bekanta som dog "av/i/med" covid och de blev ju knappast obducerade. Teoretiskt kanske det var så att de hade gått bort ändå även utan konstaterad covid. Men det var det ingen som trodde, inkl jag.
Citera
2024-01-16, 10:24
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Du vaccinerar dig först när du får en sjukdom?

Om man väljer att vaccinera sig mot ett förkylningsvirus när man är en fullt frisk 30 åring så får man skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in